Note:
i found a solution out
i'm mexican :] n i actually struggled with some verbs haha
Listen to the audio and then answer the following question. Feel free to listen to the audio as many times as necessary before answering the question.
What kind of fruit does Gabriela have?
raspberries
strawberries
grapefruit
watermelon
The kind of fruit that Gabriela has is:
strawberriesInformation of the audio.
In the audio you can hear how a girl named Clara asks her father about some "fresas" she is seeing, to which her father replies that these "fresas" are from Gabriela, Clara's sister.
Since the word "fresas" in Spanish translates to "strawberries" in English, that is the correct answer to the question.
If you want to learn more about Spanish, you can visit the following link: https://brainly.com/question/18313950
Answer: B. Strawberries.
Explanation: On Edge!
Spanish pls help its due tomorrow
Answer:
1.) Zemya va a la biblioteca para estudiar.
2.) Lola y Brynn van al bano despues de la clase de ingles.
3.) Jonathan y yo vamos a la cafeteria para comer el almurezo.
4.) Mackenzie vas tu a la clase de espanol?
5.) Liam, yo voy a la oficina del directo antes de la escuela.
Fill in the blanks with the appropiate conjugation of each word in parentheses
QUESTION 13. Los chicos ___ (esquiar) en las montañas grandes.
QUESTION 14. Yo ___ (llevar) un gorro nuevo.
QUESTION 15. Sra. Fisher ___ (tomar) el sol en la playa.
Answer:
13. Los chicos esquiaron en las montañas grandes
14. Yo llevó un gorro nuevo.
15. Sra. Fisher tomó el sol en la playa
Explanation:
13. Esquiron is used in past sense so it should match with the sentence.
14. (llevo) is being said in a present sense
15. tomo is being used in a past sense
It should match with the sentences.
Complete the following sentences with the appropriate reflexive pronoun.
acuesto a las once.
1. Yo
2. Juan,
3. María
4. Nosotros
5. ¿Por qué no.
afeita cada mañana.
quita el suéter.
cepillamos los dientes.
peinas?
Answer:
Explanation:
1 Yo me acuesto a las once.
2 Juan se afeita cada mañana.
3 María se quita el suéter.
4 Nosotros nos cepillamos los dientes.
5. ¿Porqué no te peinas?
...
Que vas hacer in Norwegian
Question 4(Martiple Choice worth points)
(01.03 LC)
Escoge la mejor respuesta. Select the best answer.
Después de escribir una biografia debes
A. corregir el borrador
B. estudiar información sobre la persona
C. hacer una introducción
D. hacer una conclusión
Answer:
A. corregir el borrador
Explanation:
hope it helps you
como es el sistema arboreo de la oracion
aprender a leer es lo mas importante que me ha pasado en la vida
gracias a los que quieran ayudar
La oración "Aprender a leer es lo más importante que me ha pasado en la vida" tiene una estructura sintáctica simple y lineal.
¿Cómo identificar el sistema arboreo de la oración?El sujeto es "aprender a leer" y el predicado es "es lo más importante que me ha pasado en la vida". Dentro del sujeto, "aprender" es el verbo principal, mientras que "a leer" es un complemento verbal que indica la acción específica que se está aprendiendo.
La oración también tiene un objeto directo: "lo más importante". Este objeto directo se refiere a la importancia de aprender a leer, lo cual es un tema muy relevante en la vida de muchas personas. Además, la oración contiene un pronombre personal, "me", que indica que el hablante es el receptor de esta experiencia de aprendizaje.
En cuanto al sistema arbóreo, se podría representar de la siguiente manera:
-Oración
-Sujeto
-Verbo: Aprender
-Complemento verbal: A leer
-Predicado
-Objeto directo: Lo más importante
-Complemento verbal: Que me ha pasado en la vida
Aprenda más sobre oraciones en: https://brainly.com/question/28325101
#SPJ1
!!!HELP ASAP!!! Elige. Kate and Catalina are going through their normal morning routine. Select the word or phrase that best completes each sentence.
