Answer:
Explanation:
3 weeks
Answer:
3 weeks
Explanation:
How do you count from 1 to 30 in Spanish?
Answer:
Explanation:
1 = Uno
2= Dos
3=Tres
4=Cuatro
5=Cinco
6=Seis
7=Siete
8=Ocho
9=Nueve
10=Diez
11=Once
12=Doce
13=Trece
14=Catorce
15=Quince
16=Dieciséis
17=Diecisiete
18=Dieciocho
19=Diecinueve
20=Veinte
21=Veintiuno
22=Veintidós
23=Veintitrés
24=Veinticuatro
25=Veinticinco
26=Veintiseis
27=Veintisiete
28=Veintiocho
29=Vientinueve
30=Treinta
Some believe that literature should be written in a cultured language, that is, with very refined forms and words, others such as Fernández de Lizardi use popular speech in their works.
What is your opinion about it and justify?
HELP
✓ 1.
MANUEL: ¡La fiesta de cumpleaños ya comenzó!
x 2.
SARA: ¿Le trajiste un.
x 3.
MENSAJERO: "Para Valentina. Con.
x 4.
a Valentina?
GLORIA: ¡Me estoy.
*
de Manuel".
mucho en esta fiesta!
Las palabras que completan las oraciones son: regalo, amor, divirtiendo.
¿Cómo completar las oraciones?Para completar las oraciones debemos leer cuidadosamente la información e identificar los términos que las completan de acuerdo a su contexto. Entonces, en este caso no tenemos un tipo de palabra preestablecido para completar los espacios en blanco, sino que debemos identificarlo por contexto. Por lo anterior, las palabras serían:
Sara: ¿Le trajiste un regalo a valentina?Mensajero: "Para Valentina, con amor, de Manuel"Gloria: ¡Me estoy divirtiendo mucho en esta fiesta!Aprenda más sobre palabras en: https://brainly.com/question/30414691
#SPJ1
In the sentence "To be able to vacation in other countries, you have to save a lot of money, the preposition "para" is used to express:
A). A deadline
B). A purpose
C). A destination
D). An unexpected action
Answer:
Purpose
Explanation:
Situaciones en el hotel Rewrite the following sentences, using double object pronouns to avoid repetition.
MODELO: ¿El baño privado? Acaban de limpiarnos el baño privado.
Acaban de limpiárnoslo. or Nos lo acaban de limpiar.
1. ¿Una habitación? Acaban de reservarnos una habitación. 2. ¿Una cama doble? Deben darte una cama doble. 3. ¿El recepcionista? El botones quiere presentarnos al recepcionista. 4. ¿El aire acondicionado? Deben ofrecernos el aire acondicionado. 5. ¿La llave para el cuarto matrimonial? Van a darnos la llave para el cuarto matrimonial.
Double object pronouns are used to avoid repetition. This allows for sentences to be more concise and clearer in their meaning.
Here are some examples of sentences being rewritten using double object pronouns:
"Acaban de limpiárnoslo" Nos lo acaban de limpiar."¿Una habitación? Acaban de reservarnos una habitación" ¿Una habitación? Nos acaban de reservarla"¿Una cama doble? Deben darte una cama doble" ¿Una cama doble? Deben dártela."El botones quiere presentarnos al recepcionista" El botones quiere presentárnoslo."¿El aire acondicionado? Deben ofrecernos el aire acondicionado" ¿El aire acondicionado? Deben ofrecérnoslo."Van a darnos la llave para el cuarto matrimonial" Nos van a dar la llave para el cuarto matrimonial.Double object pronouns are made up of two pronouns that are used together. In Spanish, the direct object pronoun is placed before the indirect object pronoun. This is important to remember when constructing sentences that use double object pronouns.
In conclusion, double object pronouns are used to avoid repetition and make sentences more concise. They are made up of two pronouns that are used together, with the direct object pronoun placed before the indirect object pronoun in Spanish.
