These are the Spanish verbs that are irregular and its infinitive form:
Era (infinitive form: ser)Es (infinitive form: ser)Son (infinitive form: ser)Somos (infinitive form: ser)Entiendo (infinitive form: entender)Conozco (infinitive form: conocer)Hago (infinitive form: hacer)What are the characteristics of Spanish irregular verbs?Spanish verbs are difficult to learn because there are many conjugations possible. However, there are regular and irregular verbs.
Irregular verbs in Spanish are similar to English irregular verbs because there is no specific rule to identify them, it takes practise to remember them, but you can always use an online dictionary to read the different conjugations possible for irregular verbs.
In the text, you can realise that there are many different conjugations for the irregular verb ser, which is one of the most common verbs in Spanish. It is the Spanish verb to be. However, you do not have to mix the meaning with verb estar.
Check more information about spanish verbs here https://brainly.com/question/11727612
#SPJ1
► 0:00 / 0:18
What time is it?
5:15
5:30
0.5:45
5:00
Answer:
5:00
Explanation:
because it went up in 18
Conjugate the verb in parentheses to match the subject of the sentence.
Ella _____ (comprender) todo lo que dicen.
Answer:
Comprende
Explanation:
Ella __comprende___ (comprender) todo lo que dicen
Answer:
Ella comprende todo lo que dicen
Explanation:
Imagina que de niño(a) tu familia iba al parque de atracciones todos los meses. Escribe oraciones describiendo lo que siempre hacían. Usa la siguiente información y la forma apropiada del imperfecto. Sigue el modelo.
MODELO: mis hermanos / comprar algodón de azúcar
Mis hermanos siempre compraban algodón de azúcar.
1. yo / montar en el carrusel
2. mi padre / conducir mal el carro chocón
3. Raquel / cerrar los ojos en la rueda de Chicago
4. nosotros / gritar en la montaña rusa
5. mi madre / hacer caras chistosas
6. tú / comer palomitas de maíz
7. nosotros / ver el desfile
8. Miguelito / querer ir en globo
9. mis hermanos / pedir golosinas
10. nosotros / divertirse mucho
Quien me ayuda con esta tarea para ya con esto para ya
Answer:
Random-access memory..
VHL Spanish lesson 8 flash cultura sí o no
Puerto Ricans are citizens of the United States and can vote in federal elections, even when living in Puerto Rico.
True
False
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Answer:
1.Angélica conoció a su esposo en la ciudad de Boston.
2.Omar supo que su tío estaba en el ejército.
3. Mi abuelo conocía los mejores restaurantes cuando era joven.
4. Mi mamá no sabía hablar inglés cuando primero llegó aquí.
Explanation:
"La esperanza no es un sueño, sino una forma de hacer que los sueños se hagan realidad." explica este pensamiento en tus propias palabras.
Answer:
Si las personas creyeran que la esperanza es un sueño les seria muy imposible de cumplir, tenemos que tener en cuenta que el 97% de las personas sueñan en grande pero no todos los sueños son posibles de cumplir a no ser de que te esfuerces en ese sueño, si no te esfuerzas entonces no te quedes esperando de brazos cruzados a que se cumpla solo, vete olvidando de este sueño, tienes que luchar para que ese sueño se haga realidad de lo contrario no conseguirás nada con solo estar esperando.
Explanation:
▸
Question 9(Multiple Choice Worth 1 points)
(02.06 LC)
O Receptionist
Read and choose the option that best answers the question.
¡Hola, amigos! Mi nombre es Andrea y soy colombiana. Hoy es sábado y tengo que hacer unas diligencias en mi comunidad porque mi madre trabaja de
recepcionista en la oficina de la abogada Ortiz los sábados. Cuando manejo por mi comunidad, primero veo la oficina del arquitecto Rodríguez. El arquitecto
escribe los planos. Él los escribe después de ver a su cliente.
O Lawyer
Luego, manejo al mercado local. Yo compro las frutas y los vegetales del agricultor en el mercado. Los compro todos los fines de semana. Finalmente, yo
compro la bandeja paisa en la cafetería del mercado antes de ir a casa. La compro porque es deliciosa.
Based on the text, who does Andrea see first as she runs her errands?
O Architect
Email 2
O Farmer
Answer:
Farmers
Explanation:
I took the test
Write the correct definite article in the space.
1. _____ manzana 2. ______ bota 3. _______ gato 4. _______ caballo 5. _______ vaca! ! 6. _______ conejo 7. _______ pajaro 8. _______ gordo 9. _______ amigo! ! 10. _______ pluma 11. _______ medico 12. _______ palo 13. ______ plumas! ! 14. ______ perros 15. ______ cuerpos 16. ______ gatas 17. ______ amigas! ! 18. ______ nutrias 19. ______ hombres 20. ______ mujer
Write the correct indefinite article in the space.
1._______ manzana 2. _______ bota 3. _______ gato 4. _______ caballo 5. _______ vaca! ! 6. _______ conejo 7. _______ pajaro 8. _______ gordo 9. _______ amigo! ! 10. _______ pluma 11. _______ medico 12. _______ palo 13. ______ plumas! ! 14. ______ perros 15. ______ cuerpos 16. ______ gatas 17. ______ amigas! ! 18. ______ nutrias 19. ______ hombres 20. ______ mujer
Answer:1._Apple_ manzana 2. _Boots_ bota 3. _Cat_ gato 4. _Hair_ caballo 5. _Cow_ vaca! ! 6. _Bunny_ conejo 7. _Bird_ pajaro 8. _Fat_ gordo 9. _Friend_ amigo! ! 10. _Pen_ pluma 11. _Doctor_ medico 12. _Stick_ palo 13. _Pens_ plumas! ! 14. _Dogs_ perros 15. _Bodies_ cuerpos 16. _Cats_ gatas 17. _Friends_ amigas! ! 18. _Nutrients_ nutrias 19. _Mens_ hombres 20. _Women_ mujer
Explanation:
I'm Hispanic so I know they are right.
¿Que tipo de sustantivo “ropa veguero”?
El sustantivo "ropa veguero" se puede clasificar como sustantivo común, concreto y derivado.
¿Cuáles son los tipos de sustantivos?Esta clase de palabras se encargan de nombrar algo o alguien, y se pueden clasificar en 9 tipos diferentes, que son:
ComúnPropioSimpleCompuestoResumenConcretoPrimitivoDerivadoColectivoUn sustantivo común es aquel que nombra de forma genérica, concreta si designa cosas físicas que se pueden ver, como objetos, personas y lugares.
Por tanto, el sustantivo "ropa veguero" también puede considerarse un derivado porque su raíz proviene de otra palabra, que en este caso es clothing.
Encuentre más sobre el sustantivo en:
https://brainly.com/question/10255217
#SPJ1
Tú a solicitud en el buzón.
Pondría
Pondrías
Pondrían
Answer:
>. pondrías.
Explanation:
- Tu pondrías una solicitud en el buzón.
....
Read the article below and answer the question that follows. Science Mysteries: How Many Species Are There? You might think that after 200 years, the scientists who find, name, and describe Earth's species would be close to finished. But taxonomists, as organized as they may be, have no idea how many species Earth has. Nor can they even provide an educated guess. Although reporting over 16,000 new species every year, taxonomists still cannot predict how many more are undiscovered. In total, taxonomists have categorized and listed 1.2 million species on Earth. At this point, you would think scientists should be able to use the information they have gathered to make good predictions about how many species an ecosystem can support. This would help them make better predictions about how many species are left to identify. So far, however, the guesses seem to vary so greatly that it seems there is no good theory for making a prediction. One of the main problems is that most of the places that seem to have a lot of diverse species are in places that are hard to get to. One such place is the ocean, where scientists believe some 80 percent of Earth's creatures are hiding at depths too deep for us to study. In addition, many of the planet's most diverse areas are in remote places with few taxonomists. Despite all the unknowns, scientists have agreed that there are between five and 15 million species left to discover on Earth. This is a huge range, but whether it's five or 15, taxonomists clearly still have a lot of work to do. And who knows, there may yet be a dragon or a Loch Ness monster left to discover. Which of the following best paraphrases the paragraph in bold? One problem is that lots of places that may have lots of diverse species are hard to get to. Take the ocean, where taxonomists believe 80 percent of species are hiding. Also, the planet has diverse areas with remote places. Scientists have difficulty finding and identifying over three-quarters of the world's species due to their habitats being out o
The correct answer is: "Scientists have difficulty finding and identifying over three-quarters of the world's species due to their habitats being out of reach."
Why is it difficult to identify the Number of Species on the Planet?The text mentions that, although taxonomists around the world tend to be very organized, it is difficult to make an exact calculation of the number of species in the world and the number that remains to be recorded.
The foregoing is mostly due to the fact that the places that have a greater diversity of species are usually found in places that are difficult to access, which makes it difficult for taxonomists to travel to said places to carry out their studies.
Additionally, the number of taxonomists in the world is reduced compared to the number of species that remain to be found, for which there is still a lot of hard work and time to find these species.
Taking into account the above, the option that correctly paraphrases the text is: "Scientists have difficulty finding and identifying over three-quarters of the world's species due to their habitats being out of reach."
More information about Science: https://brainly.com/question/12828544
#SPJ1
Son sustancias que interactúan con et sistema nervioso centra
cionamiento del cuerpo y, por tanto, tambien afectan la percepción
y la mente
Yo estaba______________(leer)
Answer:
Yo estaba leyendo
Explanation:
Yo estaba leyendo means "I have been reading"
_______ vestido de Carmen es muy elegante.
el =the
use el for male words not names
Help me with this please
Answer:
Belize is an english speaking country
Silverio Pérez canciones de amor porque tituló la lectura de esa manera
Answer:
Creo que lo hizo porque cantamos canciones que consideramos de amor, pero no le prestamos atención a su letra o contenido.
Explanation:
Pasado y futuro de la pesca.
I. El puerto de Chimbote y el significado que tuvo.
II. Programas oficiales sobre la pesca en el siglo XXI.
III. El auge de la pesca peruana en la década del 70.
IV. La venia del gobierno para el ingreso de las transnacionales.
V. La sobreexplotación de nuestro mar por las empresas transnacionales.
a) II-I-IV-V-III
b) II-III-IV-IV
c) III-I-IV-V-II
d) IV-V-III- 11 - 1
e) III-IV-V-11-1
The correct sequence of events related to the past and future of fishing is as follows: c) III-I-IV-V-II.
III. El auge de la pesca peruana en la década del 70.
I. El puerto de Chimbote y el significado que tuvo.
IV. La venia del gobierno para el ingreso de las transnacionales.
V. La sobreexplotación de nuestro mar por las empresas transnacionales.
II. Programas oficiales sobre la pesca en el siglo XXI.
What is fishing?The boom of Peruvian angling in the 1970s: This occurrence refers to a ending in the 1970s when Peru experienced meaningful progress and profit in allure angling manufacturing.
It marked a opportunity of raised angling exercises and business-related affluence in the sector. In terms of I, The traffic of Chimbote and allure importance is: Chimbote is a traffic city in Peru that gambled a important role in the country's angling manufacturing. It is seen as a center for angling ventures, processing conveniences, etc.
Learn more about fishing from
https://brainly.com/question/27372016
#SPJ1
Estudiante #1:
No le gusta la clase de ingles porque no le gusta dar discursos.
Estudiante #2:
Le gusta la clase de geometria porque es facil pedir ayuda.
Estudiante #3
No le gusta la clase de ciencias sociales y no quiere estudiar los presidentes de los Estados Unidos.
Estudiante #4:
Quiere aprender a contestar preguntas y discutir cosas interesantes en Español
Estudiante #5:
No le gusta la clase de biologia y necesita mucha ayuda
Answer:
Student #1:
He doesn't like English class because he doesn't like to give speeches.
Student #2:
He likes geometry class because it is easy to ask for help.
Student #3:
He doesn't like social studies class and doesn't want to study U.S. presidents.
Student #4:
Want to learn how to answer questions and discuss interesting things in Spanish?
Student #5:
Does not like biology class and needs a lot of help.
Complete the paragraph by using the correct form of see or estar
Answer:
serestoyestánesestáestánestánestoyestáserestáesFill in the blank with the correct vocabulary word. Spelling counts!
En el verano yo llevo mi de baño. (suit)
5 preguntas de como se ha vivido los cambios de compañerismo en la convivencia diaria a lo largo de esta pandemia
Por favor
Answer:
5 preguntas de como se ha vivido los cambios de compañerismo en la convivencia diaria a lo largo de esta pandemia
Explanation:
te has sentido igual o diferente durante la pandemia?
sigues teniendo la misma relación de amistad con tus amigos?
cual fue la ultima vez que hablaste con tus compañeros?
te sientes cómodo en las clases online?
has tenido un cambio de compañeros en el regreso a clases?
How would you say ‘in the photo there are some students in music class playing instruments’
Answer:
Explanation:
"En la foto hay algunos estudiantes de la clase de música tocando instrumentos"
...
Que figuras literarias se encuentran en la cancion "corre corazón" - Jesse y Joy?
Answer:
En la canción "Corre" de Jesse y Joy se encuentran las figuras literarias metáfora, personificación o prosopopeya, hipérbaton y alegoría.
Explanation:
¿Dónde (encontrar) una tienda María?
a. esccontré
b. encuentra
Answer:
- b). encuentra.
Explanation:
¿Dónde encuentra una tienda María?
...
Argumentos en contra de la igualdad
De acuerdo con la información, podemos inferir que existen diferentes argumentos en contra de la igualdad como diferencias naturales, el mérito, y la libertad.
¿Qué argumentos en contra de la igualdad existen?De acuerdo con diferentes teóricos podemos inferir que existe algunos argumentos en contra de la igualdad que incluyen la creencia en diferencias naturales entre las personas, la importancia de recompensar el mérito individual y la defensa de la libertad individual.
Estos argumentos plantean que la igualdad puede ser contraproducente, limitar la libertad individual y no tener en cuenta las diferencias entre las personas. Es importante destacar que estos argumentos son objeto de debate y no representan necesariamente la opinión mayoritaria.
Aprenda más sobre igualdad en: https://brainly.com/question/24165651
#SPJ1
reflexive practice
Question 1 (15 points)
1) Me gusta divertiro (divertirse) cuando estoy en una fiesta.
2) Su mascota tiene que (Llamarse)
el perro "Matador".
3) Es muy tarde, y tenemos una clase temprano mañana. Pues, debemos
4) En una clase Pablo tiene un profesor muy aburrido y Pablo y sus amigos quieren
(enfermarse).
5) Si no llevas un abrigo en el invierno podéis
6) Mi pelo es muy largo ahora. Juanita me dijo que debo
(cortarse + lo)
7) Cuando Jorge, en el partido de fútbol americano, dio el golpe de salida, pudo
8) Tengo que ir al dentista para
(sacarse) una muela.
9) Vosotros queréis
(llevarse) la bolsa de María.
10) Cuando llegó el vendedor a mi casa, le dije, ¿¡Debe
11) Cada día, Alfonso tiene que
12) A las siete, nosotros debemos
13) Alfonso quiere
14) Un día, tú
15) Tú debes
(despertarse) a las seis para correr.
(ducharse).
(sentarse) con su amiga.
(quitarse) tus botas.
(cepillarse) el pelo todos los dias.
(acostarse).
(irse) de mi casa ahora!?
(dormirse).
(lastimarse) su pie
The verbs that complete these sentence are divertirme, llamarse, acostarnos, enfermarse, enfermarte, cortarmelo, lastimarse, sacarme, lavarme, llevarte, irse, ducharse, irnos, sentarte, despertarte.
What are reflexive verbs?
In Spanish, reflexive verbs are those that have the same subject and object. for example Maria se despierta (Maria is both the subject and object of the action)
The key for these verbs is to use them according to their subject. For example:
acorstarme (I) vs acostarse (he, she)
Based on this, the sentences are:
Me gusta divertirmeTiene que llamarseDebemos acostarnosQuieren enfermarsePodeis enfermarteDebo cortarmeloPudo lastimarsePara sacarseQuereis llevarteDebe irseTiene que ducharseIrnosSentarseDespertarteLearn more about verbs in https://brainly.com/question/14574299
#SPJ1
20 Artículos definidos e indefinidos
Attempt 1
When you refer to specific nouns (nombres) you use
definite articles, but when you'refer to unspecified or
unknown nouns you use indefinite articles. In the space
following Artículo definido, add the correct definite article
for each noun. Then, write the plural noun with its
corresponding indefinite article. Follow the model.
MODELO:
Artículo definido: la
Nombre singular: hora
Artículo indefinido: unas
Nombre plural: horas
2. Artículo definido:
Nombre singular: cuaderno
X
Answer:
Explanation:
La hora ⇒ Unas horas.El cuaderno ⇒ Unos cuadernosEl sacapuntas ⇒ Unos sacapuntasEl libro ⇒ Unos librosLa mochila ⇒ Unas mochilasEl papel ⇒ Unos papeles.El examen ⇒ Unos exámenes.El reloj ⇒ Unos relojes.La pared ⇒ Unas paredes.El periódico ⇒ Unos periódicosEl acento ⇒ Unos acentos.Articulos definidos + Nombre singular:
1.) la hora
2.) el cuaderno
3.) el sacapuntas
4.) el libro
5.) la mochila
6.) el papel
7.) el examen
8.) el reloj
9.) la pared
10.) el periódico
11.) el acento
Definate articles follow the pronouns of "el" and "la". In spanish, everything has gender. If the gender is male, you use the pronoun of "el" and if the gender is female you use the pronoun of "la". But this is only if the word is singular, not plural. If it is plural you will use "los" for masculin and "las" for feminine.
Articulo indefinidos + Nombres plurales:
1.) unas horas
2.) unos cuadernos
3.) unos sacapuntas
4.) unos libros
5.) unos papeles
6.) unos papeles
7.) unos examenes
8.) unos relojes
9.) unas paredes
10.) unos periódicos
11.) unos acentos
Indefinate articles also follow the same pronoun rules as definate articles. If the gender is male you use "unos", while if the gender is female you use "unas".
Now, when you want to make a word plural:
If it ends with a vowel, you just add the "s"
Example: Una mañana → Unas mañanasIf it ends with a consonant, in most cases would add an "es" at the end of the word.
Example: Una mujer → Unas mujeresAnd if the word ends in a "z", you replace de "z" with an "ces".
Example: Un pez → Unos peces¿Cómo se explica la diferencia de léxico en las siguientes lenguas a raíz de los
resultados siguientes?
a) mesa (port. y esp.) y masă (rumano) b) taula (cat.), table (fr.) y tavola (it.)
mesa, masă, taula, table y tavola literally means table.
What is the difference between lexicon and semantics?As for the text, the lexicon corresponds to the words used in its writing. Semantics: is the study of the meanings of words, that is, the meaning of each existing word in the language. Thus, the lexical field is formed by words that derive from the same root.
What are lexical units?In accordance with the words of Bogaards, we can also add that lexical units are minimal units for certain syntactic, semantic and pragmatic purposes.
Learn more about lexicon in brainly.com/question/27993071
#SPJ1