Answer:
To conjugate a verb in the present indicative, remove the infinitive ending from the regular verb, in this case -ar , -er or -ir, and replace it with an ending indicating "the person" who performs the action of the verb.
7
Ai
¿Quién es quién?
Relaciona.
Write the letter that corresponds to each person in the illustration.
IF & G
1. una niña tímida,
2. una mujer mayor
3. una mujer atlética
4. un hombre antipático
pom
DELL
this is what it says in english
7
Ai
Who is who?
Relates.
Write the letter that corresponds to each person in the illustration.
IF&G
1. a shy girl,
2. an older woman
3. an athletic woman
4. an unfriendly man
pom
DELL
How can I write questions 1 through 7 in past tense in Spanish? Please answer ASAP!
Answer:
1 Elena habia comprado.
2 Ella habia ido a la boleteria.
3 Ella habia comprado el ticket en la boleteria.
4 Ella habia pagado quinientos pesos.
5 Luego ella habia esperado el telesqui.
6 Ella habia esquiado.
7 En la cola ella hablaba con una amiga
Explanation:
Give brainlist please
Please rewrite the following sentences using double object pronouns:
According to the information, the correct sentences would be: Yo se las di, Yo te las traje, Nos lo sirvieron, Los estudiantes te los van a traer, Ellos nos lo pueden prestar.
How to modify the sentences?To modify the sentences we must identify the object to which the sentence refers and the subject of the sentence to replace them with the appropriate reflexive pronouns. Based on the information, we can infer that the sentences would look like this:
Yo se las di.Yo te las traje.Nos lo sirvieron.Los estudiantes te los van a traer.Ellos nos lo pueden prestar.Note: This question is incomplete. Here is the complete information:
Le di las invitaciones a mis amigos.Yo te traje las botellas de vino.Nos sirvieron el postre temprano.Los estudiantes van a traerte los exámenes.Ellos pueden prestarnos el dinero.Learn more about sentences in: https://brainly.com/question/27447278
#SPJ1
que canciones de reggeton tienen aliteracion?
Roberto: Quiero trabajar como voluntario el próximo verano.
Julio: Yo _________ viajar por Europa.
A.
tengo razón
B.
tengo vergüenza
C.
tengo pensado
D.
tengo cuidado
Roberto: Quiero trabajar como voluntario el próximo verano.
Julio: Yo tengo pensado viajar por Europa.
In this case it is option C because it requires a verbal periphrasis (an impersonal verb + a conjugated verb).
MissSpanishAnswer:
C. Tengo pensado.
Explanation:
Julio: Yo tengo pensado viajar por Europa.
¿A qué categoría (verbal, paraverbal, kinesia o proxémica) pertenecen los gestos descritos a continuación?
a. Durante una entrevista de trabajo, una joven está continuamente tocándose el pelo.
b. Una alumna sale a la pizarra para resolver un supuesto de contabilidad, no sabe cómo empezar y se encoje de hombros.
c. Un alumno está a punto de entrar a un examen y no para de morderse las uñas.
d. Dos empresarios acaban de cerrar un trato y se dan la mano.
e. En una reunión, un señor desea intervenir y levanta la mano.
f. En un concurso de televisión el ganador hace el signo de victoria ante las cámaras
De acuerdo con la información, se puede inferir que los gestos pertenecen a la categoría kinesia.
Qué es la kinesia?La kinésica es una categoría de comunicación que se caracteriza por agrupar todos los movimientos que se consideran como lenguaje corporal. Este término engloba los gestos (faciales) movimientos corporales como el movimiento de manos y brazos que hacemos para complementar o transmite un mensaje.
De acuerdo con lo anterior, todos los ejemplos clasifican en un mensaje kinesia debido a que involucran el movimiento de diferentes partes del cuerpo.
Aprenda más sobre comunicación corporal en: https://brainly.com/question/21437396
#PSJ1
B Gure, ok. Bye, I should
about
it with my family
home now. See you
Short questions
Superstition is perrte prevalent every
Justify the statement
2 "Education
prevalant
walk
:
Answer:
sure ok
Explanation:
Education prevalant walk about superssition
Sometimes like this happened to me when
Prompt
You recently read a poem by José Martí called "Cultivo Una Rosa Blanca."