Learn more about the double object pronouns here: https://brainly.com/question/28004647
#SPJ11
HELP PLS I WILL give BRAINLYST complete the sentences using the vocabulary you just learned Vocabulary: los ojos,la nariz,la boca,el hombro,la espalda,la muneca,la Mano, la tobillo, las orejas,la Melilla ,la gargantua,el brazo,el estamago ,la pierna, la rodilla, el pie
Answer: 1. Las orejas, 2. El pie (Mis pies), 3. Ojos, 4. Munecas, 5. Espalda, 6. Boca, 7. Manos, 8. Mejilla, 9. La nariz, 10. El estomago.
Explanation:
Hope this helps.
PLEASE HELP ASAP
日
Nombre:
17 ¿Qué hacian?
Escriba una oración explicando qué hacía cada persona, según la ilustración y la
información que se da. Siga el modelo.
64
MODELO:
1. Juana y Pedro
2. papá
mi abuelo
Mi abuelo leía el periódico.
3. mamá
Unidad 3, Lección A
4. yo
5. tú
6. nosotros
Fecha:
體育
Festival
de
cine
jQué chévere! 3 Workbook
© Carnegie Learning, Inc.
Answer:
1. Juana y Pedro bailaban.
2. yo limpiaba.
3. papá cocinaba
4. yo estudiaba
5. mi mamá trabajaba
6. íbamos al festival de cine
I hope this helps, thanks!
Use "ir + a" and the subject in parentheses to discuss what class each person is going to. HELP PLEASE
Answer:
Vamos a jugar.
Explanation:
(Nosotros) Vamos a jugar.
...
..
.
Cuales son los subgéneros de la historieta
In which situation would someone in Mexico use the expression “el mejor guiso se hace a fuego lento”? Please help me quick.
A. To remind someone that it takes time and patience to achieve a goal.
B. To give a compliment about the delicious food someone has prepared.
C. To express one’s surprise or shock about something which has impressed him or her.
An essay on the topic of Is it a good idea for teenagers to work part time while they attend school? 5 paragraphs with introduction
Introduction:
In recent years, many teenagers have started working part-time jobs while still attending school. While some argue that this provides valuable experience and teaches important life skills, others claim that it can negatively impact academic performance and overall well-being. In this essay, I will examine the pros and cons of teenagers working part-time jobs while attending school and argue that while there are certainly benefits, there are also potential drawbacks that must be taken into consideration.
Paragraph 1:
One of the main arguments in favor of teenagers working part-time jobs is that it provides valuable work experience and helps them develop important life skills. For example, teenagers who work part-time jobs learn how to manage their time effectively, handle money responsibly, and work as part of a team. These are all skills that will be useful to them later in life and will make them more competitive in the job market.
Paragraph 2:
Another benefit of teenagers working part-time jobs is that it can provide them with some financial independence. Many teenagers want to be able to buy their own clothes, pay for extracurricular activities, or save for college, and a part-time job can help them do this. This financial independence can also help teenagers develop a greater sense of responsibility and accountability, as they learn to budget their money and prioritize their spending.
Paragraph 3:
However, there are also potential drawbacks to teenagers working part-time jobs while attending school. One of the main concerns is that it can negatively impact their academic performance. When teenagers work long hours, they may struggle to keep up with homework and studying, and this can result in lower grades and poorer academic performance. Additionally, working too much can lead to fatigue and burnout, which can negatively impact both academic performance and overall well-being.
Paragraph 4:
Another potential drawback of teenagers working part-time jobs is that it can impact their social life and extracurricular activities. When teenagers work long hours, they may have less time to spend with friends or participate in activities that they enjoy, such as sports or clubs. This can result in a sense of isolation and make it difficult for teenagers to develop a well-rounded social life.
