Answer:come te lamas
Explanation:lwlslllsslele
look at the pictures and describe what each person is doing. choose the appropriate verbs from the boxes below, and conjugate them so that they correspond to the people in the pictures. Don't forget to use the correct reflexive pronoun and the conjugated form of the verb for the subject. Each verb will be used only once.
Senderos 2 page 30 answers
Answer:
Explanation:
rtrhjkhjgfghkjlhgfdtgfhbnj,m
El señor Hernández y usted (esperar) _____ en la sala
Answer:
esperais
Explanation:
it's the same as vosostros
¿Para qué vienen los turistas de Miami?
Answer:
Miami es el hogar de miles de las más hermosas playas de arena blanca y dorada.
Explanation:
Based on the reading select the yo - go verb
Answer:
where is it
Explanation:
que sinifica afilado
Rosa Maria Tom’s tres clases aburrid
The correct way to complete the sentence is by adding -as to the last word, as in "Rosa María toma tres clases aburridas," since it is an adjective, seen below.
How to form adjectives in SpanishUnlike in English, adjectives in Spanish must change their endings in order to agree with the noun they refer to. When we looked this question up online, we found that we needed to compete the word "aburrid" with the appropriate ending.
In this case, what the speaker is trying to say is that Rosa María takes three boring classes. Since the word "clases" in Spanish is plural and feminine, the correct way to complete the adjective is "aburridas." The ending -as indicates the adjective is feminine and plural.
With that in mind, we can conclude we have correctly answered this question.
Learn more about adjectives in Spanish here:
https://brainly.com/question/19147432
#SPJ1
Rewrite each noun replacing the definite article with the corresponding indefinite article.
el hombre =
los turistas=
la profesora=
el conductor=
los estudiantes=
Answer:
el hombre = un
los turitas =unos
la profesora=una
el conductor=un
los estudiantes=unos
Completa cada palabra para deletrearla bien.
1. la ta.
de interés a largo pla o
endo.
ar un che_
o pagar con una tar.
3. los se.
_os y los bi
_etes y las estampi.
4. el
obre en el bu.
ón
ente
5. el
6. ella.
7. el la.
abón en pol.
ado o la ropa su. ado en la la.
o y el deter.
_ia
adora en la la
Contesta.
1. ¿Cuándo van los jóvenes a la peluquería?
_eta de crédito
as
andería
2. ¿Qué les hace el/la peluquero(a)?
3. ¿Qué es el lavado?
4. ¿Adónde tienes que llevar el lavado?
fill in each blank with the most appropriate pronoun (me, te, le, nos, les) followed by the verb in the past tense.
1. Al estudiante se____ ____(CAER) la pluma.
2. A mis profesores se___ ____(ACABAR) la paciencia.
3. A Uds. se___ ____(CAER) la televisión.
4. A mi abuela se___ ___(PERDER) la receta.
5. A mí se___ ___(CAER) los vasos.
resuelve las siguientes adicciones y sustracciones 4/6+3/6+2/6+7/6
_____ustedes mucho cuidado cuando usan el horno.
a) Tengan
b) Tienen
c) Tienes
d) Tiene
Ellos quieren que tú_____
la cena esta noche.
a) cocinas
b) cocines
c) cocina
d) cocinen
Help pleaseeeeeee???
Answer:
viene
tengo
tienes
comprendo
asistes
comemos
Explanation:
what is the place value of 5 in 30506
Answer:
hundreds place
Explanation:
Answer:
Hundreds place
Hope this helped
U6-71 Pronunciación: m, n, and ñ
I’ve just started conjugating in Spanish class and was given a study sheet, I need help finding these conjugations
Ayer yo (1)____(estudiar) en la biblioteca hasta las tres.
Después (2)__(ir) a casa y
(3)___(comer) una ensalada y
(4)___ (tomar) un vaso de leche.
Mi compañera de cuarto y yo
(5)__ (mirar) televisión y después ella (6)__(Ilamar) por teléfono a
sus padres
Yo (7)__ (escribir) unas cartas. Generalmente yo preparo la cena, pero anoche Gloria la
(8)__ (preparar) porque por fin
(9)__ (aprender) a cocinar. Después de cenar, unos amigos (10)__ (llegar) y Gloria
(11)__ (hablar) con ellos hasta muy tarde, porque a ellos les encanta conversar. Yo (12)__ (ir) a la tienda para comprar leche y pan para
nuestro desayuno.
