Answer:
There's not enough information to deduct a conclusion on this question. Sorry!
Also this doesn't seem like Spanish class either, so make sure you have your categories straight! ;3
E
make a list of things that fit in each category.
1. lo que lleva un muchacho lo que
2. lleva una muchacha
3.materiales escolares
Answer:
Voici une liste des choses qui pourraient correspondre à chaque catégorie :
Lo que lleva un muchacho (ce que porte un garçon) : un pantalon, une chemise, des chaussures, un sac à dos, un téléphone portable, un portefeuille, des lunettes de soleil
Lo que lleva una muchacha (ce que porte une fille) : une jupe, une robe, des chaussures, un sac à main, un téléphone portable, un portefeuille, des lunettes de soleil, un miroir de poche
Materiales escolares (matériel scolaire) : un cahier, un stylo, une gomme, un livre, une calculatrice, une trousse, un compas, une règle, un classeur, un crayon de couleur.
Bonjour, quelqu'un pourrait m'aider pour mon exposé sur l'Amérique Latine en 5e
What is the speaker's profession? Hombre de negocios
Ingeniero
Poeta
Recolector de basura
The correct option to answer the question, taking into account the text in Spanish and the person who talks is: "ingeniero."
How to identify the Correct Option?To select the correct option in each case, the context of the sentence and the meaning of the option to be used must be followed, in such a way that once the word is incorporated into said sentence, its general context does not change but on the contrary, it looks better described or complemented.
If you want to learn more about Spanish, you can visit the following link: https://brainly.com/question/27909654
#SPJ1
Answer: Recolector de basura
Explanation: I just took the test and got it right :)
PLEASE HELP ASAP
日
Nombre:
17 ¿Qué hacian?
Escriba una oración explicando qué hacía cada persona, según la ilustración y la
información que se da. Siga el modelo.
64
MODELO:
1. Juana y Pedro
2. papá
mi abuelo
Mi abuelo leía el periódico.
3. mamá
Unidad 3, Lección A
4. yo
5. tú
6. nosotros
Fecha:
體育
Festival
de
cine
jQué chévere! 3 Workbook
© Carnegie Learning, Inc.
Answer:
1. Juana y Pedro bailaban.
2. yo limpiaba.
3. papá cocinaba
4. yo estudiaba
5. mi mamá trabajaba
6. íbamos al festival de cine
I hope this helps, thanks!
Can someone help me perfect this? (Ms Beckett P.7 I promise I'm not plagiarizing)
They're the Nicuguarian holidays in spanish
El gato de mi hermana y de mí es tímido._____
gato es gordo también.
Answer:
- Nuestro.
Explanation:
El gato de mi hermana y mío es tímido.
Nuestro gato es gordo también.
...
un cuento del mar comprendo lo que leo
The response to the reading "A Tale of the Sea" is that it is educative and fantastic.
The reason that the boy manage to get away with his adventures is due to the magical events that was said to have intervened.
What is the passage about?In terms of the answer response to Imagining what the boy would write in his logbook the day he found the witch: it will be:
Hypothetical scenario: Date: September 24, 1990
Today has been an exciting day at sea. While sailing on my ship, I found a witch in the middle of the ocean.
Later She seemed to be in trouble, but instead of helping her, the magic Tool I have prompted me to chase her until she jumped over. It was an amazing experience, but I am grateful that magic intervened to keep me safe on this adventure at sea
Learn more about magic from
https://brainly.com/question/28018978
#SPJ1
See text below
1. Contesta.
¿Quién salvó al niño?
COMPRENDO LO QUE LEO
alud de terra
¿Por qué a la bruja no le importó saltar por la borda?
• ¿Dónde guardaba el niño su badila mágica?
•
¿Cuándo flotó de nuevo el barco del niño?
2. Marca en cada caso la respuesta correcta.
• ¿Cómo es la lectura «Un cuento del mar>?
Realista.
Científica.
Fantástica.
• ¿Por qué motivo el niño consiguió salir bien librado de sus aventuras?
Porque recibió buenos consejos.
Porque era rico.
Porque intervinieron hechos mágicos.
3. Imagina lo que el niño escribiría en su diario de navegación el día en que encontró a la bruja. Ponle fecha y redáctalo en primera persona.
Puedes empezar así
CAMPOS SEMÁNTICOS
24 de septiembre de 1990
El mar ha amanecido hoy en calma, pero a las doce del mediodía he notado
4. El barco que descubrió el niño era un galeón.
GALEÓN
Escribe el nombre de diez tipos de embarcaciones que conozcas.
FAMILIA DE PALABRAS 5. Completa.
⚫ encubrir
• descubrir
cubrir
• cubierta
• recubrir • cobertura
• cobertizo
• cobertor
• La badila persiguió a la bruja hasta
• El niño
•
Con su barco, los navegantes
• Se hizo cómplice cuando
•
Una delgada capa de hielo
El coche está aparcado bajo el
Cuando haga frío, pondremos un • Nadie dará
maravillas en el fondo del mar.
grandes distancias.
al autor del delito.
la antena de televisión.
del jardín.
nuevo en la cama.
a un negocio tan arriesgado.
2
COMPRENSIÓN LECTORA
ei
True or false: All sonnets are Shakespearean Sonnets!
Answer:
False
Explanation:
Answer:
False, because there are different types of sonnets.
40 POINTS WILL GIVE BERAINLEST
Try PLEASE, I don't like absurd answers
Thank you:)
Answer:
What you chose was correct.
Explanation:
A prepositional pronoun is a particular form of a pronoun that is personal. It is used as the object of a preposition. Some prepositions are: at, in, on, to, of. With Spanish it is very similar, the prepositions are a, de, con, en, por, and para.
I really hope this helped you tremendously and that I did not answer too late, and if it helped you the most be sure to mark this as brainliest.
¿Cómo influye el contexto del autor en una obra literaria?
El contexto del autor influye de manera de como es la personalidad y de como el autor escribió la obra: sea romántica, suspenso, drama, etc, ya que pueda que el lector muestre desinterés pero es por que probablemente no tenga el mismo contexto que el del autor en eso casos lo mejor es, obtener la información necesaria (biografia del autor, contexto histórico y politico, etc.)
Answer:
Explanation:
El contexto, es el ambiente social, político y cultural en el cual está inmersa cualquier persona, incluso un poeta. Este contexto es el que sirve de base a un poeta para escribir y definir su pensamiento.
What is on Spanish 1 module 1 dba on flvs?
Answer:
my teacher asked me how to say proper and inproper, spanish stuff
Explanation: I'm late sowwy-
What is the corresponding letter for both gender and saber for the following examples?
A.Masculine Singular
B.Feminine singular
C.Masculine Plural
D.feminine plural
E.both masculine and feminine singular
F.both masculine and feminine plural
Answer:
1: f
2: a
3: f
4: e
5:e
6:e
7:e
8:e
9:B
10:C
11:F
12:E
13:E
14:C
15: E
16:A
17:D
18:E
19:E
20:F
Explanation:
hope it helps
Spanish 1 test vocabulary and grammar 2.15
Answer:
we cannot answer this as there is no question attached to this question
Explanation:
Very sorry, try posting the question too.
Mauricio y joaquín están haciendo planes para el fin de semana. Quieren ir al cine, pero no logran ponerse de acuerdo. Escucha la conversación y contesta las preguntas con oraciones completas.
Actividad tomada del libro Spanish III, de la unidad 2 llamada Las Diversiones. El ejercicio es el 1A encontrado en la página 43.
Aquí las preguntas y sus respuestas:
1.¿Cuándo planean ir al cine Mauricio y Joaquín?
Planear ir al cine el sábado.
2. ¿Qué película quiere ver Joaquín?
Joaquín quiere ver Los invasores de la galaxia.
3. ¿Por qué Mauricio no quiere verla?
Porque hay que hacer una fila para los estrenos y no le gusta la ciencia ficción.
4. ¿Qué alternativa sugiere Mauricio?
Mauricio sugiere ver un documental sobre el campeonato mundial de fútbol.
5. ¿Qué le pasa a Joaquín cuando mira documentales?
Joaquín se aburre cuando mira documentales.
Vocabulary words that describe Hugo Chavez in a sentence in Spanish
Answer:
Hugo Chávez es un dictador
Hugo Chávez es socialista
Explanation:
Contesta cada frase con la forma correcta del verbo ser. (Fill in the blanks with the correct form of the verb ser. Underline the subject in every statement or question.) 1. Ellas ____________________ amigas. 2. ¿En qué escuela __________________ vosotros alumnos? 3. Nosotros ___________________ simpáticos y inteligentes. 4. Él _____________________ un muchacho muy guapo. 5. Yo ____________________ alumna en la escuela Rostraver. 6. Vosotros ____________________ americanos. 7. Las lenguas ___________________ fáciles. 8. El curso de español ____________________ una lengua (language). 9. La educación física _____________________ mi clase favorita. 10. ¿Qué cursos _______________________ difíciles? 11. Tú _______________________ mi mejor(best) amiga. 12. ¿Quién ___________________________ la profesora de español? 13. ¿____________________ la clase de español una clase fácil? 14. Ellos _________________________ serios. 15. Marta y José ____________________ unos alumnos muy simpáticos.
Pedro compra 1 chocolate y 2 dulces con $18. María compra 3 chocolates y 1 dulce con $29, al llegar a casa su mamá les pregunta: ¿Cuál es el costo de cada producto?
Answer:
El costo de cada artículo es:
chocolate: $8
dulce: $5
Explanation:
1c + 2d = 18
3c + 1d = 29
c = costo de cada chocolate
d = costo de cada dulce
Al multiplicar por -3 la primer ecuación y sumarla con la segunda ecuación:
-3c - 6d = -54
3c + 1d = 29
0 - 5d = -25
-5d = -25
d = 25/5
d = 5
1c + 2d = 18
1c + 2*5 = 18
c + 10 = 18
c = 18 - 10
c = 8
Comprobación:
3c + 1d = 29
3*8 + 5 = 29
24 + 5 = 29
Nacio asi una niña. Vivieron dos años com angustia a flor de piel, esperando siempre otro desastre ¿Que figura retórica o literaria esta presente en la frase anterior
La figura retórica que aparece en la frase es la personificación.
¿Que figura retórica o literaria esta presente en la frase anterior?En la frase anterior, "Nacio asi una niña. Vivieron dos años com angustia a flor de piel, esperando siempre otro desastre ", se puede identificar la figura retórica conocida como "personificación".
La personificación consiste en atribuir características humanas o vivas a objetos inanimados o conceptos abstractos. En este caso, se utiliza la personificación al describir que la angustia vivida por los personajes (la espera de otro desastre) estaba constantemente presente y los afectaba intensamente, como si fuera una entidad que experimentaba y provocaba emociones.
Aprende más sobre figuras retóricas en:
https://brainly.com/question/1506566
#SPJ1
El fiambre contiene azúcar.
True
False
Answer:
false
Explanation:
Will mark as brainliest!!!
I will call you tomorrow if I can.
Answer:
Te llamaré mañana si puedo.
Explanation:
If you translate I will call you tomorrow if I can in Spanish, you get Te llamaré mañana si puedo.
Message:
Hope this helps! <3
Por qué se caracterizó la Edad Media?
Hay un (una)
What does this mean in English
Answer:
“There’s a”
Explanation:
You could say ‘Hay una bicicleta’
Saying ‘There is a bike/bicicle’
Why do you believe Nutrition is important?
Nutrition is important because it plays a vital role in maintaining good health and preventing chronic diseases such as obesity, heart disease, and diabetes. Proper nutrition provides the necessary nutrients and energy that the body needs to function properly.
A balanced and healthy diet can help promote healthy growth and development in children, maintain a healthy weight, support the immune system, and reduce the risk of chronic diseases.
Research has shown that poor nutrition can have negative effects on mental health and cognitive function as well. Therefore, proper nutrition is essential for overall health and well-being.
Hopefully, I correctly answered your question! If I did, I would really appreciate Brainliest. You can give Brainliest by clicking the crown (it only works if there’s two people who answered.) I would also appreciate if you rated my answer 5 stars, and clicked the heart!
Mis hermanos y yo nos levantamos muy temprano emocionados por la fiesta de Halloween de esa noche a eso de las 9 de la mañana ellos corrian por la casa buscando los materiales para terminar sus disfraces para la fiesta mientras mamá corria detras de ellos cuidando que no se hicieran mucho desastre ella no lo demostraba pero también estaba emocionada de tener un rato libre de responsabilidades así que nos ayudo a todos a dar los toques finales a cada disfraz de modo que sus hijitos se sintieran contentos con el resultado todos nosotros reíamos mientras juan se colocaba la máscara y fingía que nos espantaba el suele ser bastante payaso por lo que hace reír ala gente se le da muy bien
Fill in the possessive adjectives.
1. Señora, usted necesita hablar con
esposo. (your)
2. Nicolás baila con
primas. (our)
3. Mónica es colombiana.
parientes son de Bogotá. (Her)
4.
abuelos viajan a Canadá mañana. (Our)
5. ¿Conversas mucho con
amigos? (your)
6. Mis abuelos trabajan, pero
abuelos no trabajan. (his)
Laur
The correct possessive adjective in each case is:
Señora, usted necesita hablar con su esposo. Nicolás baila con nuestras primas. Mónica es colombiana. Sus parientes son de Bogotá. Nuestros abuelos viajan a Canadá mañana. ¿Conversas mucho con tus amigos? Mis abuelos trabajan, pero sus abuelos no trabajan. Nuestra hermana Sofía canta ópera.Mariana lleva sus maletas a la residencia estudiantil.Mis fiestas son fantásticas, ¿verdad?Los estudiantes dibujan en sus cuadernos.Translation.
Madam, you need to speak to your husband. Nicolás dances with our cousins. Monica is Colombian. Her relatives are from Bogotá. Our grandparents travel to Canada tomorrow. Do you talk a lot with your friends? My grandparents work, but his grandparents don't work. Our sister Sofia sings opera. Mariana takes her suitcases to the student residence. My parties are fantastic, right? Students draw in their notebooks.
Possessive adjectives.