Paragraph 5:
In conclusion, while there are certainly benefits to teenagers working part-time jobs while attending school, there are also potential drawbacks that must be taken into consideration. While it can provide valuable work experience and financial independence, it can also negatively impact academic performance, overall well-being, and social life. Ultimately, it is up to each individual teenager and their family to determine whether or not a part-time job is the right choice for them.
Fill in the blank with the Spanish word that best completes the following sentence.
La hija de mi hermana es mi_______.
sobrino
nieta
prima
sobrina
Answer: La hija de mi hermana es mi sobrino
My sister's daughter is my niece
Tomo mi cafecito en el
Answer:
I drink my coffee in it
Explanation:
I am puerto rican
A. Look at Mario's schedule. Tell what Mario and other students are going to do. Indicate the time. Your statements should be based on each
of the drawings on the top line. Follow the model.
Modelo
7:00 A. M.
9:00 AM
11:30 AM
2:30 PM
21
Modelo
3:30 PM
5:00 PM
7:00 PM
9:00 PM
Answer:
Explanation:
A las siete de la mañana Mario va a la escuela.A las nueve de la mañana Mario y su compañeros tien una reunion en la biblioteca de la escuelaA las once y media de la mañana Mario y sus amigos van a almorzar en la cafetería cercana a la escuela.A las dos y media Mario sale de la escuela, termina el horario de clases.A las tres y media Mario y algunos de sus amigos se reúnen en el parque para jugar basquetbolA las cinco Mario llega a su casa.A las siete de la tarde Mario estudia para sus clases del día siguiente.A las nueve de la noche Mario cena con su familia.Onomatopeya-Simil-Personificacion-Metáfora: 1. Los arboles del campo daran palmadas de aplauso.
2. Sus pupilas ardían igual que hogueras.
Por favor la tarea es hasta hoy!
Las figuras retóricas en las siguientes oraciones se pueden clasificar de la siguiente manera:
PersonificaciónSímil¿Qué son las figuras retóricas?Corresponden a técnicas del lenguaje que permiten una mayor expresión de las ideas de un texto o discurso, a través de construcciones connotativas y subjetivas que ayudan en la plenitud y estilo de un texto.
Por tanto, la personificación es la figura retórica que atribuye características humanas a los objetos y cosas inanimadas, y el símil corresponde a una comparación.
Encuentre más sobre figuras retóricas en:
https://brainly.com/question/898789
#SPJ1
Make each entence negative. 1. La dependienta venden alguna blua. 2. Alguien va de compra al centro comercial. 3. Siempre me cepillo lo diente ante de alir. 4. Te traigo algún programa de la computadora. 5. Mi hermano prepara algo de comer. 6. Quiero tomar algo en el café de la librería
1 Las dependientas venden algunas blusas.
Las dependientas no venden ninguna blusa.2. Alguien va de compras al centro comercial.
Nadie va de compras al centro comercial.3. Siempre me cepillo los dientes antes de salir.
Nunca te cepillas los dientes antes de salir.4. Te voy a traer algún programa de computadora.
No me vas a traer ningún programa de computadora.5. Mi hermano prepara algo de comer.
Tu hermano no prepara nada de comer.6. AMALIA Quiero tomar algo en el café de la librería.
No quieres tomar nada en el café de la librería.Translation1 The shop assistants sell some blouses.
The shop assistants don't sell any blouses.2. Someone goes shopping at the mall.
No one goes shopping at the mall.3. I always brush my teeth before going out.
You never brush your teeth before you go out.4. I'm going to bring you some computer program.
You're not bringing me any computer programs.5. My brother prepares something to eat.
Your brother does not prepare anything to eat.6. AMALIA I want to have a drink at the bookstore cafe.
You don't want to drink anything in the bookstore cafe.Check out this similar task:https://brainly.com/question/13889485
Check out this similar task:https://brainly.com/question/11159205
Choose which word fits the description. Which is NOT a person? la maestra el estudiante la palabra la profesora
¿Por qué hay personas que no hacen valer sus derechos?