Answers in bold and underlined.
Answer 1: Ayer yo estudié en la biblioteca hasta las tres.
Translation 1: Yesterday I studied in the library until three.
Answer 2: Después me fui a casa y comí una ensalada y tome un vaso de leche.
Translation 2: Then I went home and ate a salad and had a glass of milk.
Answer 3: Mi compañera de cuarto y yo miramos televisión y después ella llamó por teléfono a sus padres.
Translation 3: My roommate and I watched TV, and then she called her parents on the phone.
Answer 4: Yo escribí unas cartas. Generalmente yo preparo la cena, pero anoche Gloria la preparo porque por fin aprendió a cocinar. Después de cenar, unos amigos llegaron y Gloria hablo con ellos hasta muy tarde, porque a ellos les encanta conversar. Yo fui a la tienda para comprar leche y pan para nuestro desayuno.
Translation 4: I wrote some letters. Usually I make dinner, but last night Gloria made it because she finally learned to cook. After dinner, some friends came over and Gloria talked to them until very late, because they love to talk. I went to the store to buy milk and bread for our breakfast.
Record the work you completed for the "Explore: Recipe" assignment here.
Research a traditional recipe with a minimum of 5 ingredients from a Spanish-speaking country. Choose pan de muertos, empanadas de bistec, sopapillas, posole, arroz con gandules, pupusas or other recipes. Under the supervision of an adult, prepare your recipe and see how you like it.
Then, in Spanish, record yourself saying the ingredients you needed to make it, how you prepared it, and then whether or not you like the recipe and why in Spanish. Be specific. Use a dictionary to look up any words (not full sentences) that you do not know to describe food. Expand on vocabulary you do know.
If you are unable to purchase ingredients to make a recipe, that's ok! Find a recipe anyhow, and use your imagination to complete the activity.
Remember, you are to record yourself speaking in Spanish.
Name of the recipe. La receta se llama...
The ingredients you needed to make the dish. Conjugate the verbs in the preterite tense.
To use=usar, To buy= comprar
A step by step description of how to make the recipe. Conjugate the verbs in the preterite tense to tell what you did. To cook=cocinar, To cut=cortar, To add=agregar/añadir, To bake=hornear, To stir=revolver/remover, To mix=mezclar, To pour (liquid)=vertir, To put or to place=poner*, To cover=cubrir/tapar
Explain if you liked the food and describe its taste using estaba. Give reasons as to why you liked it or not.
Additional vocabulary
la sartén: frying pan
la olla/ la cacerola: cooking pot
el molde para horno/ la bandeja para horno: baking pan
asar: to grill
freír: to fry
hervir: to boil
**Your work conjugates the verbs in the parentheses in the preterite tense**
Example: Yo (preparar) una tortilla española. (Comprar) los huevos, las papas y las cebollas. (Usar) la sal y el aceite de oliva. Primero, (cortar) las papas y las cebollas. (Revolver) los huevos con la sal. Además, (mezclar) las verduras con el aceite de oliva. Yo puse* la mezcla en un molde para horno y la (cubrir) con los huevos y la sal. Finalmente, la (hornear). Me gustó mucho la receta porque estaba salada y rica. La tortilla española es una opción saludable y fácil de hacer. Se la sirve en los bares de tapas en España.
Your response must contain at least 10 detailed and complete sentences in Spanish.
Your response needs to be at least 30 seconds in length.
You will be graded on (a) appropriate use of grammar and vocabulary, (b) completeness and detail of the response, and (c) pronunciation.
Recipe: Arroz con Leche (de las Honduras)
Preparation:
Preparé un arroz con leche hondureño. Compré arroz blanco, palitos de canela, ralladura de limón, clavo, una lata de leche condensada azucarada y extracto de vainilla. Usé un huevo, leche y agua. Primero remojé los palitos de arroz, la canela, la ralladura de limón y los clavos en el agua durante una hora. Después de remover, puse a hervir la mezcla de arroz a fuego alto, y cuando empezó a hervir, bajé el fuego y lo cociné durante 10-12 minutos hasta que se evaporó el agua. Luego, batí el huevo en un tazón, agregué la leche y revolví bien para mezclar. Agregué la mezcla de huevo, el extracto de vainilla y la leche condensada al arroz y los cociné durante 25-35 minutos. Lo dejo enfriar destapado. Finalmente, dejé reposar el arroz con leche y lo distribuí en los recipientes que tenía pensado servir. El último detalle es espolvorear canela por encima para darle un toque de color y sabor. El arroz con leche se puede disfrutar frío o caliente.
Why you like the recipe:
Me gusta mucho la receta porque es dulce y cremosa. El arroz con leche hondureño es una comida sana y fácil de hacer. Se sirve como postre en Honduras.
Translation:
I prepared a Honduran rice pudding. I bought white rice, cinnamon sticks, lemon zest, cloves, a can of sweetened condensed milk, and vanilla extract. I used an egg, milk and water. First I soaked the rice sticks, cinnamon, lemon zest and cloves in the water for an hour. After stirring, I brought the rice mixture to a boil over high heat, and when it started to boil, I lowered the heat and cooked it for 10-12 minutes until the water evaporated. Then, I beat the egg in a bowl, added the milk and stirred well to mix. I added the egg mixture, vanilla extract, and condensed milk to the rice and cooked them for 25-35 minutes. I let it cool uncovered. Finally, I let the rice pudding rest and distributed it in the containers that I planned to serve. The last detail is to sprinkle cinnamon on top to give it a touch of color and flavor. Rice pudding can be enjoyed hot or cold.
I really like the recipe because it is sweet and creamy. Honduran rice pudding is a healthy and easy meal to make. It is served as a dessert in Honduras.
los deportes de pista
Answer:
los deportes de pista son para autos de carreras
Explanation:
Fill in the blank with the Spanish word that best completes the sentence.
Yo soy estadounidense. Soy de _____.
Options
España
Europa
Asia
los Estados Unidos
Answer:
los estados unidos
Explanation:
im spanish speaking trust me
the clock is on the wall
Answer:
Explanation:
Spanish traslation:
El reloj está en la pared.
You are going to show that you know how to use the subjunctive with impersonal expressions, as well as the indicative with describing specific people or things. This part should be four sentences in all. (16 points; 4 points each)
Describe a friend of yours in two sentences using the indicative. (Tengo un amigo que…)
Describe your ideal partner in two sentences using the subjunctive. Use expressions like 'I need' or 'I'm looking for' if you are stumped on how to begin your sentences. (Busco a una persona que…)
1.
2.
3.
4.
Cast doubt on the following statements by using a different expression of uncertainty in each one. (16 points; 4 points each)
Main clauses will vary.
5. Las telenovelas son los mejores programas de la tele.
6. Voy a ser un actor famoso. (Answer using the tú form)
7. No hay buenas comedias en la tele.
8. Oprah Winfrey habla español.
Write two sentences with impersonal expressions that cause the indicative, and two which cause the subjunctive. Your sentences should stick to the theme of TV and radio. (16 points; 4 points each)
9.
10.
11.
12.
Describe your favorite shows and why you like them. Include vocabulary from the lesson. If you don't watch television or listen to the radio, you can make them up. Write three sentences. (12 points; 4 points each)
1. Tengo una amiga que siempre quierre ir a comprar algo dulce con migo.
2. Ella le gusta tomar cafe con sus pasteles.
3. Yo estoy buscando una persona con quien yo pueder ablar de todo.
4. Busco a una persona que me entiende.
5. No se si las telenovelas son los mejotes programas de la tele.
6. Tal ves tu vas a ser un actor famoso.
7. No creo que hay buenas comedias en la tele.
8. Tal ves Oprah Winfrey habla espanol.
La siguiente pregunta: ¿Cómo estaba funcionando la máquina esta mañana?, pertenece al tipo de preguntas.
La pregunta "¿Cómo estaba funcionando la máquina esta mañana?" puede ser clasificada como una pregunta abierta.
¿Cómo se clasifican las preguntas?Las preguntas pueden ser clasificadas en dos categorías principales:
Preguntas abiertas: Son preguntas que inician con cómo, qué, quién, cuándo, etc. y por lo tanto requieren de una respuesta elaborada y completa.Preguntas cerradas: Estas preguntas se responden con sí o no, por lo que las respuestas son simples y brindan pocos detalles.De acuerdo a lo anterior, la pregunta presentada es una pregunta abierta.
Aprenda más sobre preguntas en https://brainly.com/question/14485160
#SPJ1
The earlier civilizations on the Pacific Coast of South America occupied lands that include which of the following present-day countries?
A) Brazil
B) Venezuela
C) Peru
D) Paraguay
(04.06 MC)
Escucha, lee la pregunta y escoge la opción que contesta la pregunta. Listen, read the question, and choose the option that answers the question.
Which art career is being described in the audio? (1 point)
Select one:
a.
Artista de tatuaje
b.
Diseñador de vestuario
c.
Tratante de arte
d.
Dibujante de cómics
De acuerdo con la información del audio podemos inferir que se refiere a un artista del tatuaje (opción A).
¿Cómo identificar la opción correcta?Para identificar la opción correcta debemos escuchar el audio. En este caso debemos leer el audio transcript e identificar la información importante que nos dé pistas sobre el tipo de artista que se describe.
De acuerdo con lo anterior, podemos inferir que este artista es un tatuador debido a que se menciona que debe tener altos estándares de higiene y limpieza. Esto se debe a que esta profesión es riesgosa debido a que tiene contacto con la sangre de la piel de sus clientes. Así mismo, sus clientes están expuestos a bacterias y gérmenes si el tatuador no tiene buenas practicas de higiene.
Nota: Esta pregunta está incompleta. Aquí está la información completa:
Audio transcript:
La carrera de un artista de este tipo implica dedicarse a la creación de diseños únicos y personalizados para sus clientes. Para ser exitoso en esta profesión, es necesario desarrollar habilidades técnicas avanzadas, así como tener un buen ojo artístico. Estos artistas también deben estar al tanto de las últimas tendencias y técnicas, y mantener altos estándares de higiene y seguridad. Con experiencia y habilidad, un artista de este tipo puede ganar una gran cantidad de seguidores y convertirse en un referente en la industria.
Aprenda más sobre artistas en: https://brainly.com/question/15015376
#SPJ1
Estar
Choose which form of estar should go in the blanks below.
1. La mochila ________ encima del escritorio.
estoy
estás
está
estamos
están
2. Yo ________ en la clase de arte.
3. Tú ________ en el gimnasio
4. Sofia ________ al lado de Ana.
5. Sus libros ________ encima de la mesa.
6. Nosotros ________ en la clase de ciencias sociales
Please help with Spanish work. See image for more info.
Answer:
1. Oscar y tu eran amigos?
2. Conosciste a Ana?
3. Pudiste hacer el examen?
4. Querias ir a la fiesta?
5. Sabias que Luis estaba casado?
6. Sabias que Pedro trabaja para esa compañia?
7. Carlos queria ir a Lima?
8. Carmen pudo ir a todas las clases?
What’s the correct answer to fill out for this question
Answer:
1. vino (wine)
2. torta (cake)
3. thé (tea)
4. huevo (egg)
5. queso (cheese)
6. leche (milk)
7. zanahoria (carrot)
8. pabo (turkey)
Explanation:
Answer:
VinoPastelTéHuevoQuesoLecheZanahoriaPavoExplanation:
in testing reliability of a machine what is the sample space concern
MTBF is a basic measure of an asset's reliability. It is calculated by dividing the total operating time of the asset by the number of failures over a given period of time. Taking the example of the AHU above, the calculation to determine MTBF is: 3,600 hours divided by 12 failures. The result is 300 operating hours.
Please select the word from the list that best fits the definition
your parent's friend
tú
usted
ustedes
La maestra dio un examen a nosotros.
Answer:
*la maestra NOS dio un examen a nosotros
Explanation:
Hi!!! I speak a spanish very well