FILL IN THE BLANK WITH CORRECT FORM OF VERB IN PRESENT TENSE
1. Ellos ___________ espanol y frances. (hablar)
2. Yo __________ mucho pollo. (comer)
3. Nosotros ___________ cafe' todos los dias. (beber)
4. Juan nunca ____________ la radio. (escuchar)
5. Tu' ___________ con tus amigos al cine. (salir)
6. Tu' y yo _______________ muchos emails. (escribir)
7. Ella ____________ italiano y portugues. (estudiar)
8. Yo ________ la tele todos los dias. (mirar)
9. Vosotros _______________ al centro. (caminar)
10. Vosotros ___________ te' o cafe'? (beber)
11. Los amigos ___________ las vacaciones en Mexico. (pasar)
12. Felipe ___________ a las tres de la tarde. (salir)
13. Susana y Julio _____________ en la biblioteca. (estudiar)
14. Tu ________ el perro en la calle? (ver)
15. Yo ___________ trece anos. (tener)
16. Nosotros _______________ 12 horas! (dormir)
17. Tu' ____________ 100% en los examenes de historia. (sacar)
18. Mis hermanas ______________ el piano y la guitarra. (tocar)
19. Yo ____________ en casa. (estar)
20. Yo __________ estudiante en EJHS. (ser)
Answer:
1. Ellos Hablan espanol y frances. (hablar)
2. Yo comi mucho pollo. (comer)
3. Nosotros bebos cafe' todos los dias. (beber)
4. Juan nunca escucha la radio. (escuchar)
5. Tu' sales con tus amigos al cine. (salir)
6. Tu' y yo escribimos muchos emails. (escribir)
7. Ella estudia italiano y portugues. (estudiar)
8. Yo miro la tele todos los dias. (mirar)
9. Vosotros caminamos al centro. (caminar)
10. Vosotros bebeis te' o cafe'? (beber)
11. Los amigos pasaron las vacaciones en Mexico. (pasar)
12. Felipe salé a las tres de la tarde. (salir)
13. Susana y Julio estudia en la biblioteca. (estudiar)
14. Tu ves el perro en la calle? (ver)
15. Yo tengo trece anos. (tener)
16. Nosotros duermo 12 horas! (dormir)
17. Tu' sacas 100% en los examenes de historia. (sacar)
18. Mis hermanas tocan el piano y la guitarra. (tocar)
19. Yo estoy en casa. (estar)
20. Yo soy estudiante en EJHS. (ser)
Tiene _____ familia una mascota?
Complete blank with the correct possessive adjective.
a)
tu
b)
mis
c)
su
d)
mi
Answer:
c) su
Explanation:
¿Tiene su familia una mascota?
whats hola mean in spanish
Answer: hi o hello
Explanation:хорошо
What happens with a and el when they are together?
Nothing
They become a la
The a is removed
They combine to make al
Answer: It becomes "al"
Explanation:
when u say "to the" it changes to al instead of "a la". como este "Vomos al bano"Answer: They combine to make al
Explanation:
can someone translate these in english?
i need help with the whole thing. pt1
1. (las) pierdas*
2. vayas
3. comiences
4. hables
5. busques
6. seas
7. des
8. pongas
9. juegues
10. estés
* You should add "las" (it refers to the tickets) for it to be perfect but they are only asking for the verb so...
Leticia and José are chatting with Luis about a wedding that they attended recently. To find out what they are saying, write complete sentences using all of the given elements, making sure to use the past subjunctive in the dependent clause. ¡Ojo! The clues (imp. or pret.) indicate whether you should use the preterite or imperfect in the main clause. Remember to use correct capitalization and punctuation.