1. Kate y Catalina _____ a las 7:00 a.m.
Answer Choices: se acuesta -- se despiertan -- se viste -- se levanta
2. Kate _____ bien.
Answer Choices: se siente --te sientes -- nos sentimos -- se sienten
3. Catalina _____ muy temprano.
Answer choices: se despiertan -- nos despertamos -- se despierta -- me despierto
4. Después de cepillarse los dientes, Kate y Catalina ____ con faldas largas y blusas.
Answer choices: se viste -- me visto -- te vistes -- se visten
5. Catalina siempre le dice a Kate: “____ frutas”.
Answer choices: Coma más -- Come más -- Comas más -- Comen más
Answer:
Explanation:
1. se despiertan
2. se siente
3. se despierta
4. se visten
5. Come más frutas.
...
Choose sí if the word you hear indicates a family member or no if it does not.
-Mother: sí
-Table: no
-Brother: sí
-Book: no
Now make another list, but this time includes expressions you would use with a teacher or with someone else with whom you speak formally. Which expressions change for this second case?
Answer:
See below I believe it’s right
Explanation:
(02.08 LC)
Read and choose the correct option.
¡Hola, amigos! Mi nombre es Mariluz, y yo vivo en Granada, España. Tengo quince años.
Mi escuela es una escuela pública, y yo no uso el uniforme escolar. Me gusta la escuela.
Tengo seis clases. Yo voy a la escuela de las 9:00 a.m. a las 5:00 p.m. Mi primera clase
es la clase de inglés. No me gusta la clase de inglés, pero me gusta la clase de estudios
sociales. Yo voy a la clase de química. Mi sexta clase es educación física. A las 4 de la
tarde voy a practicar fútbol. ¡Hasta luego!
Based on the reading, what class does Mariluz like?
O Inglés
Estudios sociales
Química
O Educación física
Answer:
estudios sociales
Explanation:
Answer:
Estudios sociales
Explanation:
She says it in the passage
RESPOND FAST PLZ!!! La escoba
por Francisco Morán Baños
Y barre que te barre, se desplaza
haciendo con esmero la limpieza
en todos los rincones de la casa,
sin apenas un rasgo de pereza,
Está triste hoy la escoba. Algo le pasa,
Le contó el mismo polvo que la besa
que su rival basura la amenaza
y en la bodega llora su tristeza,
Mañana volverá a su tarea,
sin más pago que crueles desdenes
de aquel su medio ambiente harto ciego,
Y cuando se halla puesto vieja y fea,
será el palo un caballo de los nenes
y el mechón una yesca para el fuego,
¿Cuál es un tema de este poema?
la indiferencia
el tiempo libre
la diversión
Answer:
I think its la indiferencia
Food (part 1) Part 3
Grammar Hunches: Possessive Adjectives (Practice)
PROMPT:
Now that you have worked through a lot of material that includes these basic patterns, and you have compared gramatically correct and incorrect sentences, write down what you think is a rule that could explain what makes a sentence gramatically correct or not. For example, you might write something like: "verbs always match nouns in number, and they usually come before the noun." In other words, make your best guess for the grammar rule that makes sense out of the pattern(s) you see in the phrases you have been working with. Review if you need to, and you might briefly check your hunches against the sentences you have been working with in this or previous modules. Keep in mind that what you're after is your hunch, not a grammar rule from a text book. Now check your hunch with the explanation of this principle in the following pattern.
A possible rule to explain patterns in Spanish sentences is that adjectives in Spanish are placed after the noun and similar to the verbs they should match the noun.
How should adjectives match nouns?Adjectives should match the noun in terms of number and gender, this means the adjective is different if the noun is singular, plural, feminine, or masculine.
What are some examples of this?Here are some common examples:
La niña es creativaEl es creativoMoreover, adjectives are placed after the noun as in:
Mujer bellaCasa azulLearn more about adjectives in https://brainly.com/question/11385993
#SPJ1
Drag the correct subject pronouns to the verbs.
Ud. (él/ella)
nosotros/nosotras
canta
hablo
hablan
trabajas
cantamos
yo
Uds. (ellos/ellas)
tú
Answer: yo hablo
tu trabajas
ud. canta
nosotros cantamos
uds. hablan
Explanation:
I was born in Mexico and moved here when I was seven
busca informacion sobre los bosques o reservas naturales que existen
actualmente en el peru
ayudaaaaa xfiss xd
Algunas de las reservas naturales más importantes de Perú son: Islas Cavinzas e Islotes Palomino, Parque Nacional Huascarán, Santuario Nacional de Huayllay, Reserva Nacional Tambopata, entre otros.
¿Qué es una reserva natural?Una reserva natural es un término para referirse a un área geográfica que se caracteriza por tener aspectos naturales destacados como especies endémicas.
En general, la mayoría de países tiene reservas naturales para conservar y proteger las especies que allí habitan. En el caso de Perú tiene varias reservas debido a que se ubica en un área de gran riqueza que tiene el Amazonas, parte de desierto, océano pacífico, entre otros.
Algunas de sus reservas son:
Islas Cavinzas e Islotes PalominoParque Nacional HuascaránSantuario Nacional de HuayllayReserva Nacional TambopataAprenda más sobre Perú en: https://brainly.com/question/7199079
#SPJ1
Transforma las siguientes frases afirmativas en negativas, cambiando los elementos subrayados.
1. Mi hermana canta bien.
2. El árbol tiene todavía hojas.
3. El vigilante está siempre allí.
4. Tengo una amiga
5. Hay algo en la nevera.
6. Veo a alguien en la casa.
Answer:
1.my sister sings good
2.the tree still has leaves
3.someone's guarding you (im not totally sure on this one)
4. i have a friend
5. there's something in the refrigerator
6. there's someone in the house
spanish is my second language and ive known it since i was around 2 or 3
Explanation:
Record yourself giving a performance of as much of "Chatter at a Royal Ball" as you can in Spanish. Review the conversation for a few
minutes if you need, and when you are ready, just click on the record button. You can review your performance by clicking REPLAY.
*Note: This is a practice activity. Completing this activity will not only prepare you for future tests and assessments but, more
importantly, it will enhance your language ability. This activity will not count towards your grade.
"En un baile real, el murmullo de la multitud era tan alto como las notas de la orquesta tocando en vivo."
What is the performance about?"El ambiente en el baile real era eléctrico, con los invitados vestidos con sus mejores galas y charlando animadamente entre ellos. La orquesta tocaba en vivo en un extremo del salón de baile, y el sonido de los instrumentos se mezclaba con el murmullo de la multitud.
La gente se movía al compás de la música, y el brillo de las luces del techo hacía que la sala pareciera un lugar mágico. Las risas y los murmullos llenaban el aire, y todos parecían disfrutar de la noche inolvidable."
Learn more about conversation from
https://brainly.com/question/24549573
#SPJ1
Answer:
"En un baile real, el murmullo de la multitud era tan alto como las notas de la orquesta tocando en vivo."
What is the performance about?
"El ambiente en el baile real era eléctrico, con los invitados vestidos con sus mejores galas y charlando animadamente entre ellos. La orquesta tocaba en vivo en un extremo del salón de baile, y el sonido de los instrumentos se mezclaba con el murmullo de la multitud.
La gente se movía al compás de la música, y el brillo de las luces del techo hacía que la sala pareciera un lugar mágico. Las risas y los murmullos llenaban el aire, y todos parecían disfrutar de la noche inolvidable."
Explanation:
Ricardo tiene muchos amigos en la escuela. Habla con todas las personas en la clase. Él es muy ___________. Responde a todas las preguntas que hace la profesora y estudia mucho. Saca buenas notas en el examen. Es muy ___________. Viene de Guatemala. Él es ___________. También le gusta jugar deportes y es parte del equipo de fútbol de la escuela. Es ___________. Su profesora de historia es la señora Carmen. Ella sabe mucho sobre la historia de los mayas. Ella está siempre bien ________. Es muy ___________ con sus estudiantes.
Answer:
Ricardo has many friends at school. Talk to everyone in the class. He is very ___________. He answers all the questions the teacher asks and studies hard. Get good grades on the exam. Is very ___________. It comes from Guatemala. He's ___________. He also likes to play sports and is part of the school soccer team. It is ___________. His history teacher is Mrs. Carmen. She knows a lot about the history of the Mayans. She is always well ________. He is very ___________ with his students.
Explanation:
um this is it in english if this helps even more. there is no words to pick from so... you do you boo. Hope this helps.:)))
Es una casa ________ era de una artista famosa.
Answer: grande
big
was it supposed to be an adjective?
Hi, I'm Maarit, and welcome to Xcanatun, my favorite city in Mexico. For a small town, Xcanatun has an amazing history that goes be
thousands of years.
The walls of my house are made from stones that were found in the area. They were once used by an ancient Maya tribe to build th
beautiful temples and carvings. Through these stones I feel connected to my remarkable ancestors.
My family tends animals and farms the land. We grow sweet potatoes, corn, beans, chilies, and squash, just as our Maya ancestors
doing for thousands of years.
Answer:
c. Job
Explanation:
Hope this helps!!
HAVE A AMAZING DAY
Fill in the blanks below with the correct plural form of each article and word.
Example: una mochila unas mochilas
1. el libro
2. la camisa
3. una casa
4. un jugador
5. el examen
6. la tiza
Answer:
- los libros
- las camisas
- unas casas
- unos jugadores
- los exámenes
Alguien sabe un texto de la biblia para culto de jovenes.
Sirve para enfatizar una exprsion o enunciado : preguntas, exclamaciones, afirmaciones, dudas etc.
It serves to emphasize expressions or statements.
How does it contribute to emphasizing expressions or statements?Emphasis is a linguistic tool used to draw attention and convey strong emotions or intentions. It can be applied to various types of expressions, including questions, exclamations, affirmations, doubts, and more.
By emphasizing certain words or phrases through intonation, volume, or specific linguistic devices like italics or underlining, speakers or writers aim to highlight their importance or create a stronger impact on the listener or reader.
In spoken language, emphasis is often conveyed through changes in pitch, stress, or loudness.
For example, in a question like "What did you say?" the emphasis may fall on the word "say" to show surprise or disbelief.
In written language, various typographical techniques can be employed, such as using capital letters, exclamation marks, or italics, to add emphasis.
The purpose of emphasizing expressions or statements is to convey the speaker's or writer's intention more clearly and effectively.
It helps to highlight key points, express strong emotions, create emphasis for rhetorical effect, or simply draw attention to important information.
Learn more about Emphasis
brainly.com/question/29267684
#SPJ11
Lugares
Indicate what you do in the places mentioned.
Modelo
Una plaza
Camino por la plaza y miro a las personas.
1. una biblioteca
2. un estadio
3. una plaza
4. una piscina
5. las montañas
6. un parque
7. un café
8. un museo
What is the Spanish word for "cash register?
Answer:Caja registradora
Explanation: Ca-ja re- gis- tra dora
Answer:
- Caja registradora.
Explanation:
> Cash register = Caja registradora.
..
can you help me how to do theses
Cuando era niño(a), solía levantarme temprano para ir a la escuela.
Mi hermano y yo solíamos hacer nuestra tarea juntos.Solía levantarme a las seis y él solía levantarse a las seis y media.Solíamos caminar a la escuela.En clase, solía escuchar a mi maestra y ella solía responder mis preguntas.Todos los estudiantes solían llegar a la escuela a las ocho y cuarto.Mi maestra de primer grado se llamaba Sra. Diaz y ella solía enseñar muy bien.Cuando la Sra. Diaz solía hablar, siempre prestaba atención.Mi amiga Carmen siempre tomaba muchos apuntes y solía estudiar mucho.Cuando tomábamos un examen, Carmen siempre sacaba una buena nota.Las clases solían empezar a las seis y media y nos gustaba ir a la escuela temprano.Por la tarde, mis amigos y yo solíamos salir.¿Dónde solían ir tus amigos?¿Qué solían hacer con tus amigos?What is the imperfect about?The imperfect is a past tense used in Spanish to describe ongoing or repeated actions in the past. It is also used to describe physical, emotional or mental states in the past or to set the scene for past events.
Therefore, In terms of its conjugation, the imperfect is formed by adding specific endings to the stem of the verb, depending on the subject. For -ar verbs, the endings are -aba, -abas, -aba, -ábamos, -abais, and -aban. For -er and -ir verbs, the endings are -ía, -ías, -ía, -íamos, -íais, and -ían.
In general, it is used to describe actions or events that were happening in the past and were not necessarily completed or have a definite end.
Learn more about imperfect from
https://brainly.com/question/27212040
#SPJ1
See transcribed text below
Q
U
f
V
00
b
y
h
J
J
j
k
m
P
backspace
enter
bre
Nayeli Rodriguere
Rewrite in the imperfect.
1. Yo estudio mucho.
Yo estudiaba mucho.
alt
Fecha 3-8-23
2. Mi hermano y yo preparamos nuestras tareas juntos.
ctri
Mi hermano y yo preparábamos nuestra tareas portos.
3. Yo me levanto a las seis y él se levanta a las seis y media.
shift
Yo me levantaba a las se.s y el se levantaba alas se. media seisyd
4. Caminamos a la escuela.
a la escuela.
Camina bamos a
5. En clase, escucho a mi maestra y ella contesta mis preguntas.
En case, escuchaba a mi maestra y
ell contestaba mis prego
Complete with the correct imperfect form of the indicated verb.
1. Cuando yo era niño(a),
ir a la escuela. (levantarse)
2. No me
3. Mis hermanos y yo media. (tomar)
4. Algunos estudiantes
5. Nosotros
6. Todos los estudiantes
7. Mi maestra de primer grado
8. Cuando la Sra. Díaz
9. Mi amiga Carmen siempre
10. Cuando nosotros
11. Las clases
a las seis y media para
ir a la escuela tan temprano. (gustar)
el bus escolar a las siete y
a la escuela en carro, otros
(llegar, caminar)
en la escuela a las ocho y cuarto. (en uniforme. (llevar)
muy bien. (llamarse, enseñar)
Sra. Díaz y
yo siempre
mucho y
atención. (hablar, prestar)
apuntes. (estudiar, tomar)
un examen, Car una nota buena. (tomar, sacar) a las tres y media. (t
tú la tarde después
12. Por la tarde mis amigos y yo
13. ¿Dónde
14. ¿Qué te
5.6
¡Así se dice! Level 2
hacer con tus ami
Select the correct answer.
Which sentence best describes this image?
two girls that are great friends which probably do everything together. they enjoy every moment together.
Answer: Carla timer tantos Zapatos comp Valeria
Explanation:
please help with this
the cat ate fhdsahturg jjhgjggh...
What are the 5 uses of ser in Spanish?
Answer:
In Spanish, "ser" is a verb that is used to describe characteristics, origin, and identity. Here are the five main uses of "ser":
To indicate identity: "Soy Sara" (I am Sara).
To indicate profession or occupation: "Ella es doctora" (She is a doctor).
To indicate characteristics: "El gato es negro" (The cat is black).
To indicate origin: "Él es de España" (He is from Spain).
To indicate time and date: "Hoy es lunes" (Today is Monday).