Answer:
usted invita a sus padres a su graduación.
Explanation:
Answer:
inviten
Explanation:
I am Mexican and I live here in the U.S. what else can I say
Read and choose the right option. Paula: Buenas tardes, Mercedes. Hoy voy a la clase de estudios sociales. ¿Y tú? Mercedes: Hola, no voy a la escuela hoy. Paula: Hoy es miércoles y tienes clases. Mercedes: Sí, pero hoy es mi cumpleaños. Paula: ¡Feliz cumpleaños! Mercedes: Yo voy el martes. Y voy el sábado para recuperar > las clases. Paula: ¿Oh sí? Mi amigo Felipe va el sábado también >. When does Paula go to social studies class?
Answer: Wednesday
Explanation: Translation: Paula: Good afternoon, Mercedes. Today I go to the social studies class. AND you? Mercedes: Hi, I'm not going to school today. Paula: Today is Wednesday and you have classes. Mercedes: Yes, but today is my birthday. Paula: Happy birthday! Mercedes: I'm going on Tuesday. And I go on Saturday to recover > classes. Paula: Oh yeah? My friend Felipe goes Saturday also
When conjugating verbs, some verbs change not only the ending but also the stem. Thee are 3 types of stem change verbs: o--ue, e--ie, e--i
dormir = to sleep (it is an "-ir" verb, but also the "o" in the stem changes to "ue")
querer = to want (it is an "-er" verb, but also the "e" in the stem changes to "ie")
pedir = to ask for (it is an "-ir" verb, but also the "e" in the stem changes to "i")
Now you need to know 2 things when you conjugate these verbs:
1. endings (-ar, -er, -ir)
2. stem changes (o--ue, e--ie, e--i)
Let's try to conjugate verbs than change from o to ue:
almorzar (to eat lunch), contar (to count), costar (to cost), devolver (to return an item), poder (to be able to; can), morir (to die), volar (to fly), volver (to return), dormir (to sleep).
almorzar = to have lunch (-ar endings and o--ue)
Yo almuerzo (I have lunch) Nosotros almorzamos (we have lunch) (no change "ue" in nosotros)
Tu almuerzas (you have lunch)
usted almuerza (you have lunch) ustedes almuerzan (you guys have lunch)
el almuerza (he has lunch) ellos almuerzan (they have lunch)
ella almuerza (she has lunch)
Now it is your turn:
Conjugate "contar= to count" (-ar endings and o--ue)
Yo__________ Nosotros __________
Tu_________
usted___________ Ustedes ____________
el ___________ ellos ____________
ella _____________
Answer: Yo cuento, Nosotros contamos
Tu cuentas, usted cuenta, ustedes cuentan
el cuenta, ellos cuentan, ella cuenta
Explanation:
The ue adapts to every conjugation except for nosotros
María es _____ de Francisco. la esposa la hermana la abuela la madre
Answer:
Hermanda
Explanation:
Qué pensaba Jaime de la ciudad de San Juan?
(el Libra se llama El viaje perdido)
Answer:
Explanation:
¿Dónde está el texto? ¿O no hay texto?
What is "nunca te vayas de mi lado" in English
Conjugate the verb ESTAR using the following subject pronouns.
Yo-
Tú-
Él-
Nosotros-
Ellas-
Answer all 6 questions, this is not a multi choice.
State two things you don’t like or don’t do using “ni”
Form one sentence using the prepositions sin and con in the same sentence.
Explain the difference between tocar and jugar.
Provide one sentence using tocar, and one sentence using jugar correctly in Spanish.
Explain the difference between gustar and encantar.
Provide one sentence using gustar, and one sentence using encantar correctly in Spanish.
Answer:
Explanation:
1
Cuando voy de vacaciones a mí no me gusta esquiar ni patinar en hielo.
Tampoco me gusta hacer ejercicio ni correr en la playa.
2
Cuando voy a la playa me gusta ir sin ropa de playa, siempre la compró en el lugar con mi tarjeta de crédito.
3
Tocar, regularmente, es un leve contacto ce alguna parte el cuerpo con algún objeto material, casi siempre es con las manos. También se ocupa tocar para indicar que se ejecuta una pieza musical con un aparato musical.