1. Luis: los novios / tener (imp.) miedo / Uds. llegar tarde
_____________________________
2. Leticia: pues, nosotros / no creer (imp.) / el cura / dejarnos sacar fotos dentro de la iglesia
_____________________________
3. José: sí, y nosotros / solo querer (imp.) buscar / un lugar / ser bueno para sacar las fotos
_____________________________
4. Leticia: ser (pret.) bueno / la boda / no empezar a tiempo
_____________________________
5. Luis: ser (pret.) una lástima / el padre de Anita / no estar allí
_____________________________
6. Leticia: sí, pero yo / alegrarse (pret.) de / tú / servir de compañero para Anita, Luis
_____________________________
7. Luis: a mí / gustarme (pret.) / todo el mundo / divertirse
_____________________________
8. José: no haber (pret.) / nadie / irse / antes de las tres de la mañana
_____________________________
Write the verb as an Uds. command (dar).
The formal command form for the verb "dar" in the Uds. (ustedes) form is "den".
What is the verb?Learning how to use Spanish verbs is tricky and takes some extra effort. Spanish is a language that changes how words sound depending on the context.
Verbs are words that show action or how someone or something is feeling in a sentence. For example, "He runs" is a verb that shows action, while "I am tired" is a verb that shows a state of being. They are an important type of word. One can have to change Spanish verbs to match how we use them.
Learn more about verb from
https://brainly.com/question/1718605
#SPJ1
Now respond from the friend’s point of view. Using three verbs of influence and the infinitive, respond to the advice you just gave. You can say things like 'I prefer to move to Hollywood…'
10.
11.
12.
In this question we will answer from the friend's point of view. Using three influence verbs and the infinitive.
How to study vocabulary in Spanish?A very productive practice for learning new words is to immediately look up the meaning of words read and not understood in the Spanish dictionary. Write down the meaning on a separate sheet of paper, reread the entire sentence and identify the context in which it was used.
10.Prefiero mudarme a Brasil porque allí son más felices.
11.o es mejor quedarse en españa donde tienen la mejor comida
12.lo que de verdad quiero es ir a la playa, donde el agua está templada.
Learning Spanish takes practice, and that's great practice.
Aprender español requiere práctica, y eso es una gran práctica.
Learn more about Spanish in brainly.com/question/486110
#SPJ1
DE ACUERDO AL MANEJO Y USO QUE SE LE DA A LA INFORMACION, LA ESTADISTICA PUEDE SER DESCRIPTIVA O INFERENCIAL. CUANDO SE TRATA SOLO DE RECOPILAR, ORDENAR Y CARACTERIZAR LA INFORMACION, ENCONCES SE ESTA APLICANDO.
ACCORDING TO THE MANAGEMENT AND USE GIVEN TO THE INFORMATION, THE STATISTICS CAN BE DESCRIPTIVE OR INFERENTIAL. WHEN IT IS JUST ABOUT GATHERING, ORDERING AND CHARACTERIZING THE INFORMATION, THEN IT IS BEING APPLIED.
Verónica es chilena. Ella es de
O A. Canadá
B. Colombia
C. Costa Rica
D. Chile
Colombia
Explanation:
I think it's Columbia
D. Chile
the best answer is D
1. Answer the following question with a complete sentence. Begin your answer with either sí or no. ¿Te gustan los exámenes de español? 2. Answer the following question with a complete sentence using the cue in parentheses. ¿Qué hiciste ayer? (trabajar) 3. Answer the following question with a complete sentence using the cue in parentheses. ¿Adónde fuiste el fin de semana pasado? (ir al cine) 4. Answer the following question with a complete sentence using the cue in parentheses. ¿A qué hora te acuestas normalmente? (11:00 de la noche) 5. Answer the following question with a complete sentence using the cue in parentheses. ¿A qué hora empieza la clase de matemáticas? (10:00 de la mañana) 6. Answer the following question with a complete sentence using the cue in parentheses. ¿Qué sirvió mamá para la cena? (hamburguesas) 7. Answer the following question with a complete sentence using the cue in parentheses. ¿Cómo eres? (divertido/a y cómico/a) 8. Use the prompt in parentheses to write a complete sentence that answers the following question. ¿Qué hiciste durante el fin de semana? (jugar baloncesto) 9. Use the prompt in parentheses to write a complete sentence that answers the following question. ¿Hace cuánto tiempo que Marta estudia español? (2 años) 10. Answer the following question in a complete sentence that starts with yes or no. ¿Quieres viajar a Colombia?
Answer:
Si, Me gusta los examenes de espanol.
Explanation:
Using the second ten letters of the Alphabet (R to Z) write five words and the translation for each word starting with the letter R and finishing withZ.
Answer:
Ruido (no ise)
reloj (cl ock)
rápido (fa st)
recorrido (tra vel)
ratón (mou se)
Santo (sai nt)
soldado (sol dier)
sol (su n)
soltero (si ngle)
sarampión (me asl es)
Tren (rail)
toro (bu l l)
trompo (s pin)
tartamudo (stut terer)
trapo (rag)
Uranio (uranium)
uvas (grapes)
urnas (pol ls)
ungüento (oin tment)
uña (nail)
Verde (gre en)
vaca (co w)
vino (wine)
vaso (glas s)
vertederos (landfi l ls)
Yegua (mare)
yesca (tin der)
yacimientos (depo sits)
yunque (an vil)
yugo (yo ke)
Zapato (shoe)
zoológico (zo o)
zarpar (sail)
zarpazo (blow)
zanja (dit ch)
-ves?
1. Yo no veo el hotel. ¿Tú
2. Nosotros queremos conocer la ciudad de Barcelona.
¿Ustedes -quieren conocer?
3. No encuentro los boletos. ¿Me ayudas a buscar
4. Debemos recoger a Juana del teatro. ¿ -vamos a
recoger ahora?
5. Ellos quieren cortar los árboles. ¿Tú -quieres
cortar?
6. Tú no conoces ese parque nacional, yo si
conozco.
Answer:
1. ¿Tu lo vez?
2. ¿Ustedes la quieren conocer?
3. ¿Me ayudas a buscar los?
4. ¿ La vamos a recoger ahora?
5. ¿Tú tambien quieres cortar?
6. yo si lo conozco.
Ivkjcfv
Gbvghhgghgvv c vhb hhdhruururuhrhrhfhfhfhdhdhfuurufuufuu if djdo ci ci c7os f8 c7os tv f dj it to ur dg tr dj hgt
m bi Co ci ci f8
what is it for?
it's just Random letters
Answer:
Ivkjcfv
Gbvghhgghgvv c vhb hhdhruururuhrhrhfhfhfhdhdhfuurufuufuu if djdo ci ci c7os f8 c7os tv f dj it to ur dg tr dj hgt
m bi Co ci ci f8 means gavy gave huffy a cicicle
Explanation:
you just have to add the words and put them upside down
i know words codes
pls mark brainlest for real pls pls
HELPPPP PLEASEEEE FASTTT
Conjugate the verbs provided into the YO FORM of each of the different tenses/moods:
Hablar in...
Presente
Preterito
Imperfecto
Presente Subjuntivo
Pluscuam perfecto
Condicional perfecto
Comer in....
Presente
Preterito
Imperfecto
Presente Subjuntivo
Pluscuam perfecto
Condicional perfecto
Vivir in....
Presente
Preterito
Imperfecto
Presente Subjuntivo
Pluscuam perfecto
Condicional perfecto
Ver in....
Presente
Preterito
Imperfecto
Presente Subjuntivo
Pluscuam perfecto
Condicional perfecto
Hacer in...
Presente
Preterito
Imperfecto
Presente Subjuntivo
Pluscuam perfecto
Condicional perfecto
Tener in...
Presente
Preterito
Imperfecto
Presente Subjuntivo
Pluscuam perfecto
Condicional perfecto
Ir in....
Presente
Preterito
Imperfecto
Presente Subjuntivo
Pluscuam perfecto
Condicional perfecto
Ser in.,..
Presente
Preterito
Imperfecto
Presente Subjuntivo
Pluscuam perfecto
Condicional perfecto
Estar in...
Presente
Preterito
Imperfecto
Presente Subjuntivo
Pluscuam perfecto
Condicional perfecto
According to the information, the correct form of conjugation of the verbs would be: hablo, como, vivo, veo, hago, tengo, voy, etc...
How to conjugate verbs correctly?To complete the verbs correctly we must look at the tense in which we must conjugate each of them and the subject that we must use. In this case, we must use the subject "I" and the tenses are: present, past, imperfect, present subjunctive, pluscuanperfect, conditional perfect. According to the above, the verbs would look like this:
Hablar:
Presente: habloPreterito: habléImperfecto: hablabaPresente Subjuntivo: hablePluscuamperfecto: he habladoCondicional perfecto: habría habladoComer:
Presente: comoPreterito: comíImperfecto: comíaPresente Subjuntivo: comaPluscuamperfecto: he comidoCondicional perfecto: habría comidoVivir:
Presente: vivoPreterito: vivíImperfecto: vivíaPresente Subjuntivo: vivaPluscuamperfecto: he vividoCondicional perfecto: habría vividoVer:
Presente: veoPreterito: viImperfecto: veíaPresente Subjuntivo: veaPluscuamperfecto: he vistoCondicional perfecto: habría vistoHacer:
Presente: hagoPreterito: hiceImperfecto: hacíaPresente Subjuntivo: hagaPluscuamperfecto: he hechoCondicional perfecto: habría hechoTener:
Presente: tengoPreterito: tuveImperfecto: teníaPresente Subjuntivo: tengaPluscuamperfecto: he tenidoCondicional perfecto: habría tenidoIr:
Presente: voyPreterito: fuiImperfecto: ibaPresente Subjuntivo: vayaPluscuamperfecto: he idoCondicional perfecto: habría idoSer:
Presente: soyPreterito: fuiImperfecto: eraPresente Subjuntivo: seaPluscuamperfecto: he sidoCondicional perfecto: habría sidoEstar:
Presente: estoyPreterito: estuveImperfecto: estabaPresente Subjuntivo: estéPluscuamperfecto: he estadoCondicional perfecto: habría estadoLearn more about verbs in: https://brainly.com/question/30515563
#SPJ1
Need help with these ASAP!!!
Answer:
1. Viajan
2. Hablamos
3. llegaron
4. dibuje
5. compra
6. regresaron
7. termina
8 buscas
Explanation:
hope this helped :)
Fill in the blank in the following sentence with the appropriate word below.
Los profesores siempre ________ piden a los estudiantes que hagan mucha tarea.
Answer:
has the main type of thing that is
Colocar los dos puntos.
Queridísimo señor Manuel he recibido su bonito postal
De acuerdo con la información podemos inferir que la forma correcta de la oración con los dos puntos es: Queridísimo señor Manuel: he recibido su bonita postal.
¿Por qué se colocan allí los dos puntos?Se colocan los dos puntos después de "Queridísimo señor Manuel" para indicar que a continuación se va a proporcionar información adicional o se va a desarrollar el contenido relacionado con la salutación inicial.
En este caso, la frase "he recibido su bonita postal" es una continuación lógica de la salutación inicial y se utiliza para informar al destinatario que se ha recibido su postal. Los dos puntos ayudan a establecer una pausa y a señalar la relación entre las dos partes de la oración.
Aprenda más sobre dos puntos en: https://brainly.com/question/9200691
#SPJ1
Spanish Homework: Please help I am stuck
Completa las oraciones con la forma correcta de un verbo de la lista. Usa la forma del presente perfecto
ayudar cocinar cortar cuidar
estar jugar lavar limpiar
pasar poner tomar ver
1. El día de hoy todos
muy ocupados.
2. Alberto
lavado
todos los platos, mientras que Pedro y Rosa
cocinaban
la comida para todos.
3. Los tíos de Jaime
la aspiradora por todo el piso y María
los cuartos.
4. José y Linda
ponen
la ropa a lavar.
5. Por otro lado, Ana
jugaba
a los niños y yo
cortaba
la grama del jardín. También, yo
el sol para relajarme.
6. Ha sido un día muy estresante, pero lo importante es que nos
en familia para lograr hacer todo mucho más fácil.
En este ejercicio todo los verbos estaban en presente, sólo había que conjugar los verbos.
MissSpanishAnswer: (verbs in present tense)
1. El día de hoy todos están muy ocupados.
2. Alberto lava todos los platos, mientras que Pedro y Rosa cocinan la comida para todos.
3. Los tíos de Jaime pasan la aspiradora por todo el piso y María la pasa en los cuartos.
4. José y Linda ponen la ropa a lavar.
5. Por otro lado, Ana cuida a los niños y yo corto la grama del jardín. También, yo tomo el sol para relajarme.
6. Ha sido un día muy estresante, pero lo importante es que nos ayudamos en familia para lograr hacer todo mucho más fácil.
Explanation:
1. Tess está más cansada que Lucía.
Cierto
Falso
2. Lucía está tan contenta como Tess.
Cierto
Falso
3. Tess está más aburrida que Lucía.
Cierto
Falso
4. Lucía está menos triste que Tess.
Cierto
Falso
Answer:
es probable que sea falso
no encuentro ___ libro del que hablaste
ese
eso
esa
esas
Answer: eso
Explanation: if the word "libro" is sigular its going to be eso. But if the word "libro" is plural it's going to be esos. hope this helps! :)
.Las formas verbales del verbo son:
Answer:
Pasado presente y futuro
Answer:
felis navidad I WANNA WISH YOU A MERRY CHRISTMASSSS
I need a sentence for each question
Answer:
Explanation:
¿Dónde está la casa de tu familia?
La casa de mi familia está en la Ciudad de Managua, Nicaragua.
¿Cuál es la dirección de la casa?
La dirección de la casa es:
Avenida Sandino número 1728 interior 612, Sector central, Managua, Nicaragua, Centroamérica.
¿Cuántos pisos tiene?
Es un edificio de 10 pisos.
what is a primary memory
A primary memory is computer memory that is accessed directly by the CPU, I hope this helps you.
Answer:
Primary memory is computer memory that is accessed directly by the CPU. ... RAM, or random access memory, consists of one or more memory modules that temporarily store data while a computer is running. RAM is volatile memory, meaning it is erased when the power is turned off.
Explanation:
Hope this helped! :)
9. How would you say "They went to the museum" in Spanish?
O Fui al monumento.
OFueron al museo.
O Fuiste al teatro
O Fuimos al zoológico.
Answer: Fueron al museo.
Explanation:
Answer:
its b
Explanation:
a mean they went to the monument
b means they went to the museum
c mean they went to the theater
d means they went to the zoo
If a speaker spells a word, what will it look like in the transcript?
to. My name is Gintare. G_I_N_T_A_R_Ė.
b. My name is Gintare. G/I/N/T/A/R/Ė.
c. My name is Gintare. GINTARĖ.
d. My name
If a speaker spells a word, the way it look like in the transcript is A. My name is Gintare. G_I_N_T_A_R_Ė.
How to explain the informationWhen a speaker spells a word, it should be written in the transcript as a complete word with underscores between each letter. This is done to make it clear that the speaker is spelling the word, and not just saying a series of letters.
In the example given, the speaker is saying their name, which is Gintare. They spell the name out, and the transcript would show this as follows:
Therefore, the correct option is A.
Learn more about speaker on
https://brainly.com/question/28099818
#SPJ1
Mi hermano llega tarde, come muy rápido y ____. (irse)
what is the preterite tense of parar in Spanish
Ayer ________ al parque con mis amigos.
Group of answer choices
iba
fui