Read the poem again, and give an interpretation about what you think the poem means in Spanish. Provide any personal experience if desired or applicable.
Your response must contain at least 5 detailed and complete sentences in Spanish.
You will be graded on (a) appropriate use of grammar and vocabulary, (b) completeness and detail of the response, and (c) overall quality of the response.
Cultivo Una Rosa Blanca
Cultivo una rosa blanca
En julio como en enero,
Para el amigo sincero
Que me da su mano franca.
Y para el cruel que me arranca
El corazón con que vivo,
Cardo¹ ni ortiga² cultivo,
Cultivo una rosa blanca.
¹cardo = thistle
²ortiga = stinging nettle (plant with stinging hairs)
You can use the paragraph below as an example for your interpretation of the poem "Cultivo una rosa blanca," in which we explain its meaning.
"Cultivo una rosa blanca" es un poema de José Martí que expresa un mensaje de amor, amistad y resiliencia. En mi interpretación, la rosa blanca simboliza la pureza y la bondad. El poema menciona al "amigo sincero" que le ofrece su mano franca. Esto representa la amistad verdadera y desinteresada, alguien que está presente y le brinda su apoyo y amistad sincera al poeta. Además, el poema habla del "cruel" que le arranca el corazón con el que vive. Esta parte sugiere que el poeta ha experimentado el dolor de ser herido por alguien despiadado o malintencionado. Sin embargo, a pesar de esa experiencia dolorosa, el poeta se mantiene fiel a su naturaleza de cultivar una rosa blanca. Esto puede interpretarse como una actitud de resistencia y perdón hacia quienes le han causado daño.What is the poem about?The beautiful poem "Cultivo una rosa blanca" is about goodness and forgiveness. The speaker of the poem uses the white rose as a symbol of those qualities.
According to him, that is what he offers anyone: the white rose. No matter if it is a good person or a bad one, no matter if they are kind to the speaker or cruel. He always offers the white rose.
The paragraph above provides such an interpretation, but in Spanish. Feel free to adapt it in any way you see fit.
Learn more about poems here:
https://brainly.com/question/28928999
#SPJ1
Complete this e-mail message with the correct form of the logical verb. Use
Once.
Asunto Saludo
Hola Daniel. Estoy con Mario en la biblioteca. Los exámenes
(1)
- mañana. Por las noches Mario y yo no (2)
mucho porque tenemos que estudiar. Tú (3)
¿no? Yo (4)
return
cómo estamos,
que los exámenes serán (will be) muy difíciles.
Tengo muchas ganas de volver al pueblo. Cuando (5)
pueblo puedo descansar. Yo (6)
(7)_
volver pronto.
Si (If) Mario y yo compramos pasajes (tickets) de autobús, (8)
pasar el fin de semana contigo. En casa (At home) mis hermanos y yo
al fútbol en nuestros ratos libres.
Nos vemos,
Paco
- al
el pueblo a la ciudad.
2
Hola, Daniel. Estoy con Mario en la biblioteca. Los exámenes
(1)son
- Mañana. Por la noche Mario y yo no (2)comemos
mucho, porque tenemos que estudiar. tú(3)
¿No? yo voy(4)
Devoluciones
como estamos,
que los exámenes van a ser muy difíciles.
Tengo muchas ganas de volver al pueblo. cuando (5)termine
la gente puede descansar. yo (6)voy
(7)vuelve listo.
Si (Si) Mario y yo compráramos boletos de autobús,(8) para
pasar el fin de semana contigo. En casa mis hermanos y yo jugábamos
fútbol en mi tiempo libre.