Jugar implica interactividad con un juguete y/o con otra persona.
4
Ayer estuve jugando todo el día con mi consola de juegos y después de un rato se unió al juego mi amigo Miguel.
A mi amigo Miguel le gusta tocar el piano, lo toca maravillosamente, le gusta interpretar música clásica.
5
Gustar es lo que a uno le agrada y busca la manera de hacerlo constantemente o de manera cotidiana sin que genere un pesar.
Encantar es un grado superlativo de lo que a uno le gusta, es decir, es lo que a uno le gusta, pero tiene un doble gusto o algo que exacerba el gusto.
A mí me gusta tocar el piano.
A mí me encanta tocar el piano cuando estoy con Miguel.
Please help with Spanish
Answer:
1.
sorry, I tried my best to understand this but I don't get it.
2.
1.ascensores
2. cocinas
3. comedores
4. plantas.
5. predes
6. profesores
7. techos
8. casas
9. colores
3.
(1) un.
(2)un.
(3)una.
(4)la.
(5)unas.
(6)el.
Las escuelas españolasFill in the blanks Activity
UNLIMITED ATTEMPTS LEFT
LATE
DUE November 2nd 11:59 PM
InstructionsRead this short article about Spanish schools and answer the questions.
Questions
Las escuelas españolas
The Spanish public educational system is divided into four stages: pre-school (escuela infantil) (from 3 to 6 years old), elementary education (from 6 to 12 years old), secondary education (from 12 to 16 years old), and the baccalaureate degree (bachillerato) (from 16 to 18 years old). Core subjects of secondary education are mandatory and cannot be chosen: Natural Sciences, Social Sciences, Physical Education, Plastic and Visual Education, Spanish and Literature, Foreign Language (usually English), Mathematics, Music, and Technology. During the two years of the bachillerato, students should take at least Physical Education, Philosophy, Spanish and Literature, Foreign Language, and History. There are three more subjects to study, depending on the school’s course offerings: Technical Drawing, Biology, Physics, Chemistry, Mathematics, Latin, Greek, etc. Each school also offers some optional subjects that may be chosen, depending on student interest.
Extracurricular activities
Some high schools offer optional extracurricular activities in the afternoon. Popular sports are soccer, volleyball, basketball, and aquatic sports in some schools. Some students even practice tennis, weightlifting, and aerobics! In terms of the arts, students often take painting classes, flamenco dance classes, and guitar lessons.
Question 1 with 1 blank
En general, los estudiantes de bachillerato en España tienen entre (are between) 1 of 1
años (years).
Question 2 with 1 blank
Usualmente (Usually), la lengua extranjera que toman los estudiantes es 1 of 1
.
Question 3 with 2 blanks
Dos clases de humanidades que toman los estudiantes españoles son: 1 of 2
y 2 of 2
.
Question 4 with 1 blank
Las actividades extracurriculares incluyen (include) clases de 1 of 1
; por ejemplo (for example), guitarra.
Question 5 with 1 blank
Las clases de 1 of 1
incluyen flamenco y pintura (painting).
Answer: 1. 16-18 2. Ingles - English 4.soccer, volleyball, basketball, and aquatic sports in some schools. Some students even practice tennis, weightlifting, and aerobics
Explanation:
Sorry for not answering more
**Read and select the best answer.**
–¡Hola! Buenos días. ¿Qué tal? ¿Cómo te llamas? Yo me llamo José.
–Buenos días. Yo me llamo Ana. Estoy muy bien, gracias.
–Mucho gusto.
–________ (1 point)
Igualmente.
¿Y tú?
¿Cuál es tu nombre?
Mi nombre es.
ocho − cinco =
A : cinco'
B : tres
C : nueve
D : Seis
Answer:
tres
Explanation:
ocho is 8 and cinco is 5, so your answer is three. Tres is three
Comer mucha carne y grasa es bueno para la salud. cierto o falso
Which of the following is TRUE about the near future formula?
You must conjugate IR.
The meat of what you say is the infinitive verb.
The 'a' means 'to.'
All of the answers are correct.
It is used to say 'going to do' something.
Answer:
D) All of the answers are correct.
Answer: all of these are correct
Explanation:
Write five sentences comparing things in your school today versus how they were when you were a child.
Example: Hoy hay ... pero cuando yo era niño/a ...
*Note: This is a practice activity. Completing this activity will not only prepare you for future tests and assessments but, more importantly, it will enhance your language ability. This activity will not count towards your grade.
HELPPPPPPPP
Please tell me what i should say!
1. ¿Qué ropa compras para la fiesta? Make sure you use the yo form of the verb comprar and say at least one clothing item. (e.g., I buy a pretty dress.)
2¿Qué aperitivo te encanta? Using the correct form of the verb encantar, say one appetizer that you love to prepare for your party. (e.g., I love seafood.)
3¿Cuánto cuestan las decoraciones para la fiesta? Use the correct form of the verb costar to say how much the decorations cost. (e.g., The decorations cost 800 pesos.)
4¿Qué hay en la mesa de la comida? Use the verb hay and one item that it's on your table for the party. (e.g., There is a tablecloth on the table at the party.)
Answer:
1. Yo compré un vestido bonito
2. Me encantan los mariscos
3. Las decoraciones cuestan 800 pesos
4. Hay un trapo en la mesa de la fiesta
Explanation:
Actually the first question is kinda wrong but all the answers are the literary translation of the examples, you can use the verbs and change the items if you want
Compro un collar bonito.
Me gusta el pollo.
Las decoraciones cuestan setecientos pesos.
Hay tenedores sobre la mesa en la fiesta.
what does Hoja Mean In spanish??
Answer:
It can mean different things since their are multiple Spanish languages but in mine Spanish it means sheet
Explanation:
I hope this helps! If its not one of the choices lmk! I'll be glad to help
Me encanta escuchar música con mi familia. En septiembre hay un concierto de una mujer ________.
Voy a su concierto con mis tías.
ecuatoriana
ecuatoriano
cubano
cubana
Answer:
cubana
Explanation:
Now that you have worked through a lot of material that includes these basic patterns, and you have compared grammatically correct and incorrect sentences, write down what you think is a rule that could explain what makes a sentence grammatically correct or not. For example, you might write something like: "verbs always match nouns in number, and they usually come before the noun." In other words, make your best guess for the grammar rule that makes sense out of the pattern(s) you see in the phrases you have been working with. Review if you need to, and you might briefly check your hunches against the sentences you have been working with in this or previous modules. Keep in mind that what you're after is your hunch, not a grammar rule from a text book. Now check your hunch with the explanation of this principle in the following pattern.
Answer:
1. The subject and verb must both be singular or plural.
2. There must be a subject and predicate.
Explanation:
1. The subject and verb should both agree with each other in the tense.
2. Subject is about who and the predicate is describing that person. Regarding what they are, do, look like, are doing, etc.
hey , can someone help me with this please ?
Answer: Yo cantaba en el coro
Explanation:
Recuerdo cuando viajamos en crucero por el Caribe. ¡Qué divertido fue el viaje!
Primero viajamos hacia Miami por avión, desde Pittsburgh, la ciudad donde vivimos. Salimos desde Pittsburgh a las cinco de la mañana para llegar a la Florida y tener suficiente tiempo para pasear y ver la ciudad de Miami. Finalmente salimos en el crucero por el mar, desde Miami.
Abordamos el crucero a las cinco, hora de cenar. Cenamos langosta, camarones, vegetales, helado y torta de chocolate. Pasé unas horas al lado de la piscina y luego me dormí. El viaje duró siete días por el mar caribe que está en el Océano Atlántico. Visitamos las islas de Puerto Rico, St. Thomas, St. Croix y Antigua. Comimos muchos mariscos, nadamos, hicimos ejercicio y fuimos de compras en cada isla que visitamos. Fue un viaje magnifico. Descansé y regresé a mi casa completamente relajado.
¿Qué hicieron antes de salir en crucero?
(What did they do before going on a cruise?)
Pasearon por Miami.
Comieron langosta.
Visitaron a unos amigos.
Answer:
Pasearon por Miami.
Explanation:
"Primero viajamos hacia Miami por avión, desde Pittsburgh, la ciudad donde vivimos. Salimos desde Pittsburgh a las cinco de la mañana para llegar a la Florida y tener suficiente tiempo para pasear y ver la ciudad de Miami."
Can you help me with Spanish?
Do you remember what infinitives are?
Select all of the statements below that are true.
1. Spanish infinitives translate to "to + verb" in English.
For example: cantar = to sing.
2. In Spanish, infinitives end in either -AR, -ER, or -IR.
3. Infinitives take the place of verbs in a sentence.
4. Infinitives are the original form of the verb.
Answer:
1, 2, 3 are correct.
Explanation:
infinitives are the basic form of a verb, without an inflection binding it to a particular subject or tense
(e.g. see in we came to see, let him see ).
1.- Coloca las preposiciones que faltan. Cecilia trata _ __mucho cariño ____ su gato En ese partido tuvieron que jugar ___sus propios compañeros tú y yo lograremos convencerla. Bajé las escaleras. ________ ayer el ascensor no funciona. 2.- Corrige las preposiciones mal utilizadas. Ese restaurante solo abre a la noche Luis está capacitado por ese trabajo En vacaciones iremos con autobús a París ¿Tienes muchos libros a leer este trimestre? 3.- Construye oraciones con las siguientes estructuras: artículo - sustantivo - verbo - preposición - determinante posesivo - sustantivo: pronombre - verbo - adverbio - preposición - artículo - sustantivo: artículo - sustantivo - adjetivo - proposición - artículo - sustantivo: verbo - determinante demostrativo - sustantivo - adjetivo – adverbio
Answer:
1.
a. Con
b. a
c. con
d. Porque
2.
a. Ese restaurante solo abre en la noche
b. Luis está capacitado para ese trabajo
c. En vacaciones iremos en autobús a Paris
d. ¿Tienes muchos libros por leer este trimestre?
3. This is too long sry
Explanation:
How do you say "you guys" in Spanish? * 10 points tú ustedes vosotros ellos yo
Answer:
ustedes
Explanation:
Use an image for a clue to answer the question.
¿De qué color son los ojos de Santiago?
azules
verdes
castaños
marrones
it's the eyes
Answer:
azules
Explanation:
it looks grey from a distance but the closest color in the option list was blue. I hope this helps.
GIVING BRAINLIEST FOR CORRECT ANSWER!! :D
Which painting belongs to the Mexican artist, Frida Kahlo?
Answer:
the third one
Explanation:
The one with the guy with the thick eyebrows.
Answer:
First is "Soft Hard" by Russian artist Wassily Kandinsky.
Second painting "Verre, Bouquet, Guitare, Bouteille 1919"is done by Pablo Pablo Picasso
Términos Utilizados en el Fútbol
Ayúdenme por favor, tiene que ser más o menos así:
Answer:
yes definetly
Explanation:
Answer: sorry but i dont know the answer soo yeah
Explanation:
If the word is singular, make it plural. If it is plural, make it singular. Remember to change the definite and indefinite articles.
Answer:
los númerosunos diarioslas estudianteslos conductoreslos paísesla cosaun turistala nacionalidaduna computadorael problemaunas fotografíasel profesoruna señoritalos hombreslas maletaslas señorasHELPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPP
Answer:
D.) you have it correct
Explanation:
the expression he have says that he is not sure so like its deff that
hope that helps>3
fill in the blanks
El director____ en la oficina del director.
Blank 1:
Question 2 (1 point)
La profesora (female teacher) ______en la clase esperando (waiting) a los estudiantes.
Blank 1:
Question 3 (1 point)
Tú_____en la cafetería.
Blank 1:
Question 4 (1 point)
Mis libros____en la mochila.
Blank 1:
Question 5 (1 point)
Yo_____en el gimnasio.
Blank 1:
Question 6 (1 point)
Los niños____ en los baños.
Blank 1:
Question 7 (1 point)
La pluma ____ en el pasillo.
Blank 1:
Question 8 (1 point)
La tiza_____enfrente del pizzarón
Blank 1:
Question 9 (1 point)
Los cuadernos______encima del escritorio.
Blank 1:
Question 10 (1 point)
Nosotros_____ en la biblioteca.
Blank 1:
Answer:
1; esta
2; esta
3;estas
4;estan
Explanation: