number 5
Read and choose the correct option to complete the sentence.

Yo cantaba en _________ con Pablo y Shante. (2 points)

a
armonía

b
género

c
instrumento

d
letra

Question 6 (2 points)
(04.06 MC)

Select the correct imperfect tense form of the verb to complete the sentence.

En la boda de Elena en 2005, a tus padrinos no les ________ los instrumentos en el baile. (2 points)

a
gustaba

b
gustaban

c
gustabas

d
gustaron

Question 7 (2 points)
(04.07 LC)

Read and choose the correct option to complete the sentence.

Felicia tenía ________ en los pies. (2 points)

a
los árboles

b
los osos

c
los patines

d
los tanques

Question 8 (1 point)

(04.06 LC)


Select the option with the verb in the correct form of the imperfect tense. (1 point)



a
Cuando era pequeño, a Hassan siempre le gusta el güiro.
b
Cuando era pequeño, a Hassan siempre le gustaba el güiro.
c
Cuando era pequeño, a Hassan siempre le gustaban el güiro.
d
Cuando era pequeño, a Hassan siempre le gustan el güiro.
Question 9 (1 point)
(04.06 MC)

Read and choose the correct option to answer the question.

—Federico, ¿qué escuchabas cuando eras pequeño?
—Me gustaba la música caribeña, ¿y tú?
—Yo escuchaba la salsa.

What is being discussed in this dialogue? (1 point)

a
El género de músical
b
la voz
c
la cantante
d
los instrumentos musicales
Question 10 (1 point)
(04.06 LC)

Read and choose the correct option to complete the sentence.

Tu madrina tenía ________ bellísima cuando cantaba en el coro. (1 point)



a
la voz
b
una clave
c
un cuatro
d
el ritmo
Question 11 (1 point)
(04.06 LC)

Read and choose the correct option to complete the sentence.

Me gustaba tocar ________ en mi clase de música en la escuela secundaria. (1 point)

a
la conga
b
la voz
c
el coro
d
el ritmo
Question 12 (1 point)
(04.07 LC)

Read and choose the correct option to complete the sentence.

Frecuentemente, nos gustaba más saltar ________. (1 point)



a
la cometa
b
la cuerda
c
el muñeco
d
el trompo
if you get them all right i will give you 100 points and brainlest

Answers

Answer 1

Answer:

acb

Explanation:


Related Questions

Necesito una historia de comedia

Answers

Answer:doe socer roeo comidieion

Explanation:

Answer:

Había un perro que se llamaba pegamento, un día se cayó y se pegó.

Explanation:

A pun is used in Spanish

Which sport is gaining in popularity in Chile? Go to Recreation.


a/ Golf

b/ Basketball

c/ Baseball

d/ Volleyball

Answers

It is B. Basketball.
B. Basketball would be gaining popularity

Write a short story- 20 sentences about murder mystery on a train in spanish featuring our unicorn Luna.
please help me

Answers

Answer: Era de noche y todo transcurría con normalidad en el tren con destino a Mérida. Algunos pasajeros dormían, y otros leían o tomaban una bebida, cuando de repente sonó un golpe. Los pocos pasajeros que viajaban en el tren, se exaltaron ante el sonido y susurraban entre sí. Uno de los pasajeros, Javier, decidió ir a investigar. Cuando abrió la primera puerta al siguiente vagón, todas las luces se apagaron, dejando un tren en oscuridad. Javier decidió seguir investigando. Con cautela caminaba hacia donde se produjo el ruido, y cuando se abrió la puerta del siguiente vagón, tropezó con algo, era un cuerpo de un pasajero, sin vida. Javier asustado, intentó regresar a su lugar, pero la puerta estaba trabada. Trató de forzarla pero lo único que consiguió fue llenarse de sangre. La puerta era parte de la escena del crimen. Desesperado, intentó correr hacia el siguiente vagón, pero volvió a tropezar con el cuerpo. Al levantarse, vio frente a sí una luz brillante, era un unicornio blanco que apareció de la nada. Javier estaba pálido, su voz se había ido. Intentó sobrepasar al unicornio pero una fuerza invisible lo detenía. "Tranquilo, soy Luna, el unicornio. He venido a ayudarte". Javier extrañado, miró a todos lados. "Tu no eres culpable, sin embargo, si te quedas aquí todos creerán que si. Ven conmigo y te llevaré fuera de aquí." Javier, sin saber que sucedía, aceptó temeroso, y subió al unicornio. Cuando el resto de los pasajeros fue a revisar, se encontaron no con uno, sino con dos cuerpos.

Explanation: The short story talks about a crime mystery on a train with a destination to Mérida, México. It is a quiet night on the train, and all of the passengers calmly wait when a strange noise sounds. One of the passengers, Javier, decided to go and investigate. When he starts going through the next wagons, the lights go out, and he trips with a lifeless human's body. He panics and tries to run away, but he can't. Suddenly a bright light appears in the wagon, and it's a unicorn named Luna. The unicorn asks him If he wants to stay and be blamed for the crime or to go with her to an unknown place. Terrified, Javier hops on to the unicorn. When the rest of the passengers arrive, there are two lifeless bodies.

What does the underlined word mean in the following sentence?

Nosotros pensamos mucho.

hope
believe
think
attack

Answers

Its C, as its the only thing that makes sense. And like the other person said, where is the underlined word?

Pensar.

(think)

We think si much.

In Spain, going to a social event an hour after it begins is …
unacceptable
normal
rude
an inconvenience

Answers

Answer: it doest matter if you come late or not

Explanation:

4.) An inconvenience

Plzzz no links anyone helppp if you know it

Plzzz no links anyone helppp if you know it

Answers

Answer:

15-busqué

14-empecé

Explanation:

choose the best response to the following question

Ayer ilegué a clase (late)

A. tarde
B. temprano
C. Mañana
D. hoy

Answers

Answer:

A Tarde = late

Explanation:

can you help me how to do theses

can you help me how to do theses

Answers

Cuando era niño(a), solía levantarme temprano para ir a la escuela.

Mi hermano y yo solíamos hacer nuestra tarea juntos.Solía levantarme a las seis y él solía levantarse a las seis y media.Solíamos caminar a la escuela.En clase, solía escuchar a mi maestra y ella solía responder mis preguntas.Todos los estudiantes solían llegar a la escuela a las ocho y cuarto.Mi maestra de primer grado se llamaba Sra. Diaz y ella solía enseñar muy bien.Cuando la Sra. Diaz solía hablar, siempre prestaba atención.Mi amiga Carmen siempre tomaba muchos apuntes y solía estudiar mucho.Cuando tomábamos un examen, Carmen siempre sacaba una buena nota.Las clases solían empezar a las seis y media y nos gustaba ir a la escuela temprano.Por la tarde, mis amigos y yo solíamos salir.¿Dónde solían ir tus amigos?¿Qué solían hacer con tus amigos?

What is the imperfect about?

The imperfect is a past tense used in Spanish to describe ongoing or repeated actions in the past. It is also used to describe physical, emotional or mental states in the past or to set the scene for past events.

Therefore, In terms of its conjugation, the imperfect is formed by adding specific endings to the stem of the verb, depending on the subject. For -ar verbs, the endings are -aba, -abas, -aba, -ábamos, -abais, and -aban. For -er and -ir verbs, the endings are -ía, -ías, -ía, -íamos, -íais, and -ían.

In general, it is used to describe actions or events that were happening in the past and were not necessarily completed or have a definite end.

Learn more about imperfect from

https://brainly.com/question/27212040

#SPJ1

See transcribed text below



Q

U

f

V

00

b

y

h

J

J

j

k

m

P

backspace

enter

bre

Nayeli Rodriguere

Rewrite in the imperfect.

1. Yo estudio mucho.

Yo estudiaba mucho.

alt

Fecha 3-8-23

2. Mi hermano y yo preparamos nuestras tareas juntos.

ctri

Mi hermano y yo preparábamos nuestra tareas portos.

3. Yo me levanto a las seis y él se levanta a las seis y media.

shift

Yo me levantaba a las se.s y el se levantaba alas se. media seisyd

4. Caminamos a la escuela.

a la escuela.

Camina bamos a

5. En clase, escucho a mi maestra y ella contesta mis preguntas.

En case, escuchaba a mi maestra y

ell contestaba mis prego

Complete with the correct imperfect form of the indicated verb.

1. Cuando yo era niño(a),

ir a la escuela. (levantarse)

2. No me

3. Mis hermanos y yo media. (tomar)

4. Algunos estudiantes

5. Nosotros

6. Todos los estudiantes

7. Mi maestra de primer grado

8. Cuando la Sra. Díaz

9. Mi amiga Carmen siempre

10. Cuando nosotros

11. Las clases

a las seis y media para

ir a la escuela tan temprano. (gustar)

el bus escolar a las siete y

a la escuela en carro, otros

(llegar, caminar)

en la escuela a las ocho y cuarto. (en uniforme. (llevar)

muy bien. (llamarse, enseñar)

Sra. Díaz y

yo siempre

mucho y

atención. (hablar, prestar)

apuntes. (estudiar, tomar)

un examen, Car una nota buena. (tomar, sacar) a las tres y media. (t

tú la tarde después

12. Por la tarde mis amigos y yo

13. ¿Dónde

14. ¿Qué te

5.6

¡Así se dice! Level 2

hacer con tus ami

I need someone to just check my work. Please check grammar and spelling

Mi encuesta (My survey)
Question one here: ¿Cuando quieres ir a la fiesta?
Question two here: ¿Qué perfieres café de agua?
Question three here: ¿Que te gusta mas plátanos o manzanas?
Question four here: ¿Que te gusta mas pimiento o pepino?
Question five here: ¿Que comida te gusta?

Unimportant:
You will write five questions in Spanish, asking your party guests about their preferences and likes. Remember to keep your questions short and simple and use only vocabulary, culture, and grammar you have learned in the course. You can look at the first page of this lesson for an example. You may also use the What to include in your survey table below, to guide your work.
You may use this template to complete the assignment, or you may use a word processing document or any other creative way you would like.
You will do well if you follow this checklist!
*Note: The sample questions in parentheses are just a guide to help you form your questions. You must come up with your own original work keeping academic integrity intact.

Answers

Answer:is almost all good exept for some details.

Explanation:

1. ok

2.(con leche)? instead of: de agua?

3.mas (los) plátanos o (las) manzanas?

4.mas (el) pimiento o (el) pepino?

5.te gusta (mas)?


Type your answer in the box.
Escribe el verbo más lógico para completar la frase. Usa el infinitivo.
en la escuela por la mañana porque prefiero comer los huevos que
No quiero
cocina mi mamá.
Do you know the answer?
I know it
Think so
Unsure
No idea

Type your answer in the box.Escribe el verbo ms lgico para completar la frase. Usa el infinitivo.en la

Answers

Answer:

I know it

Explanation:

comer is the verb

Answer: No quiero comer en la escuela por la mañana porque prefiero comer los huevos que cocina mi mamá.

Translation: I don't want to eat at school in the morning because I prefer to eat the eggs my mom cooks.

Spymore

que elemento acompaña al lenguaje oral ?

Answers

Answer: el canal son las ondas sonoras

Explanation: Elementos lingüísticos

En la transmisión de un mensaje oral, el canal son las ondas sonoras. El mensaje es la información que se quiere transmitir. El código es el idioma. Y los interlocutores son el emisor y el receptor.

El canal son las ondas sonoras

Completa la biografia de sara baras con los verbose de los recuadros

Completa la biografia de sara baras con los verbose de los recuadros

Answers

tenía
daba
fue
tocaba
Fue
decía
quería
decía
tenía
tenía
ganó
decidió
Empezó
ha actuado
ha aplaudido
es
tiene

en qué idioma encontraron en el criptograma
libro: viaje al centro de la tierra julio verne

Answers

Answer:

En Latin

Explanation:

Completa los frases con mucho, muchos, mucha o muchas

Completa los frases con mucho, muchos, mucha o muchas

Answers

1. mucho
2. muchos
3. mucha
4. mucho
5. muchas
6. mucho
7. muchas
8. mucho
9. mucho, muchos
10. mucha

hope this helps.

Answer:

Explanation:

1. Me gusta mucho la sandía.

2. Este fin de semana no puedo salir porque tengo muchos deberes.

3. Por las mañanas Adriana come pan con mucha mermelada.

4. Hoy hace mucho frío.

5. Hicimos muchas fotos en la fiesta de cumpleaños de Nacho.

6. Voy a hacer una pizza con mucho queso.

7. En el instituto Celia tiene muchas amigas

8. Tenemos que entrenar mucho pará ganar el partido.

9. Me gusta mucho tu móvil porque tiene muchos juegos.

10. Ayer tomé mucha leche con galletas.

If you know spanish help me do this please:) Its simple I just don't get it. Pega una imagen de la naturaleza para representar tus emociones ahorita. Luego, escribe una oración para interpretar la metáfora.

Answers

Glue a image of nature that’s represents your emotions and then write one sentence
Attach an image of the nature to represent your emotions right now, then write a sentence to represent the metaphor.

Has anyone done this? It has a sound that you’re supposed to listen too.

Has anyone done this? It has a sound that youre supposed to listen too.

Answers

Explanation:

I that language scares me huh is that Spanish and i don't take the language a few in this community do so

Translation:
Do you know the dishes that Rosa and Roberto ordered?
Do you know dishes with the same ingredients?
How are they different or similar?
Which one do you like the most? Why?


So you can say something like:

Si, conozco los platos que Rosa y Roberto pidieron. Platos que tienen los mismos ingredientes al de arroz con pollo es la sopa de arroz con pollo. Son diferentes los dos porque uno tiene caldo y el otro no. A mi me gusta más la sopa con arroz con pollo por qué tiene caldo.


Hope this helps.

Susan was investigating which glue would make the strongest craft stick tower. She tested rubber cement, Elmer’s glue-all, and Super Glue. She will test the strength of the towers with books as the weight. What is the independent variable?

Answers

Answer:

weight of books

Explanation:

Answer:glue eres un tonto

Explanation:

Si tuvieras que escribir un informe sobre el mismo tema del artículo y del gráfico, cuál de los siguientes publicaciones sería la más apropiada para consultar?

Answers

Answer:

If you had to write a report on the same topic as the article and the graphic, which of the following publications would be the most appropriate to consult?

Explanation:

The inference is that the appropriate publication will be D. Prevencion de la contaminacion, volumen 1.

What is an inference?

An inference simply means the conclusion that can be deduced based on the information that's given in an excerpt.

In this case, the inference is that the appropriate publication will be Prevencion de la contaminacion, volumen 1.

Learn more about inference on:

https://brainly.com/question/25280941

#SPJ2

pan pizza yogur jamon
Sabroso. Sabrosa

Answers

English pleaseeee lolll
Jk jk

Regular AR verbs in the present tense

Regular AR verbs in the present tense

Answers

Answer:

1. Habla

2. Miras

3. Escuchan

4. Camináis

5. Necesito

6.Sacas

7. Trabajamos

8. Estudian

9. Cantáis, canto

10. Dibuja

11. Cuida

12. Miran

13. Toma

14. Cocina

15. Nado

16. Saca

17. Pintamos

18. Lleváis

19. Compran

20. Desayuna

Explanation:

1. Identifica el segmento subordinado y circula el enlace subordinante.

1. El director que llegó nuevo a la empresa procede de Orlando.
2. Los estudiantes demandaban que flexibilizaran los requisitos de admisión.
3. Diseñaré una presentación sobre el autor cuya novela me sorprendió.
4. Nos brindaron el remedio cuando ya era demasiado tarde.
5. El primer texto de la picaresca que se trabajó en el curso fue La vida del buscón.
6. La maestra que está en la escuela vecina renunció ayer.
7. Fui a la librería y compré la novela que me dijiste.
8. La literatura puertorriqueña, que es muy variada, se inicia con las crónicas.
9. Ve al gimnasio para que te mantengas saludable.
10. Me comunico cuando termine.
11. Lee las siguientes oraciones, indica cuál es la oración principal y cuál es la subordinada.
1. Recibí los resultados sobre la investigación que solicitaste.
___________
2. Me solicitó que le permitiera asistir mañana.
______________
3. El certificado será recibido por los estudiantes que participen del seminario.
_____________
4. Fui a la colecturía y pagué la multa que me adjudicaron.
_____________
5. Los manifestantes reclamaban que se realizara una audiencia.
_____________
6. ¿Cómo se titula el poema que analizaron?
___________
7. Me gusta el hotel donde pernoctamos con el equipo de trabajo.
____________
8. Espero que llegues a tiempo y no tengas percances.
____________
Escribe dos oraciones compuestas por coordinación y dos oraciones compuestas por subordinación:
1. _______
2. ______
3. ______
4. _______


1. Veamos qué tan claros están tus conocimientos. Activemos el pensamiento: observa y recuerda, compara y contrasta y rotula :
Clasifica como (S) simple o (C) compuesta las siguientes oraciones:
1. ___ Las graduaciones me parecen aburridas.
2. ___ Magdalena viajará hoy.
3. ___ Los candidatos han de presentar una propuesta antes del lunes.
4. ___ Ricardo entona muy bien, pero no lo dejaron cantar.
5. ___ Coloca el cuadro donde mejor se vea.
6. ___ Solo los maestros pueden entrar al salón de facultad.

1. Subraya los segmentos que integran cada oración compuesta y escribe el enlace que las vincula.
1. ______ La amiga de Héctor estaba nerviosa y se veía tímida.
2. ______ Infórmale a todos dónde será la actividad.
3. ______ Acompáñame o no voy contigo al cine.
4. ______ Vimos ayer la película que nos recomendaste.
5. ______ Tomé las fotos porque tú me lo pediste.
6. ______ ¿Vas a disculparte u olvidarás todo?

1. Clasifica las siguientes oraciones en (C) coordinadas, (S) subordinadas o (Y) yuxtapuesta.
1. ___ Fui al colegio, resolví la situación.
2. ___ Entró, saludó y se marchó.
3. ___ Los electrodomésticos que consumen menos energía son preferibles.
4. ___ Utilicé esas bombillas que duran ocho veces más.
5. ___ Vine a la actividad porque tú me lo pediste.
6. ___ Coloqué el mantel, llegaron los chicos, se acabó la formalidad.

Answers

1. El director que llegó nuevo a la empresa procede de Orlando.

2. Los estudiantes demandaban que flexibilizaran los requisitos de admisión.

3. Diseñaré una presentación sobre el autor cuya novela me sorprendió.

4. Nos brindaron el remedio cuando ya era demasiado tarde.

5. El primer texto de la picaresca que se trabajó en el curso fue La vida del buscón.

6. La maestra que está en la escuela vecina renunció ayer.

7. Fui a la librería y compré la novela que me dijiste.

8. La literatura puertorriqueña, que es muy variada, se inicia con las crónicas.

9. Ve al gimnasio para que te mantengas saludable.

10. Me comunico cuando termine.

1. Recibí los resultados sobre la investigación / que solicitaste.

2. Me solicitó que le permitiera / asistir mañana.

3. El certificado será recibido / por los estudiantes que participen del seminario.

4. Fui a la colecturía /y pagué la multa que me adjudicaron.

5. Los manifestantes reclamaban / que se realizara una audiencia.

6. ¿Cómo se titula el poema / que analizaron?

7. Me gusta el hotel donde pernoctamos / con el equipo de trabajo.

8. Espero que llegues a tiempo/ y no tengas percances.

1.Veo tus intenciones. No quiero una discusión.

2.Veo que pretendes marcharte. No quiero discutir.

3.María, que está muy, te espera en el salón,

4.Mi primo, del que te hablé el otro día, llegó anoche.

1. Y

2. C

3. S

4. S

5. S

6. Y

¿Qué son las oraciones subordinadas?

Las oraciones yuxtapuestas, las oraciones coordinadas y las oraciones subordinadas son oraciones compuestas porque están constituidas por más de una cláusula o proposición, es decir, que al menos hay dos verbos conjugados, pero que concuerdan con sujetos diferentes. Por ejemplo: María se fue y Pedro llegó. “María se fue” es la primera cláusula y “Pedro llegó” es la segunda cláusula.

Learn more about oraciones subordinadas in brainly.com/question/29420198

#SPJ1

What does tiene mucha cara mean in English? Does it mean He is a pinhead or He had a lot of nerve?

Answers

Answer:

To have a lot of nerve

Explanation:

i looked it up lol

He has a lot of nerve
But if you mean literally it means to have a lot of face lol

Pls help thank you will mark the Brainliest

Pls help thank you will mark the Brainliest

Answers

Answer:

Mi cuarto está lejos de la sala. La sala esta cerca de la cocina.

Explanation:

¿Ustedes blank ir a la fiesta? (pensar)

Answers

The answer for the blank is “piensan”
So it’s “¿Ustedes piensan ir a la fiesta?”
piensan but the guy on top got it right

(to) you all?
le
les

Answers

The answer tho this would be "Les"
The answer would be le

Fill in the blanks with the correct present tense forms of the verbs from the list. Use each verb only once.conducir/ conocer/ ofrecerparecer/ saber/ traducir
El señor Díaz _______ su automóvil todos los días.

Answers

Answer:conduce

Explanation:

Mr. Zuckerman took fine care of Wilbur all the rest of his days, and the pig was often visited by friends and admirers, for nobody ever forgot the year of his triumph and the miracle of the web. Life in the barn was very good night and day, winter and summer, spring and fall, dull days and bright days. It was the best place to be, thought Wilbur, this warm delicious cellar, with the garrulous geese, the changing seasons, the heat of the sun, the passage of swallows, the nearness of rats, the sameness of sheep, the love of spiders, the smell of manure, and the glory of everything.
Wilbur never forgot Charlotte. Although he loved her children and grandchildren dearly, none of the new spiders ever quite took her place in his heart. She was in a class by herself. It is not often that someone comes along who is a true friend and a good writer. Charlotte was both. Translate to Spanish
Translate to Spanish

Answers

Answer: (Caution: This might be a bit inaccurate. If it is, sorry!)

El Sr. Zuckerman cuidó muy bien de Wilbur todo el resto de sus días, y el cerdo fue visitado a menudo por amigos y admiradores, porque nadie olvidó el año de su triunfo y el milagro de la red. La vida en el granero era muy buena noche y día, invierno y verano, primavera y otoño, días aburridos y días brillantes. La vida en el granero era muy buena noche y día, invierno y verano, primavera y otoño, días aburridos y días brillantes. Era el mejor lugar para estar, pensó Wilbur, esta bodega deliciosa cálida, con los gansos garrulosos, las estaciones cambiantes, el calor del sol, el paso de las golondrinas, la cercanía de las ratas, la similitud de las ovejas, el amor de las arañas, el olor a estiércol y la gloria de todo. Wilbur nunca olvidó a Charlotte. Aunque amaba mucho a sus hijos y nietos, ninguna de las nuevas arañas tomó su lugar en su corazón. Ella estaba en una clase propia. No es frecuente que aparezca alguien que sea un verdadero amigo y un buen escritor. Charlotte era ambas cosas.

Ud. a la escuela los fines de semana?

Answers

Answer:

Explanation:

Yo no lo hago y si lo haces lo siento

donde____mi mochila

what conjugate of estar would you use and why?

Answers

Answer:

esta

Explanation:

esta mean is lol

¿Cuales son las características, presencia e importancia en la historia, denominación y función que desempeñan en el desarrollo de la trama individualmente los personajes de el principito?

Answers

El Principito es una novela corta del escritor y aviador francés Antoine de Saint-Exupéry. La historia cuenta la aventura de un aviador que aterriza en el desierto del Sahara y conoce a un pequeño príncipe proveniente de un pequeño asteroide. Los personajes de El Principito son muy importantes en la trama de la historia. A continuación, se describen las características, presencia e importancia de algunos de los personajes de la novela:

1. El Principito: El personaje principal de la novela es el Principito, quien es un niño pequeño proveniente de un pequeño asteroide. Tiene una gran curiosidad por descubrir y aprender nuevas cosas. Es un personaje amable, inocente, y cariñoso.

2. El Aviador: El aviador es un personaje secundario pero importante en la trama, ya que es él quien cuenta la historia del Principito. Es un hombre solitario y soñador, que se encuentra en el desierto del Sahara debido a un accidente aéreo.

3. La Rosa: La Rosa es un personaje que representa el amor y la fragilidad. Es la rosa que el Principito deja en su planeta, y a la que añora durante toda la novela. La Rosa es un personaje vanidoso y egoísta, pero también es la rosa que el Principito ama.

4. El Zorro: El Zorro es un personaje que le enseña al Principito el valor de la amistad y el amor. Le enseña que lo esencial es invisible a los ojos y le da una gran lección sobre la importancia de las relaciones humanas.

5. El Rey: El Rey es un personaje que representa la autoridad y el poder. Es el rey de su propio planeta, pero no tiene súbditos a los que gobernar. Es un personaje arrogante y engreído.

6. El Farolero: El Farolero es un personaje que representa la importancia del trabajo y la responsabilidad. Es el farolero de su propio planeta, y tiene la tarea de encender y apagar el farol cada minuto. Es un personaje cansado y abrumado por su trabajo.

En resumen, cada personaje de El Principito tiene una función importante en la trama de la historia y representa diferentes valores y emociones. La novela es una reflexión sobre la vida, el amor y la amistad, y cómo estas cosas son esenciales para nuestra existencia.

Other Questions
the u.s. congress and all 50 states have passed laws that are intended to protect society from people who have been convicted of violent or repeated sexual offenses. one set of laws, sometimes called megan's laws, are actually called One hundred flowers are picked, and 82 die within the first twenty-four hours. What percentage of flowers are still alive after a day? For the year ended 2020, ABC Company has $1,250,000 of debt with an annual interest rate of 5%, $2,000,000 of preferred stock with an annual preferred dividend rate of 7%. $3,500,000 of common stock (total book value), and 263,665 common shares outstanding. In 2021, the company plans to raise $500,000 external capital to fund a new project through a term loan with an interest rate of 3%. The new loan's sinking fund provision requires the loan to be fully amortized over the next 5 years, commencing in 2022. The company expects that the existing debt and preferred stock will not be retired until the year 2026; hence, they will remain in the same amount in 2021. If the project goes as planned, the company expects $1,200,000 of EBIT in 2021. The company's tax rate is 40%. What will the expected earnings per share under the new debt alternative be? The west coast of Canada has ________________a Maritime climatea Tundra climatea Humid climateNone of the abo P=X2+2X+8, what is the consumer surplus of this market?Select one:A. 725B. 229C. None of the choices givenD. 726E. 231 Read this example. Which statement best describes Jordan's response to the writing prompt? Jordan is given this writing prompt in class: Write a personal narrative essay that describes a significant experience with a family member that has shaped your identity. O Jordan's topic is acceptable, but it is not in the correct format. O Jordan's topic is not acceptable, because it is not a significant experience. O Jordan's topic is not acceptable, because it is not an experience with a family member. Jordan's topic and format are both acceptable, because they carefully follow the prompt. Jordan decides that he is going to write a letter to his cousin Andre to thank Andre for helping him write music and develop his talent as a musician. Please solve these integers problems1. What is the distance between -5 and 8 on the number line?2. Write an integer for each situation,a.13 feet below sea levelb. A gain of 5 yards3. In the morning, the temperature was -10 degree Celsius. By the afternoon, it had risen to -2 degree Celsius. What was the change in temperature from the morning to the afternoon How do thermal and nonthermal am fungi affect d. Lanuginosum plants grown at high temperatures?. Podrian ayudarme con esta tarea, la pregunates la siguientecual es el tema central de la obra de fernando savater (Etica para Amador) ? 3.6 x 10^23 molecules of copper (i) nitrate to grams 3.14x(3x5)+34 hjghjhg Going Out On Your Own-You have been the assistant manager of a coffee house for the past five years and have made friends with many of the customers. You are thinking about opening up a coffee house of your own. There is an ideal space available in a shopping center around the corner from the current place of work, and you think many of the customers that you have befriended would follow you there. Is it fair to open up a shop in direct competition with your current employer? Why or why not? Find a parametrization of the ourve of intersection of z=x^{2}-y^{2} and x^{2}+y^{2}=1 Admon is a medical researcher working in the rain forest. He found a plant that has an extract with unknown effects and took it to his research lab. The extract was determined to have healing effects against bacterial infections. If the extract passes FDA approval, which explains the source of the new medication?A. naturalB. chemicalC. biologicalD. synthetic A volcano that has not erupted in a very long time suddenly has a plume of steam coming from it. Which best describes this volcano?. Advertisements on the internet, television, and radio try to get you to buy something by making a claim or statement. These claims will often sound scientific. However, many advertisements make statements or conclusions that are not entirely true. Advertisements sometimes exaggerate, which means they make a statement that a product is or does more than is actually true. When deciding if an advertisement is true, look for other data that supports these claims. The data should come from peer-reviewed journals or trusted science textbooks. Research a product you see advertised. What claim does it make? Does other scientific data support this claim? Decide if the claim is factual, fictional, or an exaggeration. List your sources to show your inference. expand the following numbers 349056 What genre is the book Tangerine by Edward bloor? a force of 5.5 n is applied to an object. the moment arm for the force is 0.84 m. what is the torque produced by the force? accept verbSynonyms: receive, believe, undertakeAntonyms: refuse, reject, defyWhich word would be the best replacement for the underlined word in thissentence?Jeremy could not accept that his team lost the tournament.OA. believeB. rejectC. undertakeD. refuse