¿Cuál es el orden de las oraciones en español?La sintaxis no es más que la posición de las palabras en relación con otras dentro de una sola oración. Básicamente, al tomar un texto en español, somos capaces de leerlo con cierta facilidad, precisamente porque nuestro idioma y el español tienen una sintaxis muy similar. En la mayoría de las oraciones, tendremos el siguiente orden y veremos con un ejemplo:
Lern more about español in brainly.com/question/4211163
#SPJ1
what to say for spanish dba 3.06, 7TH GRADE
Answer:
For a Spanish DBA (Discussion Based Assessment) on topic 3.06 in 7th grade, it is important to prepare by reviewing the specific content and concepts covered in that unit. Here are some general tips on what to say during the DBA:
1. Greetings and introduction: Start by greeting your teacher and introducing yourself. This shows respect and sets a positive tone for the conversation.
2. Topic overview: Provide a brief summary of the main theme or topic covered in unit 3.06. For example, if the topic is about describing daily routines, mention that it focuses on discussing activities done throughout the day.
3. Vocabulary and grammar: Discuss the key vocabulary words and grammar concepts learned in the unit. Talk about how they are used to communicate in Spanish. For example, you could mention the present tense verb conjugations and common daily routine vocabulary words like "levantarse" (to get up) and "desayunar" (to have breakfast).
4. Practice examples: Give a few examples of sentences or conversations related to the topic. This demonstrates your understanding and ability to apply the vocabulary and grammar in context. For instance, you could create sentences like "Me levanto a las siete de la mañana" (I get up at seven in the morning) or "Me gusta desayunar cereales" (I like to have cereal for breakfast).
5. Personal experiences: Share some personal experiences or opinions related to the topic. This helps to engage in a conversation and show your ability to express yourself in Spanish. For instance, you could talk about your daily routine, favorite activities, or preferences.
6. Ask questions: Prepare a few questions to ask your teacher about the topic. This demonstrates your curiosity and engagement with the material. For example, you could ask for recommendations on how to improve your speaking skills or inquire about additional resources to further your understanding of the topic.
Remember to be confident, speak clearly, and actively listen to your teacher during the DBA. Be prepared to expand on any points discussed and provide more details when requested. Good luck with your DBA!
Explanation:
STEM CHANGING VERBS O:UE 1. probar -- to test, to taste: Las mujeres cerrar la puerta.
what does probar change to
Answer:
tratar
Explanation:
I think-
haven't done to much spanish-
Lee atentamente este fragmento del capítulo uno de “La vuelta al mundo en 80 días” y busca aspectos que te indiquen tono y modo del texto:
Sentado rígidamente en su sillón, Phileas Fogg observaba con fijeza la aguja de su reloj de péndulo. A las once y media en punto debía salir de casa para ir al Reform Club, según su costumbre. En ese momento llamaron a la puerta del saloncito. Apareció James Forster, el recién despedido. —El nuevo criado —anunció. Un joven de unos treinta años entró y saludó. —¿Es usted francés y se llama John? —preguntó Phileas Fogg. —Jean, si no le importa al señor —respondió el recién llegado—, Jean Passepartout7 , un apodo que me dieron hace tiempo y que se debe a mi capacidad natural para salir de cualquier aprieto. Creo ser un hombre honesto, señor, pero, para serle franco, me he dedicado a muchos oficios. He sido cantante ambulante, artista ecuestre en un circo, acróbata y funambulista. Después me convertí en profesor de gimnasia, para dar mayor utilidad a mis talentos, y, por último, fui sargento de bomberos en París Tengo en mi historial algunos incendios memorables. Pero hace cinco años que dejé Francia para convertirme en ayuda de cámara en Inglaterra. Como actualmente me encuentro sin trabajo y me he enterado de que el señor Phileas Fogg era el hombre más exacto y más sedentario del Reino Unido, me he presentado en su casa con la esperanza de vivir aquí tranquilo y de olvidarme hasta de mi sobrenombre de Passepartout… —Passepartout me gusta —respondió el caballero—. Viene usted muy bien recomendado. Tengo buenos informes sobre usted. ¿Conoce mis condiciones? —Sí, señor. —Bien. A partir de este momento, once horas y veintinueve minutos de la mañana, este miércoles 2 de octubre de 1872, entra usted a mi servicio. Dicho esto, Phileas Fogg se levantó, cogió su sombrero, se lo puso y salió sin añadir ni una palabra. Passepartout oyó cerrarse la puerta de la calle. Era su amo que salía. Después la oyó por segunda vez: era su predecesor, James Forster, que se iba también. Passepartout se quedó solo en la casa de Saville Row.
