Answer:
they are talking about how great their trip was and how they learned to dance tango and how they got to try different foods and some cool traditional drinks and how they learned so much about the history of the government when He/She was on a tour of the office of the president.IN the end they said that south america is modern and traditional and offers a good time for everyone
Pls help thank you will mark the Brainliest
Answer:
Mi cuarto está lejos de la sala. La sala esta cerca de la cocina.
Explanation:
Qué habría pasado si la humanidad no le hubiera interesado hacerse preguntas y saber más acerca de los diversos fenómenos naturales y sociales
Si a la humanidad no le hubiera interesado hacerse preguntas muchos descubrimientos e invenciones no hubiesen sido posibles.
¿Qué es la curiosidad?La curiosidad es la cualidad de preguntarse por el mundo y querer saber mucho más acerca de un objeto, animal, situación, entre otros.
¿Por qué la curiosidad es importante?La curiosidad humana ha impulsado las invenciones y descubrimientos. Por ejemplo, si las personas no se hubiesen preguntado que existe más allá del planeta no sabríamos nada de los otros planetas y sistemas solares.
¿Qué habría pasado sin la curiosidad?Entendiendo que la curiosidad es necesaria para los descubrimientos e invenciones, sin la misma muchos importantes descubrimientos e invenciones no hubiesen ocurrido, por lo que viviríamos en una sociedad más primitiva.
Aprenda más sobre sociedad en: https://brainly.com/question/24462369
Explicacion de la formulacion y de la regla de la nomenclatura por el IUPAC para el hidrocarburo dienos o alcadienos
Answer: Just saying that you should put this in the science section.
Explanation:
Selectează substantivele
Given the following linear pattern 4, 7, 10, 13, 16, ... with 4 as the first term. a) Find the next three terms in pattern. b) Find the 15th term. c) Find when the pattern is equal to 100. d) Find an algebraic representation for this pattern.
Answer:
Explanation:
a) 16, 19, 22, 25, 28, 31
b) first number: 4
14*3 = 42
42+4 = 46
15th term: 46
c) 100-4 = 96
96/3 = 32
32 + 1 = 33
100 is the 33th term
d) 3t + 4
I’m confused I keep getting the answers wrong :( I have one attempt left
I have to type the answer to the question…
Here’s an example
Example: ¿Cuánto tiempo hace que duerme
tu hijo? (6 horas)
Answer: Hace seis horas que mi hijo duerme.
#1 ¿Cuántos años hace que enseñaron los
profesores en la universidad? (13 años)
I tried these answers but they are wrong….
•Hace trece años que enseñaron los profesores en la universidad.
•Hace trece años los profesores que enseñaban en la universidad.
#2 ¿Cuánto tiempo hace que escribe Manuel
a su amigo en Argentina? (11 meses)
Tried these answers but they are wrong…
•Hace once meses que Manuel le escribe a su amigo en Argentina.
•Hace once meses que escribe Manuel a su amigo en Argentina.
#3 ¿Cuántos minutos salió el estudiante de la
clase? (5 minutos)
I tried these but they are wrong…
•El estudiante salió cinco minutos de la clase.
•Hace cinco minutos salió el estudiante de la clase.
Answer:
1. Hace trece años que los profesores enseñaron en la universidad.
2. Hace once meses que Manuel escribe a su amigo en Argentina.
3. Hace cinco minutos que el estudiante salió de la clase.
Explanation:
.Quien sabe? You got to learn that, kid, if you're figuring on coming with me. It's the answer to everything - below the Rio Grande.What does it mean?
According to the information, this phrase means that the speaker does not know what to do in his future. Also he has a sense of uncertainty.
What does this phrase mean?The phrase "Quien sabe? You got to learn that, kid, if you're figuring on coming with me. It's the answer to everything - below the Rio Grande." implies a sense of uncertainty or unknown outcomes.
On the other hand the literal translation of "Quien sabe?" from Spanish to English is "Who knows?" It suggests that the speaker is unsure or doesn't have a definitive answer.
Finally, the phrase is followed by the statement that if someone wants to accompany the speaker, they must learn to embrace this uncertainty because it is the answer to everything below the Rio Grande, referring to the region beyond the border of the United States and Mexico. The meaning conveyed is that in that particular context or region, things are often unpredictable or uncertain.
Learn more about phrases in: https://brainly.com/question/1445699
#SPJ1
Es Paco con su perro Mateo. Para tener buena salud, ellos (jugar) mucho en el parque. Mateo (poder) correr mucho. Cuando está cansado, Mateo (cerrar) los ojos y (dormir). Paco (preferir) no correr tanto.
Answer:
answer is b I hope it helps
Answer:
1. Juegan
2. Puede
3. Cierra
4. Duerme
5. Prefiere
Explanation:
I really hope this helps
Escoge el verbo correcto
Los turistas estan______las Joyas de Copan
A. haciendo
B. leyendo
C. visitando
D. saliendo
Answer:
visitando
Explanation:
is your answer it makes more sense
Actividad 2: Planificación.
Responde en tu cuaderno de trabajo.
1. ¿A quién dirigirás tu novela? El tipo de lector a quien va dirigida la narración determina
el tipo de lenguaje que deberás emplear.
2. ¿Cuál será tu intención al escribir esta novela? ¿Qué quieres transmitir?
3. ¿De qué tratará la novela? Haz una lista de temas que quisieras tratar. Ordénalos de
mayor a menor prioridad y, luego, selecciona el primer tema.
4. ¿Quién será el narrador/a? Debes elegir el tipo de narrador.
5. ¿Quiénes serán los personajes? ¿Cuáles serán sus características físicas y psicológicas?
¿Cuál será el tipo: protagonista (con un objetivo), antagonista (impide el objetivo del
protagonista), principales y secundarios, etc. ? Recuerda que la clave de un personaje
radica en que debe crear sentimientos en el lector.
6. ¿Dónde se realizará la acción? ¿En qué época? ¿En qué ambiente?
7. ¿Cuáles figuras literarias vas a utilizar? ¿Por qué?
8. ¿Cuál será el argumento? Redacta una sinopsis.
9. ¿Cuál será la estructura de la novela corta: inicio, nudo y desenlace?
ayuda es para hoy 20 puntos es justo :v
How to say “a notebook” in Spanish
“A notebook” in spanish is not complicated. For only "a notebook" in spanish, it is "el libro de apuntes" or "Cuaderno"
Enjoy!
Escoge un tema de la actualidad y escribe una oración con cada uno de los siguientes homónimos, utilizando sus distintas funciones.
Las frases con temas actuales en cada uno de los homónimos, utilizando sus diferentes funciones pueden ser:
En la pandemia estaba prohibido salir de casa si no era por motivos relevantes.El consumo excesivo de sal está asociado con enfermedades crónicas.Los sobres de extractos de tarjetas de crédito deben estar seguros.La disposición de materiales sobre residuos puede generar desequilibrios ambientales.¿Qué son los homónimos?Corresponden a palabras que tienen la misma ortografía y la misma pronunciación, pero sus significados son diferentes. Los homónimos también pueden diferir en su función sintáctica, que es responsable del uso correcto en una oración.
Por lo tanto, en este ejercicio pudimos ver que las palabras homónimas "sal" y "sobre" asumen diferentes significados y funciones sintácticas, aunque sean similares en su ortografía y pronunciación.
Encuentre más sobre homónimos en:
https://brainly.com/question/789372
#SPJ1
¿Cómo son los hermanos de Pilar? ______ hermanos son simpáticos. (A)Mis (B)Sus (C)Tus (D)Nuestros.
Answer: (B)
Sus
Explanation:
Como son los hermanos de Pilar?
-Sus hermanos son simpáticos
What reflection can I write with the phrase better poor with good health than rich with a sick body
Answer:
“El labrador, pobrete, pero alegrete.” ( mean poor BUT happy)
“Más vale poco y bien allegado, que mucho y robado.” ( it mean is better little money that was won honestly than a lot of money that was won by stealing others {stealing could be a metaphor of taking advantage of other too } )
How do you know when you need to add a negative word to your sentence?
A: the sentence does not have a negative word
B: the sentence has a negative word
C: the sentence has a positive and a negative word
D: none of the above
you know you need to add a negative word to your sentence when the sentence has a negative word
B: the sentence has a negative wordWhat is affirmative and negative sentence?
In affirmative sentences, the presence of affirmative words is not necessary for its affirmative meaning to be maintained. Negative sentences, in turn, need a word with a negative meaning responsible for indicating the negation of the sentence. Adverbs usually perform this function.
Learn more about Negative sentences in brainly.com/question/17965175
#SPJ1
B. Read the following statistics about the chain of stores Tienda de la Gracia. Then answer
the questions that follow.
Enter
TIENDA DE LA GRACIA
Shift
Tiendas
Trabajadores
Promedio diario (daily average) de clientes
Camisas
Pantalones
100
324
760
612
404
Up
Dn
End -
1. ¿Cuántas Tiendas de la Gracia hay?
2. ¿Cuál es el promedio diario de clientes en cada tienda?
3. ¿Cuántos trabajadores hay en las Tiendas de la Gracia?
4. ¿Cuántos pantalones hay en cada tienda?
5. ¿Y camisas?
Answer:
1. 100
2. 760
3. 324
4. 404
5. 612
Explanation:
Hope this helps
BRAINLIST! Where is Venezuela in relation to surrounding countries and bodies of water. Describe in 2 different ways. Write in Spanish
1)
2)
Answer:
1) Venezuela está al norte de Perú
2) Venezuela está al sur de la Républica Dominicana
La hierba es ________.
Answer:
Vegetación
Explanation:
La hierba es vegetación.
Necesito crear y escribir un haiku donde hables sobre cómo las artes pueden ayudarnos a expresar lo que con palabras no podemos decir,plis ayuda.):
Answer:
El arte se puede expresar de diferentes formas (música, danza, dibujo, pintura, escultura, literatura) e implica en cualquiera de estas variantes tener en cuenta la noción de creatividad. La creatividad estimula la capacidad de transformar, que se expresa en el proceso creativo, a través de poder generar algo nuevo para la persona.
Explanation:
Will mark as brainliest!!!
Have you had a best friend you fought with or argued with recently? Why did you argue? Have you solved your problems? What things have you appreciated most in your life? What things have bothered you the most in your life? Answer in Spanish.
Yes, I have had friends with whom I have argued. However, I have resolved my differences with them. I value their friendship and it bothers me that they are disloyal to me.
Have you had a best friend you fought with or argued with recently?I have had friends fight with me recently because we have differences of thought.
Have you solved your problems?We have resolved our differences by talking and analyzing each other's points of view.
What things have you appreciated most in your life? What things have bothered you the most in your life?I really value when my friends are respectful and loyal. However, sometimes they are disloyal because they take advantage of me.
Learn more about friendship in: https://brainly.com/question/14092139
#SPJ1
Write the indirect object pronoun that best completes each sentence.
Answer:
Tu
Nos
Nos
Me
Le
Explanation:
It just makes sense
Elabora un resumen en tercera persona del libro el piratico barco fantástico
Answer the following questions in Spanish using complete sentences
15. ¿Cuándo fue Ana a México?
16. ¿Quién quiso venir a México, pero no pudo?
17. ¿En qué lengua habló Ana?
18. ¿Hay selva en Puerta Vallarta?
19. ¿Jugó Ana a deportes?
20. ¿A Ana le gustaron las vacaciones en México?
15. Ana fue a México hace dos años.
16. Juan quiso venir a México, pero no pudo por motivos de trabajo.
17. Ana habló en español con los locales y con los turistas que conoció.
18. Sí hay selva en Puerta Vallarta.
19. Sí, Ana jugó a muchos deportes acuáticos como el kayak y el buceo.
20. Sí, le gustaron mucho las vacaciones en México.
Para preparar esta sopa, tienes que _____________ más agua.
Escoge el artículo y adjetivo correcto de la siguiente palabra:
muchacha
Answer:
puedes decir hermoso para el adjetivo pero no sé sobre el artículo
Read and choose the correct option to complete the sentence.
Mi prima y yo vamos a______
un viaje de dos semanas a Perú.
comer
empacar
planificar
poder
Answer:
planificar
Explanation:
Answer:
Planificar is your answer :)
Explanation:
I took the test already, have a wonderful rest of your day/night!
Imagine that you've recently tried a Guatemalan dish at a Spanish restaurant. Create a blog post in Spanish to describe the dish and share your experience of tasting it. You can research Guatemalan dishes online or use what you’ve learned in the unit.
Follow these guidelines to write your blog:
use superlatives and comparatives in the description
include a description of the restaurant
describe the taste of the dish and the main ingredients used
include your opinion about the dish
Answer:You have been accepted into the program that you researched in Task 3. On your first day, a student named Miguel is excited to meet you and takes time to introduce himself. Fill in the missing blanks to respond appropriately to Miguel's questions using the information you learned throughout the unit. Record the conversation using your computer's audio recorder. Attach the file when you submit the unit activity for grading.
You have been accepted into the program that you researched in Task 3. On your first day, a student named Miguel is excited to meet you and takes time to introduce himself. Fill in the missing blanks to respond appropriately to Miguel's questions using the information you learned throughout the unit. Record the conversation using your computer's audio recorder. Attach the file when you submit the unit activity for grading.
You have been accepted into the program that you researched in Task 3. On your first day, a student named Miguel is excited to meet you and takes time to introduce himself. Fill in the missing blanks to respond appropriately to Miguel's questions using the information you learned throughout the unit. Record the conversation using your computer's audio recorder. Attach the file when you submit the unit activity for grading.
You have been accepted into the program that you researched in Task 3. On your first day, a student named Miguel is excited to meet you and takes time to introduce himself. Fill in the missing blanks to respond appropriately to Miguel's questions using the information you learned throughout the unit. Record the conversation using your computer's audio recorder. Attach the file when you submit the unit activity for grading.
You have been accepted into the program that you researched in Task 3. On your first day, a student named Miguel is excited to meet you and takes time to introduce himself. Fill in the missing blanks to respond appropriately to Miguel's questions using the information you learned throughout the unit. Record the conversation using your computer's audio recorder. Attach the file when you submit the unit activity for grading.
You have been accepted into the program that you researched in Task 3. On your first day, a student named Miguel is excited to meet you and takes time to introduce himself. Fill in the missing blanks to respond appropriately to Miguel's questions using the information you learned throughout the unit. Record the conversation using your computer's audio recorder. Attach the file when you submit the unit activity for grading.
You have been accepted into the program that you researched in Task 3. On your first day, a student named Miguel is excited to meet you and takes time to introduce himself. Fill in the missing blanks to respond appropriately to Miguel's questions using the information you learned throughout the unit. Record the conversation using your computer's audio recorder. Attach the file when you submit the unit activity for grading.
CYou have been accepted into the program that you researched in Task 3. On your first day, a student named Miguel is excited to meet you and takes time to introduce himself. Fill in the missing blanks to respond appropriately to Miguel's questions using the information you learned throughout the unit. Record the conversation using your computer's audio recorder. Attach the file when you submit the unit activity for grading.
Explanation:
Please Help I have a DBA for Spanish and I need to know the topics Spanish 1 Module 6 DBA topic please
Where the picture liar
Como es el ambiente en donde se desarrolla este cuento una rosa para emily
Answer:
the rose is pink
Explanation:
it’s rosado because you read the book
Complete the conversation by selecting the correct direct object pronouns from thedrop-down list.DANIELA: ¿Dónde están las papas? Nolasveo.MARCOS: Mira, aquí están. Mientras tú compras papas, yo voy a buscar una piñaporquelanecesito para hacer jugo.DANIELA: Buena idea. ¿Qué tal estos tomates? ¿Tambiénlos
Answer:
asd
Explanation:
The correct direct object pronouns are:
lala loslalasloDANIELA: ¿Dónde están las papas? No las veo.
MARCOS: Mira, aquí están. Mientras tú compras papas, yo voy a buscar una piña porque la necesito para hacer jugo.
DANIELA: Buena idea. ¿Qué tal estos tomates? ¿También los compro?
MARCOS: No, ya hay tomates en la casa. Pero necesitamos lechuga. ¿Puedes conseguirla por favor?
DANIELA: Por supuesto, ¿Qué hacemos después de comprar las frutas y verduras?
MARCOS: Después de comprarlas, debemos comprar pescado. Quiero prepararlo para la cena.
In Spanish, direct object pronouns are used to replace a noun that receives the action of the verb directly. Here's how to use them:
Identify the direct object in the sentence: the noun that receives the action of the verb directly.
For example: "Yo como la manzana." (I eat the apple.) "La manzana" is the direct object.
Replace the direct object with the appropriate direct object pronoun.
In this case, "la" is the direct object pronoun that corresponds to "la manzana." The direct object pronoun comes before the verb.
So, "Yo como la manzana" becomes "Yo la como" (I eat it).
Here are the direct object pronouns in Spanish:
me (me)
te (you, singular)
lo (him/it, masculine)
la (her/it, feminine)
nos (us)
os (you, plural)
los (them, masculine)
las (them, feminine)
The conversation with the correct direct object pronouns:
DANIELA: ¿Dónde están las papas? No las veo.
MARCOS: Mira, aquí están. Mientras tú compras papas, yo voy a buscar una piña porque la necesito para hacer jugo.
DANIELA: Buena idea. ¿Qué tal estos tomates? ¿También los compro?
MARCOS: No, ya hay tomates en la casa. Pero necesitamos lechuga. ¿Puedes conseguirla por favor?
DANIELA: Por supuesto, ¿Qué hacemos después de comprar las frutas y verduras?
MARCOS: Después de comprarlas, debemos comprar pescado. Quiero prepararlo para la cena.
Practice and learn more about direct object pronouns
https://brainly.com/question/19009622
#SPJ11