Answer:
Porque algunas personas no sienten el derecho a hacer valer sus propios derechos.
Explanation:
choose the best response to the following question
Ayer ilegué a clase (late)
A. tarde
B. temprano
C. Mañana
D. hoy
Answer:
A Tarde = late
Explanation:
Question 10 (1 point)
Choose the best response from the choices below.
Para bañarme, necesito
Оа
Ob
una almohada
una bañera
un despertador
oc
Answer:
Para bañarme necesito: b) una bañera
Answer:
ur answer is una bañera which means a bathtub :)
Explanation:
I speak Fluent Spanish and English since i had to learn english cause i was born here and lived in the US my whole life XD but yeah thats ur answer
yo voy a el sol en el parque
Answer:
Correct gramar: Yo voy al parque a ver el sol.
Explanation:
Now that you have worked through a lot of material that includes these basic patterns, and you have compared grammatically correct and incorrect sentences, write down what you think is a rule that could explain what makes a sentence grammatically correct or not. For example, you might write something like: "verbs always match nouns in number, and they usually come before the noun." In other words, make your best guess for the grammar rule that makes sense out of the pattern(s) you see in the phrases you have been working with. Review if you need to, and you might briefly check your hunches against the sentences you have been working with in this or previous modules. Keep in mind that what you're after is your hunch, not a grammar rule from a text book. Now check your hunch with the explanation of this principle in the following pattern. I have to identify a pattern from this passage below: Instruction:Compare the following well-formed translations with grammatically incorrect sentences (indicated with an asterisk at the beginning) and note any patterns you recognize: English Right Wrong We always used to go to the lake during the summer. Siempre íbamos al lago durante el verano. *Siempre fuimos al lago durante el verano. She used to go to the house. Ella iba a la casa. *Ella fue a la casa. It was 4 P.M. Eran las cuatro de la tarde. *Fueron las cuatro de la tarde. Suddenly, he screamed and fell to the ground. We went to see what happened. De repente, él gritó y cayó al suelo. Fuimos a ver lo que pasó. *De repente, él gritaba y cayó al suelo. Íbamos a ver lo que pasó. He fell to the ground. I went to see what happened. El cayó al suelo. Fui a ver lo que pasó. *El cayó al suelo. Iba a ver lo que pasó.
Answer:
All the sentences are about pass habits or events that happened in the past.
Explanation:
The sentences are describing habits in the past or activities that started and finished in the past without interruption. For example, if I say - *El cayó al suelo. Iba a ver lo que pasó.- I am saying that I was going to see what happened when suddenly he felt. Is an action that was interrupted by another action in the past.
In the case of the sentences that are describing activities in the past, it is incorrect to say, for example - *Siempre fuimos al lago durante el verano- because it is stating that this year, we also are going to the lake because we always go there during summer. What the sentence is trying to say is that we went there every summer but not anymore.
What article of clothing hasn’t been paid for yet
Answer:
In Spanish What article of clothing hasn’t been paid for yet Would Be ¿Qué prenda de ropa aún no se ha pagado?
:) Have An AMAZING Day!!
Quieres saber qué hacían ayer por la tarde las personas indicadas. Haz preguntas, usando la
forma apropiada del imperfecto de los siguientes verbos. Usa las pistas que se dan.
MODELO: montar la rueda de Chicago (el)
¿Montaba él en la rueda de Chicago?
1. viajar a San Salvador (ella)
2. trabajar en el parque de atracciones (Uds.)
3. gritar en la montaña rusa (él)
4. hablar con un amigo mexicano (tú)
5. aprender español (nosotros)
Claudia habla de un concierto. Completa lo que dice con la forma correcta de lo verbo de la lita. Cada verbo e ua una ola vez
Answer:
Claudia talks about a concert. She completes what she says with the correct form of the verb of the lita. Each verb e ua one time
Explanation:
idek what you wanted
5. Mi madre
con mi hermano. (enojarse)
M
Answer:
Se enojó.
Explanation:
Mi madre se enojó con mi hermano.
Página 155 #6 Answer the questions based on months,
1
¿Cuál es el primer mes del invierno?
2
¿Cuál es el segundo mes de la primavera?
3
¿Cuál es el tercer mes del otoño?
4
¿Cuál es el primer mes del año?
5
¿Cuál es el quinto mes del año?
6
¿Cuál es el octavo mes del año?
7
¿Cuál es el décimo mes del año?
8
¿Cuál es el segundo mes del verano?
9
¿Cuál es el tercer mes del invierno?
10
¿Cuál es el sexto mes del año?
Question 1 ¿Cuál es el primer mes del invierno?
Answer 1: diciembre
Translation 1 What is the first month of winter? December
Question 2 ¿Cuál es el segundo mes de la primavera?
Answer 2: abril
Translation 2 What is the second month of spring? April
Question 3 ¿Cuál es el tercer mes del otoño?
Answer 3: noviembre
Translation 3 What is the third month of fall? November
Question 4 ¿Cuál es el primer mes del año?
Answer 4: enero
Translation 4 What is the first month of the year? January
Question 5 ¿Cuál es el quinto mes del año?
Answer 5: mayo
Translation 5 What is the fifth month of the year? May
Question 6 ¿Cuál es el octavo mes del año?
Answer 6: agosto
Translation 6 What is the eighth month of the year? August
Question 7 ¿Cuál es el décimo mes del año?
Answer 7: octubre
Translation 7 What is the tenth month of the year? October
Question 8 ¿Cuál es el segundo mes del verano?
Answer 8: julio
Translation 8 What is the second month of summer? July
Question 9 ¿Cuál es el tercer mes del invierno?
Answer 9: febrero
Translation 9 What is the third month of winter? February
Question 10 ¿Cuál es el sexto mes del año?
Answer 10: junio
Translation 10 What is the sixth month of the year? June
SpymoreI really don’t get this can someone help me
Answer:
Yo soy alto
tu eres alta
usted es alto
el es alto
ella es alta
nosotros somos altos
nosotras somos altas
ustedes son altos
ellos son altos
ellas son altas
The first part of this assignment tells you what goes on in the first line.
for the seccond line it stays as alto for I,you,he, and usted, just add a s for the plural conjugations and for the femenine like she is alta and add a s for like nosotras which is we but like for a group of females.
Does that make sense? if not just let me know ill try to explain it further.
Mientras _ jugando un partido en un campeonato europeo,...
A. estabas
B. estábamos
C. estaban
D. estaba
Form sentences with the following. Give as much information as possible.
1.Yo hablar con mi hermano, mi mascota, y mi mama
2. El comprar tres camisas, dos gorros, y una bolsa
3. La profesora ensenar la clase de matematicas
4. Ustedes tomar la jugo de naraja
5. sacamos nuestros cuadernos
6. Pablo y Elena estudiar con mi hermana
7. Yo regresar la cartera
8. Tu buscar mi perro
Answer:
Explanation:
Yo hablo todo el tiempo que puedo de lo maravillosos que son los días de vacaciones.
Él compra juguetes para sus hijos, un carro eléctrico para que lo compartan sus dos hijos y algunos juguetes que les ayuden a mejorar su inteligencia.
La profesora enseña a su alumnos a hablar y escribir correctamente el español.
Ustedes toman una soda entretanto inicia el partido de soccer.
Nosotros sacamos, en una rifa, un carro y un viaje a Nicaragua.
Pablo y Elena estudian para su examen profesional que será el próximo viernes en el auditorio de la escuela.
Yo regreso de mis vacaciones muy contento pues visité muchos lugares y me divertí mucho.
Tu buscas la mejor manera de ahorrar dinero en las compras con descuentos en el supermercado.