Copia y pega elementos del texto que me indican tono y modo:
TONO:
MODO:
help ASPP pleaseeee!!
Look at the image, read, and select the correct option.
Image 01, Clock showing eleven fifty five. Image 02, Clock showing five after twelve. Image 03, Clock showing nine thrity. Image 04, Clock showing three fifty.
Match Term Definition
It's twelve minus five. A) Image 03
It's half past five. B) Image 01
It's half past nine. C) Image 04
It's four minus ten. D) Image 02
Complete each sentence using the present indicative or the present subjunctive mood of the verb in parentheses.
conocer Quiero un amigo que _______ todos los mitos indigenas.
Quiero un amigo que conozca todos los mitos indígenas.
¿Buscas alguien que esté familiarizado con los mitos indígenas?the present subjunctive mood of the verb "conocer" is used: "conozca." The sentence expresses a desire for a friend who knows all the indigenous myths. The use of the present subjunctive mood conveys the idea of seeking someone who fulfills this requirement.
The present subjunctive mood is commonly used in Spanish to express wishes, desires, demands, recommendations, or requirements. It is often used after verbs or expressions that express these sentiments, such as "querer" (to want), "necesitar" (to need), or "buscar" (to look for). In this case, the speaker wants to emphasize the importance of their friend knowing all the indigenous myths.
Learn more about indigenous
brainly.com/question/28794323
#SPJ11
Write the conjugated Spanish verb in the preterit. Do not capitalize or put a period. Do not use the subject pronouns.1. you all were
2. they could
3. we found out
4. Lorenzo and Lupe put
5. Patricia had
6. the boys were
7. we put
8. you all had
1. fueron
2. pudieron
3. descubrimos
4. pusieron
5. tuvo
6. estuvieron
7. pusimos
8. tuvieron
Los anunciosFill in the blanks Activity InstructionsRewrite the statements using impersonal constructions with se. February 05 11:59 PM 1 attempt remaining Grade settings External referencesGrammar presentation Modelo No puedes pescar. No se puede pescar.
To rewrite the statements, using impersonal constructions with "se,"
Follow these steps:
1. Identify the verb in the original statement.
2. Change the verb to its corresponding third-person form.
3. Add the impersonal "se" before the verb.
4. Keep the rest of the sentence intact.
Using the provided model, let's rewrite the statement "Los anuncios":
Original statement: Los anuncios
Identify the verb: There is no verb in the original statement. We need more context to provide an appropriate impersonal construction. If you could provide a complete sentence with a verb, I'd be happy to help you rewrite it using the impersonal construction.
You can learn more about impersonal construction at: https://brainly.com/question/956210
#SPJ11
choose the corresponding pronoun
we
O nosotros
O ellos
O ustedes
O ellas
Answer: nosotros
Explanation:
We: nosotros
They: ellos
You: ustedes
They: ellas
Research and write in two well-developed English paragraphs (4-6 sentences each), a brief biography about one noteworthy Latino/a from the list. Policarpa Salavarrieta, Juan Martín de Porres Velázquez, Antonia Novello, Lin-Manuel Miranda, Lisa Fernandez
According to the information, Policarpa Salavarrieta was a Colombian revolutionary character during independence of this country.
Who was Policarpa Salavarrieta?Policarpa Salavarrieta, also known as La Pola, was a Colombian spy and revolutionary during the early 19th century. Born in Guaduas, Cundinamarca in 1795, Salavarrieta was a member of a large family of artisans and merchants.
During the War of Independence against Spain, she joined the underground resistance movement in Bogota and became a skilled spy for the revolutionaries. Her most important mission was to warn the revolutionary forces of an impending Spanish attack in Bogotá in 1817. Unfortunately, she was captured and executed at the age of 22.
Salavarrieta is recognized as a hero and an icon of the Colombian independence movement. Also, she is a reminder of the important role that women played in the struggle for independence and the continued fight for gender equality.
Learn more about revolution in: https://brainly.com/question/1291142
#SPJ1
I need helpppp asappp pleaseee help meee
Answer:
1. estudiamos/estudiaremos
2. estudiaré
3. enseñó
4. habla
5. hablo
6. enseñaron
7. estudié
8. estudiarás
Explanation:
1. first option is past and present, second option is future.
Los datos de la fuente y la extensión del texto distinguen principalmente a:
Características como los datos de la fuente y extensión hacen diferente la ficha de registro, de la nota y el resumen (Opción D)
En la escritura es común que se tome un texto de cualquier tipo incluyendo una novela, un periódico, un artículo científico, etc. y este sea utilizado para realizar otro texto que recopile la información del texto original:
Algunos de los textos que tienen esta función son:
El resumenLa reseñaLa ficha de registroLa notaPor otra parte, es posible diferencias estos tipos de texto de acuerdo a los datos que se incluyen de la fuente y la extensión del mismo.
La ficha de registro: Incluye datos de la fuente como título, autor, fecha y editorial, así mismo es un texto corto ya que se presenta en un esquema con palabras claves u oraciones cortasResumen: Generalmente no incluye datos de la fuente y es más extenso que la ficha de registroLa nota: Generalmente no incluye datos de la fuente y es más extenso que la ficha de registro aunque más corto que el resumenDe acuerdo a lo anterior, los datos de la fuente y la extensión hace que la ficha de registro sea diferente de otros textos como el resumen y la nota (Opción D)
Nota: esta pregunta está incompleta. A continuación se presenta la pregunta completa:
Los datos de la fuente y la extensión del texto distinguen principalmente a:
A. La ficha de registro, de las ideas y el tema
B. El resumen, de la ficha de registro y la nota
C. El tema, de la ficha de registro y la nota
D. La ficha de registro, de la nota y el resumen
Learn more in: https://brainly.com/question/25055562
what does " juan come manzanas" mean in English
Give me three answers why you should study Spanish please
Answer:
It's a beautiful language, knowing more than 1 language can be very helpful for getting a job by expanding your resume, and you will be able to enjoy spanish media and talk to spanish speakers.
Explanation:
Answer:
Well for starters learning a language can actually help you a lot. Especially if some people need help translating. It can help increase your chance of being hired especially at a hospital were most hispanics go to when they need help. Also, I think its cool to learn more than one language you can help people that need it.
Explanation:
Llevas manchado el 'cuello' de la camisa. Cuello es una metafora o una metonimia?
PLEASE HELP ME!!!!! 50 points to who answers!!!!!
Read and choose the option that answers the question.
¡Buenos días! Me llamo Carlos Manuel Rivera. Todos los días me despierto a las siete en punto de la mañana, pero me levanto a las siete y cinco de la mañana. Voy a la escuela a las siete y media de la mañana. Desayuno en la escuela. Salgo de la escuela a las dos y media de la tarde. A las cinco de la tarde, me arreglo y voy a la práctica de tenis los lunes y martes. Me ducho en la noche.
Based on the reading, select the "yo-go" verb used in the paragraph.
Wake
Practice
Shower
Leave
Translate to help into Spanish by filling in the missing letters:
a_____ _
Answer:
Ayudar
Explanation:
Ayudar is the word for 'to help!'
2. yo
estoy escribiendo
está escribiendo
están escuchando
estás mirando
Option 2
The answer ➪ A) Estoy escribiendo
I hope I've helped <3La familia de Julia Alvarez se exilió en España cuando ella era una niña.
Answer: Translation- The family of Julia Alvarez exilled her from Spain when she was a little girl.
Explanation: Translation of La familia de Julia Alvarez se exilió en España cuando ella era una niña.
What is the role mode of modem in data transmission?
Answer:
A modem is a device or program that enables a computer to transmit data over, for example, telephone or cable lines. Computer information is stored digitally, whereas information transmitted over telephone lines is transmitted in the form of analog waves. A modem converts between these two forms.
Explanation: