Recuerdo cuando viajamos en crucero por el Caribe. ¡Qué divertido fue el viaje!
Primero viajamos hacia Miami por avión, desde Pittsburgh, la ciudad donde vivimos. Salimos desde Pittsburgh a las cinco de la mañana para llegar a la Florida y tener suficiente tiempo para pasear y ver la ciudad de Miami. Finalmente salimos en el crucero por el mar, desde Miami.
Abordamos el crucero a las cinco, hora de cenar. Cenamos langosta, camarones, vegetales, helado y torta de chocolate. Pasé unas horas al lado de la piscina y luego me dormí. El viaje duró siete días por el mar caribe que está en el Océano Atlántico. Visitamos las islas de Puerto Rico, St. Thomas, St. Croix y Antigua. Comimos muchos mariscos, nadamos, hicimos ejercicio y fuimos de compras en cada isla que visitamos. Fue un viaje magnifico. Descansé y regresé a mi casa completamente relajado.
¿Qué hicieron antes de salir en crucero?
(What did they do before going on a cruise?)
Pasearon por Miami.
Comieron langosta.
Visitaron a unos amigos.
Answer:
Pasearon por Miami.
Explanation:
"Primero viajamos hacia Miami por avión, desde Pittsburgh, la ciudad donde vivimos. Salimos desde Pittsburgh a las cinco de la mañana para llegar a la Florida y tener suficiente tiempo para pasear y ver la ciudad de Miami."
HHHHHHHHHHHHHHHHHHHHEEEEEEEEEEEEEEEELLLLLLLLLLLLLLLLLLLLPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Answer:
yo estoy muy bueno
carla y tu estais muy emocionadas (if girls) or emocionados (if boys)
tu estas aburrido/ aburrida
pedro y yo estamos tristes
Explanation:
(04.03 LC) Read and choose the option with the irregular verb in the imperfect tense. Comías con tu padrastro todos los días. ¿Hablabas con tu padrastro todos los días? Llamabas a tu padrastro todos los días. ¿Veías a tu padrastro todos los días?
Answer:
¿Veías a tu padrastro todos los días?
Explanation:
The correct option with the irregular verb in the Imperfect Tense is: "¿veías a tu padrastro todos los días?"
Imperfect Tense in SpanishThe conjugation of the verb "ver" in imperfect tense, taking into account the personal pronouns is:
Yo: veíaTú: veíasUsted: veíaÉl: veíaElla: veíaEllo: veíaNosotros / Nosotras: veíamosUstedes: veíanEllos / Ellas: veíanTo identify the appropriate conjugation in each sentence, you must identify the noun in the sentence, replace it with the appropriate personal pronoun, and finally use the corresponding conjugation with the help of the guide above.
If you want to learn more about Imperfect Tense in Spanish, you can visit the following link: https://brainly.com/question/16706712
#SPJ2
You can use 2 verbs together.
1. Verb1 you need to conjugate, change the ending
2. Verb2 you can leave it in the infinitive, keep the -ar, -er, or -ir
Examples:
A. I want to leave = Yo quiero salir (V1 is "quiero", V2 is "salir")
I want - you need to change the ending
leave - do not change the ending
B. You need to buy bread = Tu necesitas comprar pan (V1 is "necesitas", V2 is "comprar")
You need- you need to change the ending
to buy - do not change the ending
Your turn:
1. I want to see my book= _______________________(to want= querer) (to see = ver)
2. I need to eat = ________________________(to need= necesitar) (to eat =comer)
3. I like to drink water = ________________________(to like= gustar) (to drink = beber)
4. You want to walk = ____________________________(to want= querer) (to walk = caminar)
5. We need to run = ______________________________(to need= necesitar) (to run =correr)
5. I want to go to eat = __________________________(to want= querer) (to eat = comer)
6. she knows how to play an instrument: ______________________ (to know how= saber) (to play an instrument = tocar un instrumento)
7. he wants to take a picture: __________________________ (to want= querer) (to take a picture = sacar una foto)
Answer:
Explanation:
Yo quiero ver mi libroNecesito comer.Quiero beber aguaTú quieres caminar Nosotros necesitamos correr5. Quiero ir a comer
6. Ella sabe tocar un instrumento
Answer:
1. Yo quiero ver mi libro.
2. Necesito comer.
3. Quiero beber agua.
4. Tú quieres caminar.
5. Nosotros necesitamos correr.
6. Quiero ir a comer.
7. Ella sabe tocar un instrumento.
Explanation:
When conjugating verbs, some verbs change not only the ending but also the stem. Thee are 3 types of stem change verbs: o--ue, e--ie, e--i
dormir = to sleep (it is an "-ir" verb, but also the "o" in the stem changes to "ue")
querer = to want (it is an "-er" verb, but also the "e" in the stem changes to "ie")
pedir = to ask for (it is an "-ir" verb, but also the "e" in the stem changes to "i")
Now you need to know 2 things when you conjugate these verbs:
1. endings (-ar, -er, -ir)
2. stem changes (o--ue, e--ie, e--i)
Let's try to conjugate verbs than change from o to ue:
almorzar (to eat lunch), contar (to count), costar (to cost), devolver (to return an item), poder (to be able to; can), morir (to die), volar (to fly), volver (to return), dormir (to sleep).
almorzar = to have lunch (-ar endings and o--ue)
Yo almuerzo (I have lunch) Nosotros almorzamos (we have lunch) (no change "ue" in nosotros)
Tu almuerzas (you have lunch)
usted almuerza (you have lunch) ustedes almuerzan (you guys have lunch)
el almuerza (he has lunch) ellos almuerzan (they have lunch)
ella almuerza (she has lunch)
Now it is your turn:
Conjugate "contar= to count" (-ar endings and o--ue)
Yo__________ Nosotros __________
Tu_________
usted___________ Ustedes ____________
el ___________ ellos ____________
ella _____________
Answer: Yo cuento, Nosotros contamos
Tu cuentas, usted cuenta, ustedes cuentan
el cuenta, ellos cuentan, ella cuenta
Explanation:
The ue adapts to every conjugation except for nosotros
What's a mandala? Im dumb please help. hahaha
Answer:
the correct answer is
In New Age, the mandala is a diagram, chart or geometric pattern that represents the cosmos metaphysically or symbolically; a time-microcosm of the universe, but it originally meant to represent wholeness and a model for the organizational structure of life itself, a cosmic diagram that shows the relation to the ...
Explanation:
hope this helps u!!!
Answer: ok you know those things that look like flowes that you can color in? like the coloring books but for big kids. (also lack of knowledge doesnt make you dumb, love)
Explanation:
I need help with my homework does anyone know what the answers are?
Answer:
Here ya go!
Explanation:
Answer:
Explanation:
Please fill out with names of the spheres, below are answers in short -
First one is Water and Air.
Second is Water and Life.
Third is Life and Air.
Fourth is Land and Life.
Fifth is Water and Land.
Adivina la palabra
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
es como algo (ejemplo: un buen día)
una pista: es de disfrutar en familia
Answer:
Thanksgiving/Acción de gracias
Explanation:
es como algo (ejemplo: un buen día)
una pista: es de disfrutar en familia
it's like something (example: a good day)
a hint: it is to enjoy as a family
Read and select the option with the correct and best verbs to complete the dialogue.
A student is talking to his music instructor:
–Carlos: Hola, señor Hernando. Yo ________ en la clase de música; ¿usted________ con los estudiantes?
–Señor Hernando: Sí, ¡los lunes y los viernes!
canto; canta
canta; canto
llamas; llamo
llamo; llamas
Use an image for a clue to answer the question.
¿De qué color son los ojos de Santiago?
azules
verdes
castaños
marrones
it's the eyes
Answer:
azules
Explanation:
it looks grey from a distance but the closest color in the option list was blue. I hope this helps.
Read and select the correct option.
If she could speak Spanish, how would a little girl ask her pet how he is feeling, in a very casual way? (1 point)
¿Y usted?
¿Y tú?
¿Cómo está usted?
¿Qué tal?
If she could speak Spanish, a little girl could ask her pet how he is feeling, in a very casual way this way: D. ¿Qué tal?
How would the question be asked?The question would be asked as ¿Qué tal? This means "How are you?" but in a casual tone that sounds more like What's up?. There are different tones that could be used in languages to express feelings. For instance, the tone could be formal or informal.
The informal tone is used to ask or make sentences in unofficial settings while the formal tone is used in official cases.
Learn more about casual or informal questions here:
https://brainly.com/question/14077232
#SPJ2
1.- Coloca las preposiciones que faltan. Cecilia trata _ __mucho cariño ____ su gato En ese partido tuvieron que jugar ___sus propios compañeros tú y yo lograremos convencerla. Bajé las escaleras. ________ ayer el ascensor no funciona. 2.- Corrige las preposiciones mal utilizadas. Ese restaurante solo abre a la noche Luis está capacitado por ese trabajo En vacaciones iremos con autobús a París ¿Tienes muchos libros a leer este trimestre? 3.- Construye oraciones con las siguientes estructuras: artículo - sustantivo - verbo - preposición - determinante posesivo - sustantivo: pronombre - verbo - adverbio - preposición - artículo - sustantivo: artículo - sustantivo - adjetivo - proposición - artículo - sustantivo: verbo - determinante demostrativo - sustantivo - adjetivo – adverbio
Answer:
1.
a. Con
b. a
c. con
d. Porque
2.
a. Ese restaurante solo abre en la noche
b. Luis está capacitado para ese trabajo
c. En vacaciones iremos en autobús a Paris
d. ¿Tienes muchos libros por leer este trimestre?
3. This is too long sry
Explanation:
Carlos corre con amigos. ________.
Hace ejercicio para poder estar solo
Le gusta hacer gimnasia para poder escribir
Practica para poder jugar con el equipo
Le encanta poder pintar con la esposa
Answer:your answer is Practica para poder jugar con el equipo
Explanation:
Answer:
Practica Para Poder Jugar Con El Equipo
Explanation:
Carlos runs with friends. ________.
He works out so he can be alone
He likes to do gymnastics so he can write
Practice to be able to play with the team
He loves being able to paint with his wife
Question 6(Multiple Choice Worth 1 points)
(02.01 MC)
Read and choose the best option to complete the sentence.
Paula- Yo voy a la clase de geometría. Yo tengo ________.
libros
lápices
bolígrafos
calculadoras
Answer:
Calculadoras
Explanation:
Calculadoras es un objeto de matemáticas.
"Calculadoras" is an item for math.
What word doesn't belong?
el inglés, el laboratorio, la librería, la residencia estudiantil
Answer ASAP, please.
Answer:
i believe it would be la librería
Explanation:
all the rest have something to do with school and/or students
Answer: El ingles does not belong because El ingles means English.
Explanation:
¿Por qué piensas que la voz poética aconseja cuidar la palabra?
If the word is singular, make it plural. If it is plural, make it singular. Remember to change the definite and indefinite articles.
Answer:
los númerosunos diarioslas estudianteslos conductoreslos paísesla cosaun turistala nacionalidaduna computadorael problemaunas fotografíasel profesoruna señoritalos hombreslas maletaslas señorasWhat comes after the construction acabar de
An infinitive verb
a conjugated verb
Answer:
an infinite
Explanation:
acabar de +infinitive
each verb can be conjugated , it involves changing the ending of the verb to match with the subject pronoun in a sentence
here is a example HABLAR
YO (I) hablo
TU (You) hablas
Usted (You) habla
el/ella (he/she) habla
nosotros (we) hablamos
ustedes (you plural ) hablan
ello/ellas (they) hablan
do it for these five words
1. camino
2. vivo
3. amo
4. creo
5. Veo
Answer:
Yo camino
Tú caminas
Usted camina
Él/ella camina
Nosotros, nosotras caminamos
Ellos /ellas / ustedes caminan
Yo vivo
Tú vives
Usted vive
Él/ella vive
Nosotros, nosotras vivimos
Ellos /ellas / ustedes viven
Yo amo
Tú amas
Usted ama
Él/ella ama
Nosotros, nosotras amamos
Ellos /ellas / ustedes aman
Yo creo
Tú crees
Usted cree
Él/ella cree
Nosotros, nosotras creemos
Ellos /ellas / ustedes creen
Yo veo
Tú ves
Usted ve
Él/ella ve
Nosotros, nosotras vemos
Ellos /ellas / ustedes ven
Explanation:
HELP
Miguel está creando ____________, usando fotos y dibujos, para su presentación.
2. Ana tiene que escribir una ____________ para su clase de inglés y un ____________ para su clase de ciencias naturales.
3. Rafael está navegando ____________. Está buscando un ____________ sobre los problemas ecológicos en México.
4. Marta acaba de bajar ____________ que va a usar en su presentación sobre unos artistas sudamericanos.
5. Carmen va a grabar una ____________ en un disco compacto.
6. Yolanda le va a enviar una ____________ de cumpleaños a su mejor amiga.
7. Joaquín está haciendo un ____________ para representar para qué usan más sus amigos la computadora.
HELP ME PLEASE ASAP OMG
Answer:
1. Un cartel
2. Ensayo and Diario
3. Internet and trabajo
4. La canción
5. Música
6. Deseo
7. Foto
Explanation:
please help with this spanish quetions
In this case the verb "ser" (to be) is used to express a permanent quality and nationality.
MissSpanishAnswer:
4.- Nosotros somos de Honduras.
5.- Vosotros estáis viejos.
Explanation:
Please help me asap..........
Answer: can’t see that pic that good
Explanation:
Hola, soy Emilee y me gustaría saber quién es LOVE YOUR SELF porque está borrando todas mis preguntas divertidas. Encontraré su nombre de usuario y desearía que no borrara mis preguntas divertidas.
Answer:
Hi, I'm Emilee and I'd like to know who LOVE YOUR SELF is because she's erasing all of my funny questions. I will find your username and wish you didn't delete my funny questions.
Explanation:
- adonde van UDS. esta noche? ______ a la clase de arte
Describe one room in your house in which you will host the party. Include two items in the room you selected. (e.g., The living room in my house has a lamp and a rug.)
Explain one chore you do in that room to get the house ready for the party. (e.g., I sweep.)
Describe another room in your house in which you will do the preparations for the party. Include two items in the room you selected. (e.g., The kitchen in my house has a table and a stove.)
Answer:
Explanation:
Describe one room in your house in which you will host the party. Include two items in the room you selected. (e.g., The living room in my house has a lamp and a rug.)
"En la biblioteca de mi casa voy a hacer la fiesta ya que ahí hay un gran espacio para hacerla solo tengo que retirar la gran mesa y cubrir los libros".
Explain one chore you do in that room to get the house ready for the party. (e.g., I sweep the floor.)
"Para hacer la fiesta en la biblioteca debo recorrer la gran mesa, quitar las sillas y cubrir los libros"
Describe another room in your house in which you will do the preparations for the party. Include two items in the room you selected. (e.g., The kitchen in my house has a table and a stove.)
"En la sala, que está al lado de la biblioteca, voy a poner una mesa con la botana y la cava para las bebidas."
Explain one chore you do in that room to get the house ready for the party. (e.g., I wash the dishes.)
"Voy a lavar el piso y colocar unas mesas pequeñas"
Answer:
Un lugar en la casa que yo hago fiestas es en la sala y yo tengo un sofa y una televisor. Yo cuando estoy en la sala yo limpio el piso para que este limpio. Yo uso mi lavanderia para agarrar los materiales para que decore la sala. ahi contiene un mueble y una labadora.
Explanation:
One place in the house where I have parties is in the living room and I have a sofa and a television. When I am in the living room I clean the floor so that it is clean. I use my laundry to get the materials to decorate the room. there it contains a piece of furniture and a washing machine.
Fill in the blanks with the correct form of the verbs ser, estar, or tener Hola. Me llamo Guillermo y ______ de Nueva York. Yo _____ alto y moreno, y mi hermano y yo _____ muy atrevidos. Nosotros ______ catorce anos. Hoy, el y yo ______ nerviosos: tenemos un examen de Matematicas. !Yo ______ inteligente, pero no soy estudioso!
1:soy
2a.m
3son
4son
5son
6a.m
AYUDAME PORFAVOR ALGUIEN
YO QUIERO UN BUENA RESPUESTA
Change the infinitive to agree with the subject. Follow the model.
Example: yo/comprar un disco.
Yo compro un disco.
mamá/trabajar en una librería.
Answer:
Mama trabaja en una librería
Explanation:
Answer:
Mamá trabaja en una librería.
Explanation:
Now that you have worked through a lot of material that includes these basic patterns, and you have compared grammatically correct and incorrect sentences, write down what you think is a rule that could explain what makes a sentence grammatically correct or not. For example, you might write something like: "verbs always match nouns in number, and they usually come before the noun." In other words, make your best guess for the grammar rule that makes sense out of the pattern(s) you see in the phrases you have been working with. Review if you need to, and you might briefly check your hunches against the sentences you have been working with in this or previous modules. Keep in mind that what you're after is your hunch, not a grammar rule from a text book. Now check your hunch with the explanation of this principle in the following pattern.
Answer:
1. The subject and verb must both be singular or plural.
2. There must be a subject and predicate.
Explanation:
1. The subject and verb should both agree with each other in the tense.
2. Subject is about who and the predicate is describing that person. Regarding what they are, do, look like, are doing, etc.
Looking for a girl named Alexandria her name she prefers is "AJ", she lives in Jacksonvillie Florida, Is hispanic, and went to Baptist Behavioral Health Hospital in the last month.
Lmk if you know her socials, and or are AJ from Jacksonvillie Florida.