Possessive adjectives have the function of expressing possession (in the case of things), kinship (relatives), friendship or closeness (friends or acquaintances).
Depending on the noun to which it belongs and the number of objects possessed, possessive adjectives in Spanish are:
Yo: mi / mis.Tú: tu / tus.Usted: su / sus.Él: su / sus.Ella: su / sus.Ello: su / sus.Nosotros / Nosotras: nuestra / nuestras / nuestro / nuestros.Ustedes: su / sus.Ellos / Ellas: su / sus.
It should be remembered that in the case of the possessive adjective that has a gender, corresponding to the personal pronoun "nosotros," the gender depends on the person, animal or thing that is owned directly or indirectly.
By identifying the corresponding personal pronoun for each noun, it is identified that all the selected possessive adjectives are correct.
If you want to learn more about possessive adjectives, you can visit the following link: https://brainly.com/question/11423867?referrer=searchResults
cuales son los mitosmas antiguos de colombia
Baxter and Montgomery suggest that all people desire to haveA.certainty in their relationships.B.novelty in their relationships.C.concealment in their relationships.D.All of the answers are correct
The correct option is D, all of the above. Baxter and Montgomery suggest that all people desire to have novelty in their relationships, concealment in their relationships, and certainty in their relationships.
Baxter and Montgomery suggest that all people desire to have what?According to Baxter and Montgomery's relational dialectics theory, individuals desire all three elements mentioned in the options:
A. Certainty in their relationships: People seek stability, predictability, and assurance in their relationships. They desire a sense of security and knowing what to expect from their partners.
B. Novelty in their relationships: Individuals also desire excitement, variety, and new experiences in their relationships. They seek to avoid monotony and routine, and they value spontaneity and fresh interactions.
C. Concealment in their relationships: Baxter and Montgomery also suggest that individuals desire privacy, autonomy, and the ability to keep certain aspects of their lives or relationship hidden from others. They acknowledge that not everything needs to be shared with everyone and that maintaining some level of individuality and personal space is important in relationships.
Therefore, all of the answers (certainty, novelty, concealment) are considered valid desires that people may have in their relationships, according to Baxter and Montgomery's theory.
Learn more about relational dialectics theory:
https://brainly.com/question/13511327
#SPJ1
Complete with a pronoun when it is necessary: (when it is not necessary write “none”)
1. Yo ____ lavo la cara.
2. Yo ____ lavo mi cuarto.
3. El ____ pone su ropa en su mochilla.
4. El ____ pone el sueter.
5. Ella ____ cepilla el pelo.
6. Ella ____ cepilla a su perro.
Answer:
1. me (you are washing your face)
2, none (you are not washing yourself, just your room therefore it is not reflexive)
3. none (he is not putting clothes onto himself, therefore it is not reflexive)
4. se (he is putting the sweater on himself, therefore it is reflexive)
5. se (she is washing her hair, therefore it is reflexive)
6. none (she is brushing her dog, therefore it is not reflexive)
Explanation:
The question is in the image, you have to use the poem to answer the questions
Thx :)
Question 1. ¿Cuál es la estación?
Answer 1: primavera
Translation 1: What is the season? Spring
Question 2. ¿En qué mes cantan los ruiseñores?
Answer 2: mayo
Translation 2: In what month do nightingales sing? May
Question 3. ¿Cómo son las mañanicas?
Answer 3: frescas
Translation 3: What are the early mornings like? Fresh
Question 4. ¿Cómo se visten las plantas?
Answer 4: de varias sedas.
Translation 4: How are the plants dressed? by several silk.
Question 5. ¿Por qué se alegra el campo?
Answer 5: by the singing of the nightingales.
Translation 5: Why is the field happy? by the singing of the nightingales.
Poema "Primavera" de Lope de VegaEn las mañanicas
del mes de mayo.
Cantan los ruiseñores,
se alegra el campo.
En las mañanicas,
como son frescas,
cubren los ruiseñores
las alamedas.
Ríense las fuentes
tirando perlas
a las florecillas
que están más cerca
Vístense las plantas
de varias sedas,
que sacar los colores
poco les cuesta.
Los campos alegran
tapetes varios,
cantan los ruiseñores,
se alegra el campo.
(Lope de Vega)
Translation:Poem "Spring" by Lope de Vega
In the early mornings
during the month of May
the nightingales sing,
echoing the field.
In the early mornings,
since they are fresh,
nightingales cover the groves.
The fountains laugh
throwing pearls
to the little flowers
that are closer.
The plants are dressed
by several silk,
what bringing out color
does not cost them much.
The fields are brighten up
by various mats,
the nightingales sing,
echoing the field.
(Lope de Vega)
SpymoreHELP ASAP
What is this even asking for?
Answer:
I think its asking you to say what the answer is but in spanish...
Explanation: